Az iskolában sok barátság köttetik, de néha egy-egy barátság elromlik. Sokat beszélgettünk azokról a módokról, amivel egy barátság helyrehozható. Így születtek a képeink.
Társas kapcsolatok ápolása
Megidéztük az őszi szélben táncoló falevelek hangulatát Gryllus Vilmos dalára, tetszett a gyerekeknek Bartos Erika barátságról szóló meséje is. A kedvencük talán a közös falevélkupacba ugrálás volt. Nagyon sok játékon és mesén, bábozáson keresztül dolgoztuk fel a társas kapcsolatok témáját
.
Megidéztük az őszi szélben táncoló falevelek hangulatát Gryllus Vilmos dalára, tetszett a gyerekeknek Bartos Erika barátságról szóló meséje is. A kedvencük talán a közös falevélkupacba ugrálás volt. Nagyon sok játékon és mesén, bábozáson keresztül dolgoztuk fel a társas kapcsolatok témáját
.
Megidéztük az őszi szélben táncoló falevelek hangulatát Gryllus Vilmos dalára, tetszett a gyerekeknek Bartos Erika barátságról szóló meséje is. A kedvencük talán a közös falevélkupacba ugrálás volt. Nagyon sok játékon és mesén, bábozáson keresztül dolgoztuk fel a társas kapcsolatok témáját
.
Erzsébethelyi Általános Iskola
Főiskolai hallgató beszélgetett a gyerekekkel arról, hogy:
– Milyen tulajdonságokat kedvelnek egymásban?
– Mit gondolnak ők maguk miért szerethetőek?
Ezeket a jó tulajdonságokat kapcsolatuk össze Szent Márton tulajdonságaival (állatbarát, barátságos, bátor, becsületes, figyelmes, kedves, nagylelkű, segítőkész…).
ZSZC Lámfalussy Sándor Szakképző Iskolája
A csoporttal közösen elkészítettük a saját kis 12 pontunkat, melyet azóta az osztályteremben is kifüggesztettünk és igyekszünk ezek szerint alakítani társas kapcsolatainkat is.
Ebben a hónapban a társas kapcsolatok jelentőségét jártuk körbe a kollégáimmal. Középiskolás diákok számára nagyon fontos a barátság kérdése. Nyitott hozzáállásukat fokozandó beszéltünk egymás megismerésének lehetőségeiről. Foglalkoztunk kártyajátékokkal és társas játékokkal, amelyeket akár a boldogságfokozó órákon is alkalmazhatunk. Valamit beszéltünk a szeretetnyelvekről!
A csoport elkészítette azt a varázsgépet, ami helyrehozhatja a megromlott barátságokat. Két tekerőkarja lett, ezek segítségével lehet beindítani, hiszen a kapcsolatok rendbetételéhez együttes erő szükséges. Sokat beszélgettünk a gyerekekkel, nagyon jól sikerült a feladat, sokat profitálhatnak belőle.
Október folyamán kirandulást szerveztem Alsórákosra, ahová kis busszal utaztunk. Osztályom 14 tagja vett részt, megnáztük a Smaragd tó csodálatos környékét, a bazaltoszlopokat és a kihalt vulkán belsejében is sétáltunk. Hazafelé még a templomot is meglátogattuk, volt közös piknik, beszélgetés, mókázás.
Összeségében jó kis csapatépÍtő tevékenység volt.
A társas kapcsolatok témában megpróbáltunk egy kapcsolati hálót létrehozni az osztályban, szem előtt tartva azt, hogy ki-kivel áll barátságban.