Újrahasznosított adventi naptárfalu alkotása közösen Anyáékkal. Közben gyógyteákat, és közösen készített sütiket fogyasztottunk. Fantasztikus nap volt!!!
Társas kapcsolatok ápolása
1.A foglalkozást kezdő relaxáció – Prof.Dr. Bagdy Emőke – kézikönyv 36.-39.o.
2. Énekes- mozgásos játék: Szedtem szép rózsámat, A pünkösdi rózsa,
3. A téma bevezetése : Csapatmunka, csapatban való építés
4. A téma feldolgozása mesével: Kesztyű mese
5. A foglalkozás lezárása: Beszélgetőkör – Neked mit jelent a barátság?
6. A foglalkozást záró éneklés: Bagdi Bella: Szép nap c. dala
7.A téma továbbadása: Tök jó buli – családi nap
Városi Óvodák és Bölcsőde Tiszakécske
A barátság nagyon fontos, ezért sokat beszélgettünk a gyermekekkel erről a témáról.
Vörösmarty M. Általános Iskola
Barátságok az osztályban volt a témája a beszélgetésünknek.
Március hónapban az egymásra való odafigyelést helyeztük középpontba. Közös színezővel kipróbáltuk ki mennyire figyel másra. Először tanítói utasításnak megfelelően színeztek a gyerekek, majd párban dolgozva adtak színezési szempontokat. A végén pedig önállóan, saját ízlésük szerint fejezték be rajzaikat, melyekkel osztálytermünket díszítettük.
Színes rajzaikkal és az óra elején kiválasztott márciusi idézetünkkel szebbé tettük a március hónapot.
Az örömet csak az bírja el, aki megosztja…
Barátságfüzérünket elkészítve, méginkább megerősödött az együvé tartozás érzése. Felsorolták, hogy minden olyan tevékenység összekapcsol bennünket, amelyet együtt élünk át. Reggeli pacsizásunk vidámsággal tölt el, segít az egymásra hangolódásra.
A toll-módszert használva, megosztjuk egymással mindazt, amiért hálásak vagyunk.
Az erősségeinket az örömkereső nagyítóink segítettek megtalálni. Meglepő volt számomra, hogy milyen mélyreható jellemzéseket készítettek egymásról, mennyire jól rátapintottak a legtipikusabb sajátosságaikra. Olyan értékes gyűjteményt vihetett haza minden tanuló, mely erőt ad, segítségükre lehet különböző élethelyzetekben. Amikor felolvastam, alig bírtam a könnyeimmel, annyira meghatottak a szívhez szóló jellemzések. Egy pár külső tulajdonságot említettek meg , a zöme lelki, szellemi, érzelmi vonatkozású volt.
De nem csak az együtt átélt iskolai tanóráink, hanem a könyvtári programok, a múzeumlátogatások, a sporttevékenységek, a versenyek, a születésnapi ünnepeink, a szerepléseink, a koncertek, a rajzkiállítások, az évvégi családos , szülős kirándulások ,az Iskola másként hét, a Zöld hét minden egyes programja számos alkalom arra, hogy erős, összetertó közöséggé formáljon bennünket.
Hajrá, II. A. osztály!
Hittel, szeretettel, békével együtt!
Februárban iskolánkban mi is megtartottuk a farsangot. Rendhagyó módon a mi osztályunk már reggeltől délutánig jelmezbe öltözve tanultunk, mókáztunk, vetélkedtünk. Valamint a telet is elbúcsúztattuk a Kiszebáb égetéssel. Mindenkinek egy kis cédulára rá kellett írni egy rossz cselekedetet, amit bedobtunk és elégettünk. A nap folyamán jelmezverseny, vetélkedő, fánk evés, kézműves foglalkozás, táncverseny, seprűtánc volt. Rejtvényekkel színesítettük a napot. Csapatban dolgoztak a gyerekek, ahol a nap végére eredményhirdetés is volt. Nagyon jó volt látni, milyen összhangban tudtak együtt dolgozni a gyerekek, és milyen kommunikatívan tudták a saját jelmezüket bemutatni. Öröm volt velük az egész nap.
November hónapban a kapcsolatok ápolása állt a középpontban: gyermekekkel, szülőkkel, tanítókkal közösen készítettünk, díszítettünk mézeskalácsot. A közös programot közös vacsorával zártuk.
Barátságok már óvodáskorban köttetnek, a közös élmények még jobban összetartják a közösséget. A gyerekeket próbáljuk arra ösztönözni, hogy a közös játék boldoggá teszi a másikat, de ajándékkal is kedveskedhetünk, pl.: saját készítésű karkötővel.
Ha boldog vagy című dalra utánoztuk a mozdulatokat, bizonyos koreográfiára. Sokat beszélgettünk a barátságról, közösen építettek várakat és átadták a barátság karkötőket egymásnak.