Szeretetemberkék 4. osztály
A negyedik osztály egy igen összetartó közösség, ahol számíthatnak egymásra a többiek. Persze kiskamasz korban alakulnak a kapcsolatok. Lazulhat a kötelék, másban látják a megbízható barátot-barátnőt. De egymás tisztelete akkor sem változhat, a jó ott van mindenkiben. Ők ebben a gyakorlatban sok dolgot tudtak mondani egymásról, ami jó érzést keltett abban, aki kapta, s abban is, aki adta.
Társas kapcsolatok ápolása
Varázslatos diákok 5. osztály
A telefon, az okoseszközök, mint kapcsolódási forma. Az a téma, amiről nem lehet eleget beszélni. A képeket megfigyelve rengeteg dologról beszélgettünk. Jó? Nem jó? Mire? Mikor? Hogyan? Mennyi ideig? Egészséges? Jót tesz? Illemszabályok itt is? Korlátoz? Szabályoz? Beszorítja teret? Kitágítja a lehetőségeket? Kevesebbet? Hogyan?
Még szünetben is érveltek, vitatkoztak, nézetet cseréltek. Remek óra volt.
Élménymanók 1. osztály
Minden életkorban rendkívül fontos, hogy a közösség, amiben élünk be-és elfogadó legyen. Az első osztályosok novemberre megismerték egymást, és a barát-sál feladattal ki tudták fejezni egymás számára egy szép gondolattal, hogy milyen értékes számára a másik ember, látja benne a jót.
Újságokból kivágott képekből húztak a tanulók, melyeken különböző kapcsolatok jelentek meg. A kapott képeket kellett jellemezniük, hogy milyen kapcsolatok lehetnek, mit érezhetnek az adott képen szereplők.
Borsod Abaúj Zemplén Megyei Pedagógiai Szakszolgálat Gönci Tagintézménye
Az óra célja: Tiszteletadás, egymás iránti kölcsönös bizalom, segítő támogatás erősítése
I. Az órai légkör megalapozása : Bagdi Bella: Jobb veled a világ (közös éneklés)
II. Csoportos feladat: bábozás
Szabadon választott mese, történet feldolgozása
A csoportoknak volt leetőségük megbeszélni a szerpeket, a történetet, majd megnéztük egymás előadását.
Ebben a hónapban a barátsággal foglalkoztunk. Meghallgattuk a Ha boldog vagy mutasd meg mindenkinek dalt. A gyermekek kagylókat adhattak a barátjuknak és elmondhatták, hogy miért ilyen jó barátok. Ezeket a kagylókat hazavihették emlékbe. Építettük a csoport kapcsolatot a pókháló játékkal. A kezdő mondatuk “Azért szeretlek téged mert…”.
” Ha barátaid vannak, az olyan, mint a varázslat (…). Amikor megosztasz valami jót egy baráttal, az olyan, mintha te magad is nyernél vele. Amikor pedig valami baj ér, már attól is jobbra fordul minden, ha elmeséled egy barátodnak, még akkor is, ha a barátod esetleg nem tudja megoldani a gondodat. ”
„Barátságfát” készítettünk : milyen a jó barát? Majd emojival jelezték, ki hogyan érezte magát az eköré épített Boldog órán.
Társas kapcsolatainkat játékos délután keretein belül ápoltuk.
A délutánunk vidám játékokkal, oldott hangulatban telt. A közös program sokat segített abban, hogy a későbbi feladatok megoldása megértéssel, csapatmukában történjen.
Hogyan hatnak boldogságunkra a társas kapcsolataink? Kisbarátom, hogy vagy? Játékot játszottunk. Majd barátság láncot készítünk. A foglalkozást Bagdi Bella: Ha boldog vagy mutasd meg mindenkinek című dalával zártuk.
Papi Kölcsey Ferenc Általános Iskola Aranyosapáti Tagiskolája
Újrahasznosított adventi naptárfalu alkotása közösen Anyáékkal. Közben gyógyteákat, és közösen készített sütiket fogyasztottunk. Fantasztikus nap volt!!!