A boldogságóránk témája a társas kapcsolatok gyakorlása volt. Az órát a bingó játékkal kezdtük: kerestük a közös pontokat, a csoporthoz tartozás kapcsolódásait. Utána kipróbáltuk a letye-petye-lepetyét is. Megbeszéltük, hogy mi a feladat lényege a mindennapi életben is: lehet jó, de akár nagyon rossz hatással is egy-egy ember életére. Aztán a szeretet nyelv matricánkat is elkészítettük. Megbeszéltük csoportonként, hogy milyen nehézségeik voltak már ebből kifolyólag, és mire tekintenek majd másként a jövőben.
Társas kapcsolatok ápolása
Társas kapcsolatok gyakorlása
Ezt a Boldogság órát nyílt nap formájában valósítottuk meg. Sok szülő volt jelen és többen meghatódtak a különböző játékok során.
Relaxációs gyakorlattal kezdtük a foglalkozást.
„Almát szedj, ügyesedj, szőlőt szedj, ügyesedj!” A relaxációs gyakorlat után meghallgattuk és eljátszottuk Bagdi Bella: Ha boldog vagy, mutasd meg mindenkinek című dalát, ami nagyon tetszett a gyerekeknek.
A téma bevezetéseképpen eljátszottuk a „Kis barátom, hogy vagy?” című játékot, egy piros plüss szívecskét adtunk körbe és mindenki elmondhatta, hogy miért kedveli a társát. (Szeretek vele játszani, Ő a legjobb barátom, segít nekem az öltözésnél, stb…)
A téma feldolgozásához Boldog Dóra mondókájával hívtam a gyerekeket. Bartos Erika: Bogyó és Babóca-Barátság című meséjét hallgathatták meg ezek után a gyerekek. A mese után mindenki elmondhatta a véleményét, hogy kivel értenek egyet és miért?
A foglalkozás lezárásaként mindenki kiszínezte a barátság jelét, melyet elhelyeztünk a Boldogság várának harmadik lépcsőfokán.
Valamint készültek barátság karkötők, melyet a barátok egymás csuklójára kötöttek.
Rimóci Szent István Általános Iskola
A gyerekek kitöltötték a tesztet és megbeszéltük az eredményeket.
Novemberben a társas kapcsolatok gyakorlása volt a boldogságórai témánk.
A témakör bevezetéseként Bagdi Bella: Jól érzem magam című dalát meghallgattuk, elénekeltük és táncoltunk rá.
Ezután beszélgettünk a társas kapcsolataink fontosságáról, a gyermekek megemlítették a köztük lévő szeretet kapcsolatot. Az óvodapedagógus a biztonságérzet meglétével bevezette a „Halraj mozgásban” című játékot, ami nagyon tetszett a gyerekeknek és jól sikerült az együttmozgás. Ezután meghallgatták Bartos Erika: Bogyó és Babóca: A barátság című meséjét. A 2 főszereplő képét és a cseresznyét az óvodapedagógus kitette a falra és ahhoz a képhez kellett állniuk akinek igazat adtak a mesehallgatás után. Megbeszéltük a barátság lényegét és a csoportban is megnevezték barátaikat.
Igazán sikeres, szeretetteljes délelőttöt töltött együtt ma is a Nyuszi csoport.
Konyári Óvoda és Bölcsőde
Katica csoport
Téma: Társas kapcsolatok ápolása
A gyerekek életük legnagyobb részét társas közegben töltik, ami igen sokféle lehet. Pl.: csoporttársak ( barátok), gyerek-szülő viszony, testvéri és rokoni kapcsolatok, szomszédi viszony, stb.
Boldogság érzetüket fokozza a társas kapcsolatok ápolása, amire különös hangsúlyt fektetünk ebben a hónapban. Konfliktus kezelés során többször hivatkoztunk a baráti kapcsolatokra, hogyan is viselkednek a barátok egymással.
Barátom kiválasztása:
Mit tudnak egymásról a barátok?
Többek között, hogy hol lakik a barátom, vagy mikor van a szülinapja?
Születésnapos plakáton megkeressük saját és a barátunk szülinapját.
Jelek, amivel ki tudom mutatni a baráti kapcsolatot:
Ölelés
Puszi
Tenyérpacsi
Ökölpacsi
Szivecske mutatás
Hüvelykujj összeérintés
Egymás vállára tesszük a kezünket.
Mese a barátságról: Tavaszi ébresztő
A körbe-körbe lazító gyakorlat után szavakat gyűjtöttünk a barátsággal, jó barátokkal kapcsolatban. Elolvastuk a róka és a farkas történetét, megbeszéltük tanulságait. Tükörjátékot játszottunk, megbeszéltük miért volt könnyű, avagy nehéz. Végül megoldottuk a keresztrejtvényt és egy-egy jókívánságot küldtek a gyerekek barátaiknak kis cetlin.
Az osztálytársi kapcsolatokról listát készítettünk, illetve montázst, hogy miért jó társas kapcsolatban lenni és hogyan tehetjük ezt meg.