Az idén a baráti kapcsolatok témakör Márton-nap környékére esett, így a gyerekek a barátaikat úgy ábrázolták, hogy annyi libát ragasztottak a lapra, ahány barátjuk van.Természetesen a jelüket is fölé írták.
Társas kapcsolatok ápolása
Az idén a baráti kapcsolatok témakör Márton-nap környékére esett, így a gyerekek a barátaikat úgy ábrázolták, hogy annyi libát ragasztottak a lapra, ahány barátjuk van.Természetesen a jelüket is fölé írták.
Az idén a baráti kapcsolatok témakör Márton-nap környékére esett, így a gyerekek a barátaikat úgy ábrázolták, hogy annyi libát ragasztottak a lapra, ahány barátjuk van.Természetesen a jelüket is fölé írták.
Az idén a baráti kapcsolatok témakör Márton-nap környékére esett, így a gyerekek a barátaikat úgy ábrázolták, hogy annyi libát ragasztottak a lapra, ahány barátjuk van.Természetesen a jelüket is fölé írták.
Az idén a baráti kapcsolatok témakör Márton-nap környékére esett, így a gyerekek a barátaikat úgy ábrázolták, hogy annyi libát ragasztottak a lapra, ahány barátjuk van.Természetesen a jelüket is fölé írták.
Az idén a baráti kapcsolatok témakör Márton-nap környékére esett, így a gyerekek a barátaikat úgy ábrázolták, hogy annyi libát ragasztottak a lapra, ahány barátjuk van.Természetesen a jelüket is fölé írták.
MSZC Gépészeti Szakközépiskolája
Mint minden órát, ezt is azzal kezdtük, hogy megbeszéltük, miért okoz nekünk boldogságot az, hogy kapcsolatokban élünk és törekszünk tartalmas emberi kapcsolatokra. Ezután ráhangolásként megtekintettük a mellékelt Youtube videót, ami egy közösség kialakulásáról szól.
A kapcsolatok kialakulásához szükségesek a közös pontok, így találomra kialakított párokban „Rapid randi”-ra mentek a diákok és 3-5 közös pontot kerestek, amiben egyeznek.
Csoportokban azokat a tulajdonságokat gyűjtötték össze, amelyek elengedhetetlenek szerintük egy hosszútávú társas kapcsolathoz. Ezeket a táblán összesítettük (mellékelt fotó).
Egyénenként körberajzolták a kezüket és minden ujjba egy-egy olyan dolgot írtak, amitől valaki jó barát lehet.
Végezetül, ahhoz, hogy még jobban megismerjék egymást, egy lapot kaptak, amin különböző mondatok szerepeltek. (Pl: Szeretem a palacsintát. ) Körbe kellett menniük az osztályban és legalább 10 embert kellett találni, akire 1-1 állítás igaz. Hasznos volt ez a feladat, mivel egy 9. évfolyamos osztályban zajlanak ezek az órák és nem igazán ismerik még egymást. Ezzel a feladattal is segíthető az osztályfőnök feladata a közösségépítés során.
Ismét együtt ügyeskedtünk. Közösen megbeszéltük, hogy mi a medve kedvenc finomsága, majd meg is kóstoltuk.
Jármi-Papos-Őr Általános Iskola Őri Bibó István Tagintézménye
Novemberben a társas kapcsolatok ápolása volt a fő feladatunk. A gyermekeknek a barátság, az együttlét átélése örömteli pillanatokat nyújtott. :).
Ehhez a témához úgy éreztem, először rá kell szoktatnom őket az egymásra figyelésre.
Ezért először úgy kezdtük, hogy nem véletlen, hogy mi 26-an kerültünk egy osztályba. Hiszen annyira különbözőek vagyunk, de van bennünk egy közös: mindannyian szeretjük az éneklést, a zenét, ezért lettünk mi az énekes osztály. 🙂
Első kis küldetésünk az volt, hogy minden nap felírtam valaki nevét a táblára, akit aznap megfigyeltünk: Mi a jó benne? Miért szerethető? A nap végén kiültettük őt az osztály elé, és mindenki elmondta, mit kedvel benne, majd a kis kiválasztott is beszélt arról, min lepődött meg a legjobban, mi esett a legjobban neki. Másnap pedig ennek a kicsinek kedveskedtek egész nap: kis rajzokkal, dicséretekkel, apró segítségekkel.
Ez a „játék” több hónapon keresztül folyt, amíg mindenki sorra nem került.
Majd a régen és újonnan kialakult barátságokról beszélgettünk sokat, ki miért választotta a másikat barátjának. A legjobb barátukat/barátaikat le is rajzolták, és beszélgető kör keretében, amikor elmondták, hogy kik és miért lettek a barátaik, meg is ajándékozták egymást a rajzaikkal. Megható volt látni a mosolygós, elérzékenyült pofikat.