
Megküzdési stratégiák


Bárczi Gusztáv Ált. Isk., Szakiskola , Készségfejlesztő Iskola és EGYMI
A témát mesehősökön keresztül dolgoztuk fel, így a gyerekek könnyebben tudtak példát hozni saját életükből is a megküzdésről.
E hónapban 3 fontos esemény köthető e témához.
1. Közös színházlátogatás : Valahol Európában c. musical
Az előadás alkalmával a háború utáni élet napi kínjait,nehézségeit,szomorúságát láthattuk. A szereplők megküzdöttek napi szinten a létükkel, az életükkel. A mű végén teljes, segítő , összetartó közösség alakult ki. Hatása alatt voltunk napokig, sokat beszélgettünk a mélyebb mondanivalókról.
A dunaújvárosi Bartók Kamaraszínház Őze Áron rendezésében mutatta be a magyar musicalirodalom egyik legismertebb darabját. Kuksi és a többi világháborús árva történetét a Rátkai-, valamint az ifjúsági bérlettel rendelkezők is megnézhették.
Nem szabad félni, énekli Kuksi a prológusban. A kisfiú a történet szerint a II. világháborúban marad árván. A túlélés reményében nagyobb utcagyerekek csapatához csapódik, és együtt próbálják meg átvészelni a vérzivataros időket. A főszereplőt alakító Gebei Gellért örül, hogy játszhat a magyar musicalirodalom egyik legnépszerűbb darabjában. – Szerintem a csapatmunkáról, a szeretetről is szól ez a darab: hogy gondoskodjunk egymásról, és ne hagyjuk cserben a másikat. Nagyon örülök, hogy bekerülhettem – fogalmazott Gebei Gellért.
A Bartók Kamaraszínház Dunaújvárosban működik. A Valahol Európában castingját is ott tartották, amire zömében helyi vagy a környező településeken élő iskolások jelentkeztek. A darabot Őze Áron rendezte, aki szerint ma is van üzenete a darabnak. – Ahol gyerekek kiszolgáltatottan tengődnek, és a főszereplőivé válnak valami olyasminek, amiről nem is tehetnek – azt sem tudják, mi történik – és ilyen szempontból áldozatok, az egy őrült nagy felelősség egy felnőtt társadalom vagy akár egy kontinens számára. Meg kellene tudnunk oldani, hogy ilyen helyzetbe egy gyerek se kerüljön soha – hangsúlyozta Őze Áron rendező.
Becslések szerint 1945-ben 200 ezer háborús árva és egymillió otthontalan gyermek élt Magyarországon. Az ENSZ tavalyi jelentése szerint pedig ma a világon minden hatodik gyermek háborús zónába születik. – Olyan tanárunk van, aki nagyon sokat beszélget velünk mindenről. Az osztályom is megnézte ezt az előadást, és a tanárunk mesélt a II. világháborúról. Tudok róla, hogy milyen rossz volt – mondta Turóczi Csenge.
A Valahol Európában című filmet Radványi Géza rendezte 1947-ben, majd később Dés László közreműködésével musical is készült belőle.
2.Nyílt Nap
Nyílt napot tartottunk e hónapban. A gyermekek bemutathatták egy ilyen rendhagyó órán tudományukat német nyelvből. Mindenki nagyon jól teljesített,rendkívül összeszedett volt, kíválóan együtt dolgoztunk e kivételes helyzetben.
Mind a szülőknek,mind a tanulóknak nagy élmény volt a család szeme láttára tevékenykedni.Izgalmas,de egyben jó hangulatú volt az óra.
3.Farsang
MEGKÜZDÉSI STRATÉGIÁK A SZIVÁRVÁNY SZÍNE ALATT
A februári hónapi tevékenységeket a farsangi témakör köré csoportosítottuk. Ez az időszak a megszokottból való kilépés, a bolondozás, a régi elfelejtése jegyében történik .Nagyon jó buli volt fánkevő versennyel, táncversennyel, tombolával, és vicces fotók készítésével.
Azt hiszem,tartalmassá tettük a megküzdés hónapját eme sok programmal.
Csóri Mátyás Király Általános Iskola
Megküzdés- magunkkal, másokkal, ismerősökkel és ismeretlenekkel…
Mindezt irodalmi ismeretanyagaink köré csoportosítottuk. 6.osztályosok lévén az Egri csillagok c.műből vettünk részleteket, kiemeltünk személyeket, konfliktusokat, küzdelmeket.
Mert magunkat kell leküzdeni elsődlegesen…
Gyula Város Egyesített Óvodája, Székhelyintézmény 5700 Gyula, Leiningen u 4
Mindig minden problémára van megoldás. A kérdés, akkor, hogy kinek a feladata megoldani a problémákat? Fontos tudniuk, hogy hogy minden problémának van megoldása, törekedjenek, hogy először keressenek megoldásokat, másod sorban kérjenek segítséget. Önmagunkra számíthatunk a legjobban,de arról sem szabad megfeledkezni,hogy soha nem vagyunk egyedül.
Egri Szalaparti EGYMI és Kollégium
Egri Szalaparti EGYMI és Kollégium
Középsúlyos Értelmi Fogyatékos Tanulók Általános Iskolája
Sziklaforrás csoport, 5. osztály
A hónapban feldolgozott Megküzdési stratégiák feldolgozásához a Középsúlyos értelmi fogyatékos tanulók 5. osztályában a mesehősök példáit is használtuk. Tabló és közösen készített meseillusztrációk is készültek.
Óraterv:
1. Mozgásos mondókák. Cél: hangulati elemek a motiváció, munkakedv, figyelmi koncentráció megteremtése
2. Mesehősök küzdelmei: Három kívánság, A holló és a sajt, A két medvebocs, Ki vette el a piros almámat? A két buta kiskecske története
4.Megküzdési életképek (IKT táblán )
5. Mesehősök megküzdési stratégiái, rajzos megjelenítés
6. Óra végi meditáció