A tavalyi tanévben már beszéltünk a gyerekekkel arról, milyen megküzdési stratégiák vannak, kire melyik igaz. Idén gyakorlatban is szembesültek ennek a megvalósulásával, amikor elmentünk korcsolyázni. Minden tanuló máshogyan reagált arra a helyzetre, hogy nehezen megy a korcsolyázás.
Volt, aki:
– bukósisakban végigküzdötte a 60 percet;
– megijedt, ezért negyed óra után levette a korcsolyáját;
– leküzdötte félelmét és a végén egyedül korcsolyázott a pálya közepén.
A tapasztalatszerzés után átbeszéltük, ki hogyan reagál nehéz helyzetekben, hogyan lehet a nehézségekkel megküzdeni.
Megküzdési stratégiák
Müncheni Családok Klubja- Macska
Mivel töltheti az idejét a türelmetlen nyulacska, amig eljön a tavasz?
Müncheni Családok Klubja- Macska
Mivel és hogyan kell megküzdenie az állatoknak a téli erdőben?
Müncheni Családok Klubja- Macska
Jó szerencse vagy balszerencse?
A történet folytatása..
A harmadik osztály februári alkotása a Megküzdés gyakorlása címet kapta.
A februári boldogságórát elkészítette: dr. Beleznayné Váradi Anett Eszter
Jármi-Papos-Őr Általános Iskola Őri Bibó István Tagintézménye
Február hónapban a megküzdés jegyében zajlott a boldogságóra.
Az életben gyakran kell megküzdeni a vágyainkért, a sikereinkért, a jó osztályzatért, a jobb helyezésért, a figyelemért, a győzelemért, a kitűzött céljainkért. Ehhez megfelelő bátorságra, önmagunkba vetett hitre, pozitív gondolkodásra, jó humorra, segítő, elfogadó közegre van szükségünk, ahol a magunk tempójában szépen fejlődhetünk.
A gyerekekkel társas feladatokat, önismereti játékokat játszottunk. 🙂
A hónap témája igen érdekes volt, hiszen megbeszéltük a gyerekekkel, hogy mindenkivel történik néha rossz, baj, amit meg kell oldani, le kell küzdeni. Azt is megbeszéltük probléma esetén ki az, aki sgít neki, hogy jobb kedvük legyen, és hogy hol érzik magukat biztonságban. Erről rajzok is készültek, melyek szerintem kifejezetten jól sikerültek, és tükrözik a gyermekek személyiségét is. Ehhez a témához kapcsolódóan elolvastam neki az aktuális mesét, mely nagyon tetszett a gyermekeknek.
A foglalkozás kezdetén elmondtam a gyermekeknek, hogy mit is jelent megküzdeni valamiért, egyáltalán miért érdemes küzdeni, majd kinyitottam egy borítékot, amit „Boldog Jolán” küldött a gyerekeknek. 4 próbát kellett kiállni, amit ha teljesítettek, elmondhatták, hogy ők is megküzdöttek valamiért. A 4 próba végén persze egy meglepetés is vár majd rájuk. Az első próba közös volt, mert bizony van, amikor csapatban kell, érdemes dolgozni. Megkellett tanulni egy új dalt énekelni, de különböző feladatokkal. Az elején visszhangjátékkal, majd volt, amikor halkan és hangosan, volt, amikor gyorsan és lassan, és volt, amikor csak a magánhangzókat kimondva lehetett énekelni. A második feladat egy mozgásos játék volt, a csoportot lábbujjhegyen kellett körbejárni, meghatározott útvonalon. A harmadik feladat különböző laminált puzzle-ok kirakása volt, a negyedik pedig kézműves tevékenység, amikor is a csoport díszítéséhez szükséges színes lapokat kellett kivágni, összeragasztani és egybe”fűzni”. Természetesen mindenki kitartó volt, így megkapták a jól megérdemelt meglepetés – pillecukros kakaót.
Az összes téma közül talán ez volt a legnehezebben feldolgozható a kicsikkel. Az iskolai falunkra a Boldogságórát bemutató leírások, képek kerültek.
Kedvenc plüssállat kiszabadítása, akadálypályát építettünk, hogy visszaszerezzük kedvenc játékunkat.
Csendjáték helyett meghallgattuk Bagdi Bella: Ellazulni jaj de jó! című dalt, aminek a mozdulatait nagyon élvezték a gyerekek.