,,,
Társas kapcsolatok ápolása
A témát két órában dolgoztuk fel. Az első foglalkozást ráhangolódással kezdtük. Jó volt a néhány perces relaxáció. Ezt követően a Megfelelő szó című történetet dolgoztuk fel a gyerekekkel. A válaszok gyorsan megérkeztek a kérdésekre. A kifejtős feladatmegoldásnál már voltak eltérések a vélemények között. Nagyon jó, elgondolkodtató válaszokat is adott néhány diák. Ezután még a szavak ereje című páros játékra is maradt egy kis időnk. Szerencsére a passzolás lehetőségével csak két hetedikes élt. A tanulóknak nagyon tetszett ez a feladat.
A második órán csoportmunkában a plakátokat készítették el a nebulók.
Törteli Szent István Király Általános Iskola
Szerethető vagyok!
Belelőm csak egy van!
Szeretek másokat!
Becsülöm az életemet!
Boldog vagyok!
Ebben a hónapban is izgalmas témát elemeztünk az óvodásokkal. Nagyon tetszett nekik a varázsgép elkészítése, mindenki kivette belőle a részét. Segítettek ragasztani, feldíszíteni. Ezzel még nem ért véget a móka, amikor összevesztek valamin és beledughatták a kezüket a gépbe és kezet foghattak ezzel „megjavítva a barátságot” őszinte öröm tükröződött az arcukon. Sokkal hamarabb enyhültek a feszültségek a csoportban, mivel mindenkinek segített a barátság javító készülék.
A témát két órában dolgoztuk fel. Az első foglalkozást ráhangolódással kezdtük. Jó volt a néhány perces relaxáció. Ezt követően a Megfelelő szó című történetet dolgoztuk fel a gyerekekkel. A válaszok gyorsan megérkeztek a kérdésekre. A kifejtős feladatmegoldásnál már voltak eltérések a vélemények között. Nagyon jó, elgondolkodtató válaszokat is adott néhány diák. Ezután még a szavak ereje című páros játékra is maradt egy kis időnk. Szerencsére a passzolás lehetőségével csak két hetedikes élt. A tanulóknak nagyon tetszett ez a feladat.
A második órán csoportmunkában a plakátokat készítették el a nebulók, ami pletykáról szólt.
A témát két órában dolgoztuk fel. Az első foglalkozást ráhangolódással kezdtük. Jó volt a néhány perces relaxáció. Ezt követően a Megfelelő szó című történetet dolgoztuk fel a gyerekekkel. A válaszok gyorsan megérkeztek a kérdésekre. A kifejtős feladatmegoldásnál már voltak eltérések a vélemények között. Nagyon jó, elgondolkodtató válaszokat is adott néhány diák. Ezután még a szavak ereje című páros játékra is maradt egy kis időnk. Szerencsére a passzolás lehetőségével csak két hetedikes élt. A tanulóknak nagyon tetszett ez a feladat.
A második órán csoportmunkában a plakátokat készítették el a nebulók, ami pletykáról szólt.
A témát két órában dolgoztuk fel. Az első foglalkozást ráhangolódással kezdtük. Jó volt a néhány perces relaxáció. Ezt követően a Megfelelő szó című történetet dolgoztuk fel a gyerekekkel. A válaszok gyorsan megérkeztek a kérdésekre. A kifejtős feladatmegoldásnál már voltak eltérések a vélemények között. Nagyon jó, elgondolkodtató válaszokat is adott néhány diák. Ezután még a szavak ereje című páros játékra is maradt egy kis időnk. Szerencsére a passzolás lehetőségével csak két hetedikes élt. A tanulóknak nagyon tetszett ez a feladat.
A második órán csoportmunkában a plakátokat készítették el a nebulók, ami pletykáról szólt.
A téma bevezetéseként tükör játékokkal, különböző tükrökkel ismerkedtünk. Alaposan megnéztük magunkat és társainkat is. Felfedeztük, hogy miben hasonlítunk és miben különbözünk. Különböző technikákkal készítettünk képeket önmagunkról és egymásról. Elkészítettük önmagunk papírképét is, amiből barátságláncot alkottunk a gyerekekkel közösen.
Önmagunkon és egymáson is igyekeztünk megfejteni a különböző arckifejezéseket a „Hogy vagy ma?, Hogy érezted magad reggel?” – babzsákos arckifejezés játékkal. A Jól érzem magam boogie – tánc most is elnyerte a gyermekek tetszését, szívesen táncolnak, de figyelünk a dal mondanivalójára is!
Egymással is kiprópáltuk a „Tökörjáték”-ot. Párokat alkottunk egymással szemben, sorban. Az egyik sorban állók először az óvónővel együtt lassan mozogni kezdtek, a másik sorban állók pedig tükörképként utánozták a mozgókat. Az volt a célunk, hogy minél jobban működjön együtt a mozgó és a tükörkép. Néhány perc után szerepeket cseréltek a gyerekek, és önállóan is kitalálhattak mozdulatokat.! Majd párcserével is kipróbáltuk a játékot. Beszélgettünk róla, hogy kivel volt könnyebb együttmozogni, mi volt könnyű, mi volt nehéz?
Mesének a Bogyó és Babóca sorozat Barátság című történetét választottam.
Majd megkérdeztem a gyerekeket, hogy tetszett-e nekik a mese. Az előre elkészített cseresznye, Bogyó és Babóca képét kitettem a falra, hogy egy véleményvonalat tudjunk kialakítani. Több kisgyermek rögtön el tudta dönteni, hogy kivel ért egyet a meséből és miért. De volt olyan kisgyermek is akinek több gondolkodásra volt szüksége a véleménye kialakításához.
A színházas játék során szívese bújtak a szerepekbe a gyermekek, több megoldást is sikerült kitalálniuk és bemutatniuk társaiknak.
Zárásképpen meghallgattuk a hónap dalát! „Ha boldog vagy” című dal közös eljátszása most is a kedvenc játékuk volt a gyermekeknek!