Boldogság sárkányrepülő készítése, csapatmunkában.
Társas kapcsolatok ápolása
Miért van szükségünk egymásra? „Barátság építése” – kulcsszavak feljegyzése a táblára. – Mennyire ismerjük, tiszteljük, értékeljük egymást? Egymás iránti bizalom kérdése. – Mese feldolgozása: Görög mese a barátságról – megbeszélés, tanulság levonása, „némajáték” bemutatása. – Becsüllek téged, mert… gondolataink megfogalmazása. Csoportmunkában tablók készülnek a „Tisztelet házáról” és a „Boldog emberről”.
A társas kapcsolatokban nagyon fontos, hogy azt is tudjuk, hogy mi kik vagyunk, milyenek vagyunk. Hiszen csak így lesznek jó kapcsolataink másokkal. A Szeretnyelv-tesztet is megcsináltuk, ami szintén segíti a jó önismeretet, és azt, hogy felismerjük, hogyan tudunk szólni a másik emberhez is.
A gyerekek írtak és rajzoltak is saját magukról.
Marcali Noszlopy Gáspár Általános és Alapfokú Művészeti Iskola
Először megbeszéltük mit is jelent maga a kifejezés, társas kapcsolatok. Mi jut eszükbe róla? Milyen kapcsolatok lehetnek? Ők kivel és milyen kapcsolatban vannak? Mit jelent az empátia, a verbális és nonverbális szó? Magukról meséltek ezzel kapcsolatban. Ezután meghallgattuk Bagdi Bella: Ellazulni ja de jó című dalát. Különböző arckifejezéseket mutattak, milyenek amikor pl. mérgesek, szomorúak, félnek, vidámak, zaklatottak… Ezután a tükörjátékban párban utánozták egymást felváltva. A Tégy egy lépést felém játékot a szabadban valósítottuk meg. A Szerethető vagyok feladatban először a társak beszéltek egy-egy gyermekről (ezt csoportmunkában végeztük), ezután mindenkinek ki kellett egészítenie a hallottakat, véleményt alkothatott a hallottakról, ezután le kellett rajzolnia saját magát az elmondottak alapján. Ez borzasztó nehéz feladatnak bizonyult, hogy ábrázolják magukat. A Varázsgép tervezést párokban, a barátságokat figyelembe véve valósítottuk meg. Ötletesmegoldások születtek. Végül meghallgattuk az Öreg néne őzikéje mesét, meseillusztrációt készítettünk hozzá, és gyógyító üzeneteket, tanácsokat adtunk a meséhez kapcsolódóan és egymásnak is.
Szajoli Kölcsey Ferenc Általános Iskola
A csoport összetartozását egy rendhagyó szociogrammal tettük láthatóvá. Mindenki egy olyan lufit tart, amiben a csapatunkat erősítő tulajdonságát írta. Ezzel járul hozzá a jó közösséghez.
Brunszvik Teréz Napközi Otthonos Óvoda
– Relaxációs gyakorlatok
– Hónap dala: Ha boldog vagy, mutasd meg mindenkinek ( a dal szövegének megfelelő mozgással)
– Beszélgetőkör: Azt szeretem benned, hogy…
– Mátyás király levelet ír ( érintés fontossága)
– Saját készítésű keksz ( Márton nap) megosztása egymással
– Barátságkarkötő készítése papírcsíkokból
– Közös toronyépítés székekből
– Rakd ki a sort!
– Lufi körbeadása
Villányi Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola
Együtt, egymásért, minden könnyebb csapatban.
Ebben a hónapban a barátság fogalmával ismerkedtünk meg, sok szituációs játék segítségével. Mesét olvastunk, és dolgoztunk fel: Az öreg néne őzikéjét.
Novemberben témánk feldolgozását a „Ha boldog vagy, mutasd meg mindenkinek” című dallal kezdtük, majd társas kapcsolatainkról beszélgettünk, végig gondoltuk, miért fontosak ezek az életünkben. Támogató emberi kapcsolataink áttekintése után a barátsággal foglalkoztunk a legtöbbet.
A gyerekek páros játék keretében mutatták meg, hogy mennyire ismerik egymást. Az osztály kis létszáma miatt jutott időnk arra is, hogy mindenki leírhassa, mennyire ismeri társait.
Boldogságóránkat bizalomjátékkal, majd egy jó hangulatú közös dallal zártuk.
Villányi Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola
A közös játék mindig sok örömet hordoz magában, így a közös társasjátékozás mellett döntöttünk.