Megküzdési stratégiák
Megküzdési stratégiák
Szilvási Általános Iskola Felsőszilvási Általános Iskolája
” A modern élet, amelyet leginkább a …..” Marty Nemko idézetét választottuk magunknak. A mi reggeli rutinunk egy versike, amellyel köszönünk egymásnak, erősítve a jó gondolatokat. Így szól :
Jó reggelt kívánok magamnak és mindazoknak akiket szeretek és akikkel ma találkozni fogok.
Odavezetek egy fénysugarat a lábujjaimhoz, végigvezetem az egész testemen, és mosolyog minden pici sejtem. Örül a mai napnak. Ma valami jó történik !!!
Az ellazuló tabló rajzain többször jelennek meg a ” kütyük”, vannak akiknél már most ez jelenti a kikapcsolódást. Az állataikat nagyon szeretik, velük lenni is öröm.Kevesen rajzolták a kirándulást és a nyaralást.
Kiskunhalasi SZC Kiskunfélegyházi Kossuth Lajos Szakképző Iskolája és Kollégiuma
A mindennapjainkban bennünket ért stresszhelyzeteket a testi-lelki egészségünk megőrzése érdekében meg kell tanulnunk jól kezelni. Ilyen stresszhelyzet lehet például a környezetünkből érkező ingerek miatt érzett érzékszervei túlterhelés is.
Erről a stresszfaktorról, és megoldási lehetőségekről készítettünk egy képmontázst.
5-4-3-2-1 földelő gyakorlat elvégzését követően egy drámajátékkal mutatták be a stressz különböző fázisait, eljutva a teljes nyugalomig.
Ezután mindenki felírt cetlire olyan problémákat, amelyekkel egy ilyen korú gyermek szembesülhet, ezeket megbeszélve, együtt próbáltunk megoldásokat találni a különböző helyzetekre.
Kiskunhalasi SZC Kiskunfélegyházi Kossuth Lajos Szakképző Iskolája és Kollégiuma
A mindennapjainkban is jelenlévő stresszkeltő szituációk érzelmi válaszokat eredményeznek, amelyek a jókedvtől a negatív érzelmekig (düh, elkedvetlenedés, harag, depresszió, szorongás) terjednek. Nemcsak az a fontos, hogy mi történik velünk, hanem az is, hogy a történteket hogyan éljük át. Az, hogy miként hatnak ránk egyes helyzetek, elsősorban attól függ, hogyan gondolkodunk róluk, milyen jelentést tulajdonítunk nekik, és – nem utolsó sorban – az, hogy képesek vagyunk-e befolyásolni az eseményeket.
A stresszel való megküzdési stratégiák két módjáról, a problémaközpontú és az érzelemközpontú megküzdési stratégiáról készítettünk egy összefoglalót.
Lengyel Laura Óvoda Napsugár Tagóvoda
Egy különleges szigetre utaztunk mocsár járással, ahol akadályokon kellett át küzdenünk magunkat, föl-le úszva, átlépve, bújva, mászva, hogy végül Liccs, loccs játékban magunkkal tudjunk hozni minden számunkra kedves állatot a dzsungel fogságából.
Debrecen-Józsa Kerekerdő óvoda
Februar- megküzdési stratégiák
A farsangi mulatság után kis és nagy medvék népesítették be a csiga csoportot.
Tornáztunk, énekeltünk, verseltünk a mackókkal- a gyerekek mézes puszedlit készítettek a babakonyhában mézes teával, kipróbálhatták hogy érezheti magát a medve a barlangban. Minden Brumi bemutatkozott. Az egyik anya medve ölében a kis boccsal nagyon szeretett énekelni. Ehhez a gyerekek egy kis mikrofont is adtak neki.
Egy pénteki napon hiába kerestük őket- nem találtuk. Egy levél várt bennünket egy térképpel- ami megmutatta merre induljunk el. Messzelátónkat magunkhoz vettük és kezdetét vette a kaland.
Akadályokat legyőzve,feladatokat teljesítve találtunk rá az anyuka medvére és a kis bocsra,s természetesen a kék mikrofonra.
Boldogan tértünk” haza”- ahol megfogalmazták :
– együtt minden sikerül
– picit féltünk, de szerettük volna őket megtalálni
– segített a szeretet
– jó volt együtt menni a célért
– megoldottuk
– jó érzés volt megtalálni
Összegyűjtöttünk közösen olyan nehéznek mondható helyzeteket, amivel egy óvodás gyermek egy átlagos napon szembekerülhet. Minden gyermeknek voltak jó ötleteik, és sokan azokat a dolgokat is megosztották velünk, amelyek számukra nehézséget szoktak okozni. Közösen megbeszéltük, hogyan tudunk megbirkózni ezekkel a feszült helyzetekkel, és mit tudunk tenni annak érdekében, hogy megnyugodhassunk.
A gyerekekkel megbeszéltük, hogyan segítsük egymást, ha valakinek észrevesszük, hogy rossz napja van és semmi sem úgy sikerül ahogy szeretnénk.
A február hónap témáját, a megküzdési stratégiákat Bagdi Bella: Ellazulni jaj, de jó című dal meghallgatásával kezdtük, majd a gyerekeknek elmeséltem az Aranykulcs című mesét, amelyen keresztül a gyerekek megismerkedhettek Róza királylány történetével. A mese hatalmas sikert aratott a kisfiúk és a kislányok körében egyaránt, megjelent a kettős tudatállapot, ami jól tetten érhető a fotók alapján. A mese végén megbeszéltük, hogy nehézség, fájdalom és kudarc nélkül nincs élet, mégis mindig van lehetőségünk ezekkel szembe nézni és sikeresen megküzdeni, mint ahogyan azt a mesehős, Róza királylány is tette.
A foglalkozás lezárásaként a gyerekek örömmel színezték ki a munkafüzetben lévő meseillusztrációt, valamint megismerkedtünk a megküzdés jelével, amit hatalmas csomagolópapírra rajzoltam elő és közösen színeztek ki a gyerekek.
Levezetésként a fiúk toronyvárakat építettek, éppen olyat, ahová a sárkány repítette el Róza királykisasszonyt.