7. osztály – Ellazulunk
Megküzdési stratégiák
A megküzdéssel, kihívásokkal, problémákkal, konfliktusokkal és rossz érzésekkel való szembenézéssel foglalkoztunk. Meglátni a rossz dolgokban a szépet, pozitív hatással lenni a testi-lelki egészségre. A gyerekek kaptak feladatot, amelyben a problémától a megoldásig kellett eljutni. Beszélgettünk arról, kinek milyen problémái voltak az elmúlt időszakban és arra milyen megoldásokat lehet találni. Énekeltük az Ellazulni jaj, de jó! című dalt.
Farsangoltunk, mindenki álarcot öltött magára. Jókat ettünk, ittunk, vidáman telt a nap.
Váci Mihály Katolikus Általános Iskola
Felelevenítettük az ismert megküzdési stratégiákat. Beszélgettünk azokról az esetekről, amikor tudatosan alkalmazzuk ezeket. Kinek melyik vált be, hogyan segítik a stresszkezelést, feszültségoldást, problémamegoldást, ellazulást… Mikor, melyiket használjuk és hogyan.
Szituációs játékban is feldolgoztuk a témát. A farsangi készülődésben is felismertük ezeket,
Marcali Noszlopy Gáspár Általános és Alapfokú Művészeti Iskola
Eljátszottuk a „Szorult helyzetben” feladatot, majd activityztünk. A mesterségem címere játékot nagyon szerették, de eleinte nehéz volt számukra. Relaxáltunk, zenét hallgattunk, de eljátszottuk, hogy valaki elalszik közben, horkoltak is a gyerekek, ezeken jókat nevettünk. Kipróbáltuk a pillangóölelést is.
Megküzdési stratégiák ismerete megkönnyíti a feladatok elvégzését.
Az osztály három fős csoportokban olyan feladatokat kapott, amik a megküzdés stratégiáival függ össze. Pl. tanulás területén, szabadidő eltöltésével kapcsolatban, otthoni teendők terén. Ezután a csapatok bemutatták, hogy hogyan dolgoztak, az egyes helyzeteket hogyan oldanák meg. Majd közös nevezőre jutottunk.
Már nagyon vártam a februári hónap témáját, nagyon sok minden történt velünk az elmúlt pár hónapban, jó dolgok is és rossz dolgok is. Sajnos az utóbbi hetekben nagyon sokszor az egyszerű szabad játék is torkolott veszekedésbe vitába, amikor már sajnos egymás közt nem tudták megbeszélni, hanem haraggal, néha ütéssel fordultak egymás írányába.
A tevékenységünk kezdő relaxációjának a Napimádást választottam a tankönyvből, majd Enya Only Time számára mozoghattak a gyerekek szabadon a szőnyegen halkan.
A témánk bevezetésénél előzményként felidéztem kalózos hetünket ami nagyonb tetszett nekik így játszottuk a Cápatámadás játékot, és kincset is kellett keresni, csapatban összedolgozva.
Majd a téma meséjével folytattuk foglalkozásunkat Az aranykulcs, újra előkerült a mesegyertya. Beszélgettünk a meséről és újra előjöttek a kívánságok is. Mit kívántunk mi valósult meg belőle. Nagyon sok mesét gyűjtöttek otthon a gyerekek, így szinte mindennapra van újabb és újabb mesénk ahjoz, hogy tudjuk céljainkat elérni, meküzdeni az előttünk lévő akadályokkal, a adott problémahelyzeteket, nyugodtan, kompromisszumokat keresve megoldani. A munkafüzet feladatait a gyerekek most otthon szüleikkel együtt készítik el.
Nagyon tetszett nekik a múltkori lezárásként a kívánságdal, így most is egy nagyot körjátékoztunk a Benn a bárány kínn a farkas népi játékot.
Foglalkozásterv 6. –Megküzdési stratégiák
Boldogságóra vezetője:
Faragó-Flaskay Szabolcsné
Monori Tesz-Vesz Óvoda, 2023/2024
Katica csoport, vegyes korcsoport
Szervezési feladatok csoportszoba előkészítése:
-székek hajóformába pakolása, hajóskapitány kalapja, Földgömb, hosszabbító
-színes ceruzák, ollók, papír, a kincsestérkép készítéséhez
Ráhangolás:
Lics-locs, lics-locs, megy a hajó a Dunán, lemaradt a kapitány. Kiabál, trombitál, de a hajó meg sem áll. Mit hozott a kis hajó? Többször eljátsszuk.
Kalózok támadták meg a hajónkat. Meg kell oldanunk ezt a problémát (bátorságpróba).
Építünk magunknak egy erős hajót.
Ma ebbe a hajóba játszunk, beszélgetünk, mesélünk.
Hajó megépítése.
Relaxáció:
Kicsi vagyok én,
Majd megnövök én,
Én leszek a legboldogabb
A Föld kerekén!(énekelve)
Majd elmesélem Levente Péter: A kalózok kincse című meséjét.
Reflektálás:
Készítsünk kincses térképet!
Rajzolunk, vágunk, ragasztunk a kincses térkép elkészítéséhez.
Téma továbbadása:
– munkafüzet 48. oldalán található megküzdés jelét, feladat otthoni megoldása
Felhasznált irodalom
• Bagdi Bella – Prof. Dr. Bagdy Emőke – Tabajdi Éva:
Boldogságóra kézikönyv pedagógusoknak és szülőknek,
3-6 éveseknek
• Bagdi Bella – Bezzeg Andrea:
Boldogságóra készségfejlesztő, kifestő és színező munkafüzet
3-6 éveseknek
A mindennapi életben is annyi mindenért kell, hogy megküzdjünk. A gyerekek lerajzolták a példaképeiket, majd elmondták, hogy ki miért került a lapra.
Gárdonyi Géza és Szegi Suli Általános Iskola
A Gárdonyi Géza és Szegi Suli Általános Iskola 7. osztályosai a problémamegoldás kapcsán technikákat próbáltak ki a rossz érzések kezeléséhez. Drámajátékokkal oldottunk meg a különböző helyzeteket.