
Megküzdési stratégiák


A téma feldolgozását a „Boldogságóra” című könyvben található Aranykulcs című mesével kezdtem. Nagyon figyelmesen hallgatták az apróságok, aminek köszönhetően nagyon jól megfogalmazták azt a három, számukra nehéz feladatot, amiért szeretnének megküzdeni. pl. cipő kötés megtanulása, megtanulni úszni, nem félni a kutyától, bátran megetetni. Ezeket a célokat le is rajzolták. Óvodai jelükkel azt az állapotot meg is jelölték, ahol érzésük szerint most tartanak. A foglalkozás végén közösen elénekeltük a Képes vagy rá című dalt.


Német Nemzetiségi Általános Iskola
A téma nem könnyű egy első osztályos gyereknek. Természetesen a hozzájuk legközelebb álló élethelyzetből indultunk ki, azaz: az iskolai élet, az új környezetbe való beilleszkedés nehézségei, szabályok betartásának fontossága és nem utolsó sorban az írás, olvasás, számolás megtanulásának erőpróbái. A téma bevezetésénél (nagy örömömre) nem értették, hogy miért említem én a nagy próbatételek között az iskolát, ill. a tanulást, „hisz nem is nehéz” mondták. Aztán minél többször elővettük a témát egyre inkább értették és néhányan egyéb példákat is tudtak mondani a saját kis életükből pl: több beszédhibás gyerkőcünk van, ők mondták, hogy nekik sokat kell gyakorolni, hogy egyre pontosabban tudják kiejteni a hangokat.
Közös feladatként elkészítették a „Tudás-hegyet”, melynek első osztályos nehézségeit már majdnem teljesen legyőzték. Azóta tantermünk falán ékeskedik, hogy mindig emlékeztessen arra, hogy a számunkra nehéz feladatok elvégzéséhez akarnunk és tennünk kell.

Csemői Ladányi Mihály Általános Iskola NYÁRSAPÁTI TAGINTÉZMÉNYE
A tanulók egy tesztet töltöttek a megküzdési stratégiák kapcsán. Meg is küzdöttek vele.

Aranyossy Ágoston Református Óvoda és Általános Iskola
A téma feldolgozását most is két órára bontottam, mindkét órát a relaxációval kezdtük, majd meghallgattuk a hónap dalát, és az órákat egy meditációval zártuk le.
1. óra:
– relaxáció,
– hónap dala meghallgatása,
– történet elolvasása, megbeszélése,
– mit tettél? – visszaemlékezni, hogy milyen nehézségek érték az elmúlt fél évben (táblázat kitöltése)
– meditáció
2. óra:
– relaxáció,
– hónap dala meghallgatása,
– jó tulajdonságaim listája,
– feszültséglevezető technikák (képekről beszélés),
– megküzdés hegység rajzolása (kérésre külön a fiúk, külön a lányok),
– meditáció

Aranyossy Ágoston Református Óvoda és Általános Iskola
A téma feldolgozását most is két órára bontottam, mindkét órát a relaxációval kezdtük, majd meghallgattuk a hónap dalát, és az órákat egy meditációval zártuk le.
1. óra:
– relaxáció,
– hónap dala meghallgatása,
– mese elolvasása, megbeszélése,
– meditáció
2. óra:
– relaxáció, (a képen ez látható),
– hónap dala meghallgatása,
– hajótörés játék,
– mitől érzem magam jobban? – színező,
– meditáció

Aranyossy Ágoston Református Óvoda és Általános Iskola
A téma feldolgozását most is két órára bontottam, mindkét órát a relaxációval kezdtük, majd meghallgattuk a hónap dalát, és az órákat egy meditációval zártuk le.
1. óra:
– relaxáció,
– hónap dala meghallgatása,
– mese elolvasása, megbeszélése,
– meditáció
2. óra:
– relaxáció,
– hónap dala meghallgatása,
– hajótörés játék,
– a mese eljátszása (a fényképen a hercegnők láthatók)
– meditáció

Aranyossy Ágoston Református Óvoda és Általános Iskola
A téma feldolgozását most is két órára bontottam, mindkét órát a relaxációval kezdtük, majd meghallgattuk a hónap dalát, és az órákat egy meditációval zártuk le.
1. óra:
– relaxáció,
– hónap dala meghallgatása,
– mese elolvasása, megbeszélése,
– meditáció
2. óra:
– relaxáció,
– hónap dala meghallgatása,
– hajótörés játék,
– mitől érzem magam jobban? – színező,
– meditáció