A megküzdés a pszichológia tudomnyában egy igen fontos készség melyet már nagyon hasznos igen korán megtanítani a gyermekeknek. Erre az alkalomra számos olyan feladatot biztosítottunk a résztvevőknek ami kihívást jelenthet számukra: nyelvtörők, énekek, mondókák, találós kérdések, pókfonál készítése. A sikereket gombok szimbolizálták. Az alkalmak végén örömmel győződtünk meg arról hogy mindenki képes kisebb-nagyobb erőfeszítésekkel de sikeresen venni az akadályokat. Sajnos az alkalomról képes dokumentáció nem készült.
Megküzdési stratégiák
A 9.C osztályosok stresszkezelési technikákat osztottak meg egymással, ezeket gyűjtötték össze egy-egy plakátra.
A megküzdési stratégiák hónapban testmozgásos játékokat játszottunk a gyerekekkel a tornateremben.
Az „Exatlon” játékot nagyon élvezték, igyekeztek minden feladatot pontosan és ügyesen végrehajtani. A végén meghallgattuk a hónap dalát és a munkafüzetből színezhettek a gyerekek.
A februári hónap a megküzdési stratégiák témáról szólt. Óra bevezető részében „activity-„tünk. Majd megállapodtunk, hogy óra végén elmutogathatják a mesterségem címere játékhoz hasonlóan a kedvességüknek címerét. A többiek feladata kitalálni, milyen kedvességre gondolhattak a többiek!
Négyen próbálták elmutogatni kedvességük címerét, amit előzetesen egyeztettek. Ami nem volt más mint az önfeláldozás. Ehhez egy családi fotót próbáltak rekonstruálni, amit egyikőjük hozott be az órára. A tanulók nagyon élvezték a Mesterségem címere játékot.
A megküzdési stratégiák hónapjában egy relaxációs gyakorlatot csináltunk, az okostankönyvben ajánlott szöveg alapján, amelyet felolvastam a diákoknak, ők pedig próbáltak kikapcsolódni, relaxálni, átszellemülni. A végén megbeszéltük, hogy nem lehet mindig ezerrel pörögni, fontos néha megnyugodni és kitisztítani a fejünket. Meglepetésre volt pár diák, akik jelezték, hogy szoktak relaxációs/meditációs gyakorlatokat csinálni otthon.
Ezen a boldogságórán az összefogásról, egymás segítéséről beszélgettünk. A jó hangulatnak köszönhetően dalra is fakadtunk.
Villányi Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola
Hogyan lehet a nehézségeket leküzdeni? Hogyan kellene gondolkodni, hogy boldogabbak lehessünk? Erről tanultunk ezen a napon.
Önmagamat megismerni, talán nem kis munkával jár. Hogy milyen élethelyzetben hogyan nyilvánulok meg, az akkor derül ki, amikor benne vagyok nyakig…Szóval. ez minden perces dolog. Lóri példája kimondatja a bennünk élő hozzáállást, általa könnyebben ráláttunk saját magunkra..
Köszönjük, hogy lehetőséget kaptunk ezekbe a dolgokba belemélyülni.
A szökőév, szökőnap is gyakran esett szóba , lévén az idei évünk szökőév. Jó megszemélyesítve megjeleníteni, hiszen így jobban beépül a tanulók emlékezetébe..
Rejtvényfejtéssel foglalkoztunk már egy ideje , de összeállítással most dolgoztunk először. Köszönjük nagyon az ötletet!
Nagyon örültem, hogy februárban a megküzdési startégiák témakör következett a Boldogság foglalkozásunkon, ugyanis ebben az időszakban viszonylag sokszor fordult elő konfliktus, feszültség, indulatos magatartás csoportunkban. A foglalkozást most énekléssel kezdtük, majd ezt követően relaxáltunk. A foglalkozást a Boldogságóra című könyvben talált számomra nagyon jó ötlettel indítottam. A kedvenc játékunk kiszabadítása következett, majd elmeséltem az Aranykulcs című mesét, ami nagyon tetszett a gyermekeknek. Beszélgettünk a mese után arról, hogy ki mit szokott csinálni annak érdekében, hogy a feszültség, a mérges gondolatok megszűnjenek. Valaki azt mondta, hogy ő bizony sétálni szeret ilyenkor, így egy nagy sétával zártuk a foglalkozásunkat.
Ebben a hónapban már rutinosan szedtük össze az egyes nehéz helyzetekre a megoldásokat, megküzdési stratégiáinkat a hétköznapi próbatételeinkhez igazítottuk.
Összeszedtünk pár olyan technikát is, ami egy általános lehangoltság ellen jól bevethető. 🙂