A gyermekek számára igyekszünk teljesíthető célokat megjelölni, melyeket kékesek képességeik szerint teljesíteni. Többen segítségre szorulnak, de mindenki saját képességei szerint sikerélményhez jut.
Megküzdési stratégiák
A Nyíregyházi Bem József Általános Iskola 1.c osztályos tanulói a megküzdési stratégiák témájaként a téma mantráját használtuk minden nap megerősítésként.
Az osztály átrendezését követően egy játékkal kezdtünk – körbeállunk, egy gyermek a jobb kezét a szeme mellé teszi, hogy oldalra ne láthasson, a másik kezét a könyöke alatt nyújtja ki. Ahogy körbe halad tenyerébe kell csapni a kör tagjai közül. Az érintést érezve megáll, valakire rákérdez, hogy „te voltál?” – ha igen, akkor helyet cserélnek, ha nem, akkor halad tovább. Bár egyszerűnek tűnik, mégsem az, nagyon sok vidám perc keletkezett játék közben.
Ezután nagy örömükre folytatódott a játék – szigetek között utazó hajósokként zene alatt, majd A/3-as lapra kellett lépni, ahogy a zene elhallgatott. Érdekes, hogy minél idősebbek a gyerekek, annál nehezebben jönnek rá arra hogy egymásért tehetnek.
Az első kör után átbeszéltük a tanulságokat, majd újból indult a játék.
Ez az alkalom nagyon sok vidám percet és tanulságot adott mindenkinek.
Köszönöm a játékos pillanatokat a gyerekeknek, az osztályfőnököknek az aktivitást és természetesen a lehetőséget!
A székek körbe rendezését követően ráhangoló relaxációval kezdtünk. Megbeszéltük, hogy kinek hogy sikerült, milyen színű napernyője volt. A hajós témához kapcsolódva „felépítették” az osztályhajót, mindenki elmondta, hogy kicsoda/milyen része ő a hajónak.
Ezt követte a szigetes játék, amikor a zene alatt hajóként úszkáltak a vízen, amikor elhallgatott a zene, akkor az A/3-as papírra kellett ráálljanak. Az idő előrehaladásával csökkentek a szigetek számait. A gyerekek egy idő után rájöttek arra, hogy egy szigetre többen is kiköthetnek, sőt, nagyobb az esélyük, ha egymással összefognak. A tanulságokat is átbeszéltük és egy újabb kör kapcsán már tudatosan figyeltek egymásra.
Kiváló hangulatú foglalkozás volt mindegyik osztályban.
Köszönöm a gyerekek pajkosságát, a tanító nénik együttműködését és a lehetőséget!
Kőbányai Szervátiusz Jenő Általános Iskola
Kinek mi a trükkje egy-egy nehéz helyzetben? Recept nincs rá, de mindenkinek kell találni kiutat a bajból. Ebben segítettünk egymásnak.
Foglalkozás ideje: 2024. 02. 15.
Helye: Református EGYMI Kiskunhalasi Tagintézménye
Korcsoport: 12-21 év, súlyos-halmozottan sérült tanulók
A foglalkozást vezeti: Dr. Kovács Györgyné
Téma: Megküzdési stratégiák
Feladat: Gyors zenére utánozd le a mozdulataimat!
Sikerült minden mozdulat?
Nem.
Mit éreztetek?
Csalódottak vagytok?
Amikor valamit nem tudunk megoldani, vagy nem sikerül valami: csalódottak, szomorúak vagyunk!
Akár dühösek is!
Válasszátok ki az arcok közül ezeket az arckifejezéseket!
Ilyenkor mit kell tennünk?
– később újra próbálkozunk
– jelezzük a környezetünknek, hogy valami más tevékenységet szeretnénk csinálni, majd később újra megpróbálhatjuk
Minden problémára van megoldás, csak kitartónak kell lennünk!
Bagdi Bella: Ellazulni jó! – hallgassuk meg a dalt!
Egy-egy nehéz feladat során mi, a pedagógusaitok, szüleitek is bíztatni szeretnénk benneteket!
Miket szoktunk mondani?
– Ne add fel!
– Meg tudod csinálni!
– Ügyes vagy, így tovább!
Ezek a bíztatások jól esnek mindenkinek, erőt adnak!
Zárásként hallgassuk meg Bagdi Bella: Előttem legyen mindig út c. dalát!
A boldogságóra foglalkozásunkat az Ellazulni jaj de jó című dallal kezdtük. Majd relaxációs játékokat játszottunk. Ezután beszégetőkört kezdeményeztem arról, ha elakarjuk érni céljinkat mit kell csinálni. Majd meghallgattuk Brúnó maci meséjét, amiben a barátai segítségére sietnek. Ezután színválogató játékot és Mackóbarlang játékot játszottunk, ahol a gyerekeknek kellett különböző feladatokat teljeíteni. A boldogságórafoglalkozás nagyon jó hangulatban telt és öröm volt nézni, hogy az idősebb gyerekek közül sokan segítenek a kisebbeknek egy egy feladat végrehajtásában.
Egyedül nem megy!
A foglalkozást különböző nehézségű csoportos játékok játszásával tettünk érdekessé, amit kint a természetben valósítottunk meg. Mottónk: „Egyedül nem megy!”
Mindennap akad valamiféle kihívás a gyermekek életében. Ebben a tevékenységben a lego adta az alapot. Kreativitásukat megdolgoztatva mindenki azt épített amit csak szeretett volna. Volt akinek elsőre sikerült, de volt aki századik alkalommal is belevágott hogy még ‘tökéletesebb’ legyen az építmény. a tevékenység végén pedig elmeséltem nekik a Soha ne add fel című mesét, ami egy kis patakról szólt.