Nagy kalandra indultak a gyerekek, amikor a medvék járta erdőben kellett közösen helytállniuk és akadályokat megugraniuk azért, hogy végül eredményesen és nyugodtan célt érjenek.
Kellett közösen hidat építeni, célba dobni, a másikat segíteni, érzelmeket felismerni az állomások mentén.
Milyen szerencse, hogy akik megugrották a feladatokat, édes jutalom várt az út végén.
Mindemellett varázslat is várta a gyerekeket. Egy Tipi-topi sarok segített azoknak, akik mérges sárkányból, boldog unikornissá szerettek volna változni az út végére.
Megküzdési stratégiák
Beszéltünk általánosságban a megküzdési stratégiákról. Majd érzékenyítés céljából, a sérült emberekről beszéltünk a paralimpia kapcsán. Majd kipróbáltuk, hogyan tudnak festeni szájjal a végtagjukat elvesztett személyek.
Csik Ferenc Általános Iskola és Gimnázium
Stresszkezelés. Stresszhelyzetek megoldása. Trükkök, tanácsok.
A tevékenységet relaxálással kezdtük, a „Rogybabává válok…”gyakorlattal.
A mese „A békák versenye”című volt a témához kapcsolódóan.Beszélgettünk róla,hogy kinek milyen félelmei vannak,hogy tudja leküzdeni.Nagyon sok félelem a felszínre került!
Készítettem egy akadálypályát,és páronként (egyikük bekötött szemmel) kellett keresztülmenni rajta.
A legbátrabbak egyedül, a tapsolásunkat figyelve is kipróbálhatta a pályát.
Miért kell küzdenünk? /egyéni tapasztalat/ Említs olyan helyzetet, amely próbára tett! Csoportmunkában folytatódott az óra:
1. Támogató hőseink jellemzése, rajzkészítés
2. Találékony térkép készítése
3. Megküzdünk az iskolai feszültséggel – stresszkezelés
4. Megküzdés hegység készítése: Tanulás, Viselkedés, Szereplés, Kapcsolat felnőttel, gyerekkel szinteken.
Városi Óvodák és Bölcsőde Tiszakécske
Februári témánk a megküzdés volt, beszélgettünk arról, hogy milyen nehéz, ha egy probléma, vagy akadály kerül elénk. A gyerekek elfogadják, hogy ezek is a mindennapjaink része, de ezzel a témával segíthetünk nekik ezekkel szembenézni, és sikeresen megküzdeni. a türelmetlen nyulacska mese után, mi is kisállatokká váltunk, és a mozgásukat utánozva, eljátszottuk a félős nyuszit, a házából kibújó csigát, a settenkedő rókát, a haragos kutyust.
Az életünket meghatározzák erősségeink és gyengeségeink. Önmagunk megismerésével azonban átvehetjük az irányítást. Saját akadályaink leküzdése elősegíti céljaink elérését. Az iskolában versenyhelyzetekkel is erősíthetjük önmagunkat, az egészséges versengés, melyben a gyermek örömét leli , szórakozás közben felvértez és segíti a konfortzóna és önmagunk határainak a tágítását.
Borsod Abaúj Zemplén Megyei Pedagógiai Szakszolgálat Gönci Tagintézménye
„Amikor körülötted minden összeomlik, szilárdnak kell maradni, akár a világítótoronynak, amely viharban is jelzi az utat.” (Raphael Montes)
Ennek a témának a feldolgozása sok olyan történetet idézett fel a gyerekekben melyek nem kellemes élmény volt számukra.Elmesélték mit éreztek közben,ezeket az érzéseket szinekkel érzékeltették egy emberalak rajzon.
A bugyelláris és a pipa mese kapcsán is elmondták véleményüket, gondolataikat.
A foglalkozást énekléssel zártuk .
Március hónapban saját személyiségünkkel ismerkedtünk, mert az igazi küzdelmeket sokszor érzelmeink, és belső vívódásaink okozzák, hiszen mindenki fél, vagy tart valamitől. Egy hüllőkiállításra ellátogatva szembenézhettünk a kígyóktól való félelmünkkel (már, akiknek a kígyók jelentették a mumust).
Játékos tevékenységeink-, és mindennapi spontán beszélgetéseink alkalmával kiderítettük egymás legféltettebb titkait (Ki mitől fél igazán!).