Játszani tanulni ünnepelni együtt a legjobb!
Társas kapcsolatok ápolása
A szoros társas kapcsolatok hozzájárulnak ahhoz is, hogy jó osztályközösséget alkossunk! Ezért a gyerekekkel feltérképeztük azt, hogy milyen szegmensei vannak annak, hogy jó közösséget alkossunk! Ki mit tud hozzátenni a saját személyiségéből az egészhez? Megalkottuk a jó tulajdonságok és képességek rendszerét, majd kitöltöttük Dr. Gary Chapman szeretetnyelv tesztjét, amit később ismertettünk egymással. Fontos, hogy mindenki tudja azt, hogy hogyan kell közeledni egymáshoz, mi az a legegyszerűbb út, ami járható és eredményeket is hoz.
A tanulókkal megbeszéltük a társas kapcsolatok kommunikációs tereit, csatornáját. A gyerekek egy jóság gyertyát készítettek, melybe egy- egy jó cselekedetet írtak.
A tanulókkal megbeszéltük a társas kapcsolatok kommunikációs tereit, csatornáját. A gyerekek egy jóság gyertyát készítettek, melybe egy- egy jó cselekedetet írtak.
Néptánc órán gyakran játszunk mozdulat-utánzó játékot, amikor az Ekete-pekete mondóka végén a kör közepén álló kisgyermek valamilyen mozdulatsort talál ki, melyet a többiek leutánoznak. A Tükörjáték sem volt ismeretlen a gyerekek számára, mert a tanítási órákon lazító gyakorlatként próbáltuk már. A mai délutánon mindkettőt eljátszottuk és közben figyelgettük, melyik szerepben érezzük jobban magunkat. Megállapítottuk, hogy nem könnyű vezetni a többieket és rossz érzés lehet az is, ha csak követjük mások ötleteit. Érdekes volt látni, hogy ki – melyik szerepet élvezte jobban! Pápainé M Ildikó
Kárpáti János Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola
Ebben a hónapban a bennünket körülvevő, számunkra fontos kapcsolatainkat vettük számba. Leteszteltük, mennyire ismerjük egymást. 10 perc alatt rengeteg új dolgot ismertek meg a gyerekek az osztálytársaikról. A Mit jut eszedbe játékkal összegyűjtöttük a barátságról a gondolatainkat, majd mindenki elkészítette a társas kapcsolatainak a házát a boldogságóra munkafüzet alapján. Zárásként meghallgattuk a Jobb Veled a világ dalt és egy nagy szeretetgombócba megöleltük egymást és kiáltottuk a dal refrénjét.
A hónap végén barkácsolós délután szerveztünk az osztályban, amin az adventi vásárra készítettünk a szülőkkel, gyerekekkel közösen ajándéktárgyakat. A nagyon jó hangulatú délutánon ápoltuk a társas kapcsolatainkat is. 🙂
Nem lehet eléggé hangsúlyozni, milyen fontosak a társas kapcsolatok az egészségünk és lelki jóllétünk szempontjából.Ezt a megállapítást tovább gondolva az osztályterembe is sikerült megfigyelni középiskolás diákjaimnál is, ahogyan együtt dolgoztak, rajzoltak , leírták godolataikat és végül megosztották egymás között.
Jármi-Papos-Őr Általános Iskola Őri Bibó István Tagintézménye
November hónapban a boldogságórák témája a társas kapcsolatok volt. Melyet azért nagyban befolyásol habitusunk, nyitottságunk, szociális élményeink, családban megszokott társas kapcsolataink, zárkózottságunk, érzékenységünk, érettségünk. Ezek a személyes kapcsolatok meghatározóak lesznek a hétköznapi tevékenységeink során, baráti kapcsolataink kialakításában, a társakkal átélt élményeink megszerzésében, megélésében. Az együtt eltöltött minőségi idő nagy hatással van lelki egyensúlyunkra, egészségünkre is. Megfigyeltük, hogy amikor a társas érintkezéseink során másokkal beszélgetünk a velünk történtekről, figyelmesen hallgatnak bennünket vagy mi vagyunk a mások hallgatósága, akkor csökken bennünk a feszültség, lelkünk fürdőzik a figyelemben, megértésben. Üdítő, kedves pillanatokat élhetünk meg, melyre mindannyiunknak nagy szüksége van.
A témakörhöz az alábbi feladatokat végeztük el:
· Tégy egy lépést felém!
· Öreg néne őzikéje c. mese megtekintése, beszélgetés
· Tőlem Neked!-jókívánságok írása
· Szerethető vagyok plakát készítése
. A hónap dalának meghallgatása
Győri Kölcsey Ferenc Általános Iskola
Feldolgoztuk az Öreg néne őzikéjét, játszottunk Tükörjátékot, táncoltunk, relaxáltunk.