A héten a „Bújj, bújj medve, gyere ki a gyepre…” nevű projektet dolgozzuk fel a gyerekekkel.
Nagyon jó hangulatú medvevadászat keretein belül megmentettük a macijainkat.
Megküzdési stratégiák
A tevékenységet relaxációval kezdtük. Majd elmondtam a témához kapcsolódó mesét. Irányított kérdésekkel visszakérdeztem a mese cselekményére. Meghallgattuk a témához kapcsolódó dalt, majd a gyermekek megépítették a Boldogvárat.
A tevékenységet relaxációval kezdtük. Majd elmondtam a témához kapcsolódó mesét. Irányított kérdésekkel visszakérdeztem a mese cselekményére. Meghallgattuk a témához kapcsolódó dalt, majd a gyermekek megépítették a Boldogvárat.
A tevékenységet relaxációval kezdtük. Majd elmondtam a témához kapcsolódó mesét. Irányított kérdésekkel visszakérdeztem a mese cselekményére. Meghallgattuk a témához kapcsolódó dalt, majd a gyermekek megépítették a Boldogvárat.
A tevékenységet a Hógömb játékkal kezdtük.
A gyerekeket egy kék kendő segítségével hópelyhekké varázsoltam. A hópelyhek táncoltak a szél szárnyán, s egyszercsak egy tündér összegyűjtötte őket, s egy hógömbbe zárta. Egy gyerek megtalálta a hógömböt és rázni kezdte. Ekkor a gyerekek a teremben ugrabugrálhattak szabaadon. Majd a gyerek letette hógömböt, s a hópelyhek összetömörültek a hógömb aljára.
Egyszercsak a gyerek elejti a hógömböt, az eltörik, és a hópelyhek kiszabaadulnak, majd hóemberek lesznek belőlük. A hóemberek a teremben sétálnak, és találniuk kell egy társat, akivel szembeállnak. Egyik gyerek felválllja a vezető szerepet, mozdulatokat mutat, és a társának utánoznia kell. Később szerepet cserélnek.
Ezután eljátszottuk a Láthatatlan törzsfőnök nevű játékot. A törzsfőnök gyerekeket én jelültem ki, majd egy adott pillanatban én mentem ki a teremből, a gyerekeknek kellett eldönteniük, hogy ki legyen a törzsfőnök. Érdekes és tanulságos 10 perc volt ez a csoport számára, nehezen tudták eldönteni, hogy kit jelöljenek ki. Több gyerek próbálta átvenni az irányító szerepet, nem tudtak megyegyezni. Végül csak megszületett a döntés.
A játék után átbeszéltük a gyerekekkel, hogy hogyan élték meg ezt a feladatot, miért is volt nehéz a döntés, hogyan lehetett volna megoldani veszekedés nélkül?
Csik Ferenc Általános Iskola és Gimnázium
A megküzdési stratégiák témája különösen fontos a kisgyerekeknek, hiszen sokszor nehézséget okoz számukra, hogy a problémáikat jól kommunikálják. Gyakran csak akkor derül fény egy-egy problémás élethelyzetre, amikor már súlyos következményei vannak, holott hamarabb is lehetne rá megoldást találni. Gyakori jelenség az iskolában, hogy ha egy kisgyereket valamilyen idegesítő helyzet ér, akkor indulatból reagál, az az ő megküzdési stratégiája. A gyerekek saját példáin, ötletein keresztül gyűjtöttünk össze olyan egyéb lehetőségeket, amikből tudnak ilyen esetekben választani. Szituációs játékokon keresztül mélyítettük el ezeket a fontos tudnivalókat.
Az őszi fesztivál keretein belül küzdöttek gyermekeink a 7 próbán 🙂 Igazi csapatmunka volt.
Szikszai György Református Óvoda és Általános Iskola Örömsziget Óvodája
Február a Megküzdés hónapja.
Vágyott céljainkért legtöbbször meg kell küzdenünk, mint a mesében a királyfi, aki megküzd a királylány kegyéért.
A Relaxáció után meghallgattuk a hónap dalát: Bagdi Bella Ellazulni jaj de jó!
Ezután játék:
– Toronyépítés
– Székfoglaló
– Cápatámadás
Mese: Szóló szőlő, mosolygó alma, csengő barack.
A mesében a malaccá varázsolt királyfi megküzd a királylány szerelméért. A megküzdés eredménye a királylány vágyott szeretete.
Szegedi Vörösmarty Általános Iskola
Megbeszéltük, hogy milyen fontos, hogy tudjuk, hogy ha valami miatt szomorúak vagyunk, vagy el vagyunk keseredve, milyen megküzdési stratégiák állnak a rendelkezésünkre, amelyek segíthetnek nekünk, hogy újra tudjunk mosolyogni, és vidámabbak legyünk.
Játszottuk a melegzuhany játékot, ez az osztály kedvenc játéka, nagyon szeretik, és utána mindig vidámabbak a gyerekek. Relaxációs zenét hallgattunk, többen mondták, hogy van otthon stresszlabdájuk, és kipróbáltuk milyen nyugtató hatású a színezés is, az egyik reggel pedig mindenkit egy pozitív üzenet várt a padon.
Az órán meghallgattuk Bagdi Bella egyik dalát, majd relaxációs gyakorlatokkal folytattuk. A továbbiakban feldolgozuk a témát, majd a kreatív alkotás után a témát újraismételtük.