Sok ötletet gyűjtöttek csoportmunkában a gyerekek, miként tudják megnyugtatni önmagukat, hogyan nyerjenek energiát a mindennapi feladataikhoz. Újra játszottunk a tavalyi szivárványunkkal, ami a helyes légzéstechnikánkat segíti zaklatott helyzetekben.
Megküzdési stratégiák
Foglalkozásomat Bagdi Bella-Világomban minden rendben van c.dalával kezdtem. A megküzdési stratégia jelentésével röviden ismertettem a gyermekeket, majd a „Hajótőrés” szituációs játékkal játszottuk el. Miután sikerült megküzdenünk a feladattal, Mackó hét lévén, elmentünk Medvét vadászni, ahol különböző akadályokat kellett leküzdenünk. Miután meglett mindenkinek a macija mackó táncoltunk Bagdi Bella dalára.
A szülőknek ismér készítettünk a Megküzdési stratégiákhoz kapcsolódó napi üzeneteket.
A megküzdési stratégiák olyan technikák és módszerek, amelyeket az emberek alkalmaznak, hogy hatékonyan kezeljék a stresszt, a nehéz helyzeteket és a kihívásokat.
Amit kipróbáltunk és azóta is alkalmazünk a jóga. Ez egy kiemelkedő és hatékony megküzdési stratégia a stressz és a mindennapi élet nehézségeinek kezelésére, mivel komplex módon érinti a testet, a lelket és a szellemet. A jóga nemcsak fizikai gyakorlatokat foglal magában, hanem légzésgyakorlatokat, meditációt és tudatos jelenlétet (mindfulness), amelyek mind hozzájárulnak a stressz csökkentéséhez és a mentális jólét javításához.
Relaxáció: Légzéskontroll-fekve
A gyerekek mély levegőt szívnak be, amíg 3-ig számolok, a gyerekek lassan fújják ki a levegőt, amíg számolok 5-ig. Ismétlés 3x, 4x
A gyerekek keze a mellkasán van és figyelik a ki-be légzést, majd a hasukra teszik a kezüket.
Beszélgetőkör : Az is nehéz nekem…
Mese
Beszélgetőkör: Ki mitől tud megnyugodni…
Szituációs játék: Szuperhősök lettünk- Te kit mentenél meg?
Érzelmek elhelyezése a munkafüzetből kimásolt alakon.
Lezárás: Relaxációs gyakorlat
Megküzdési stratégiák gyakorlása
„Hogyan keresett barátot a kutya?”
Februári témánk keretén belül a „Hogyan keresett barátot a kutya?” népmesét megpróbáltuk óvodai csoportunkkal feldolgozni, néhány drámajátékkal. Segíteni szerettünk volna a kutyának, hogy barátot keressen magának, hiszen nem volt olyan könnyű számára ez a keresés, megküzdött vele.
Fókusz: a barátság fontosságának a kérdése
A foglalkozás menete:
A tevékenységet a „Mackó, mackó ugorjál, / mackó, mackó forogjál, / Tapsolj egyet, / ugorj ki!” című mozgásos mondókával kezdtük el.
A következő mozzanatban a gyerekek labdát dobtak egymásnak és megosztották társaikkal, hogy milyen állatok szeretnének lenni és miért: „Ha állat lennék…”. (megjegyzés: csoportunk neve: Noé bárkája és így a gyerekek nagy része az óvodai jelükkel megegyező állatot mondta). Ezt követően tapsa mindenki a választott állatról egy jellegzetes képet mutatott be, majd hangversenyt rendeztük, ahol a gyerekek megpróbálták kiadni az adott állat hangját.
A foglalkozást csoportosító játékkal folytattuk, ahol az óvodások színkártyák segítségével, csoportokat alkottak. Az volt a feladatuk, hogy beszéljék meg: „Ki lehet a kutya barátja/ellensége?”.
A tevékenység végén elképzeltük, hogy a termünk egy hatalmas erdő, ahol egy nap a kutya találkozott a nyuszival, a farkassal, és a medvével. Állatos képkártyák segítségével a gyerekek elindulnak barátot keresni.
A foglalkozást egy kutya hajtogatásával (origami) és egy mondókával zártunk:
„Van nekem egy kiskutyám,
aki mindig fázik.
Vettem neki nadrágot,
térdig érő kabátot.
Ni, ni, ni.
Nem tud benne leülni.”
Szeretettel,
a gyerekek és az óvó nénik: Holló Éva Andrea és Sógor Melinda Ágota