A mesehősök segítségével kipróbáltunk néhány módszert. Egyetértettünk abban,hogy ha egy gondot,problémát megosztunk valakivel(osztály,osztálytárs),akkor biztosan könnyebb lesz a megoldást megtalálni.

A mesehősök segítségével kipróbáltunk néhány módszert. Egyetértettünk abban,hogy ha egy gondot,problémát megosztunk valakivel(osztály,osztálytárs),akkor biztosan könnyebb lesz a megoldást megtalálni.
DE Kossuth Lajos Gyakorló Gimnáziuma és Általános Iskolája Arany János téri feladatellátási helye
Tablónkon olyan híres emberek szerepelnek, akik példaképeink lehetnek.Ők mindannyian egy nehéz helyzetből álltak fel; megküzdöttek betegséggel, balesettel, szegénységgel, és a világ számára is maradandót alkottak. Így került a tablónkra Erőss Zsolt hegymászó, J.K.Rowling írónő, Bill Gates a Microsoft megalapítója, dr. Mező Boglárka kerekesszékes tőröző. A nem mindennapi hősök mellett a hétköznapi hősöket, az édesanyákat is kiemeltük, akik nap, mint nap sokat fáradoznak a családért, a gyerekekért.
Mesevár Óvoda, Marton utcai telephelye
Hősök gyermekszemmel.
Megküzdési stratégiák témában, ismét nem volt könnyű dolgunk kiscsoportosainkkal. Főleg , hogy produktumot is kell készítenünk. De mi megküzdöttünk ezért , nem is kicsit. Farsangi hetünk témájából jött az ötlet, hiszen rengeteg szuperhőssé változott gyermek volt a maskara bálon. Beszélgettünk róluk, ki miben hős, milyen jó tulajdonságaik vannak, mivel, kikkel kell megküzdeniük a filmvásznon, és a mesékben. Nem is gondoltam, mekkora ismereteik vannak e téren a 3-4 éveseknek is már. A témát tovább görgetve , rátértem, hogy mit gondolnak, a mindennapi életünkben vannak e hősök? Sok minden szóba került, de arra jutottunk, hogy a legnagyobb Hősök köztünk élnek. Ők akik, gyógyítanak, harcolnak, védelmeznek minket, megóvnak a bűnözőktől, tűz esetén megmentenek minket. Kemény harcokat vívnak az életben nap, mint nap. Tisztelni , megbecsülni kell őket. Csináltunk egy tablót, amin szerepelnek a kedvenc szuperhősök, és a mindennapi hőseink is. Büszke vagyok rájuk, hogy ennyi idősen ilyen finommotorikus készségeik vannak, és nem adták fel a színezést. Küszködtek az apró mintákkal is , pedig nem volt könnyű feladat. Mi magunk is sokszor küzdünk sok apró dolgokkal a mindennapokban, és arra jutottunk, hogy mi magunk is kicsit Hősök vagyunk ebben a világban. Ez olyan boldogságot okozott nekik, hogy ők is hősök, hogy játékukban tovább vitték a témát. Na ez az igazi siker.
Derecskei Bocskai István Általános Iskola és AMI
Bizony az elmúlt időszakban megszaporodtak közösségünkben a magatartási problémák, ezért a megküzdés hónapját ezek megoldására használtuk fel, persze kihasználva a Farsangban rejlő pozitív érzéseket, lehetőségeket. A jó nyugati boszorkány, a sárkány a lovag, és a királylány társaságában hozta a tündérek üzenetét:
Engem küldtek a tündérek, rendet tenni most segítsek. Boldogvár tündéreinek nem tetszik, amit tettetek.
Házi rendet megsértitek egymással is veszekedtek. Csúnya beszéd, csihi-puhi, szerintetek ez a tuti?
Tanultatok már háláról, a célokról, barátságról. Fontos a jó cselekedet, és ez még csak a kezdet!
Hogy a várba eljussatok, kevés lesz az optimizmus. Jól kell mindig viselkedni, tanítóknak szót fogadni.
Hiába a sok szép jelmez, itt ma buli lehet nem lesz. Úgy döntöttek a tündérek, minden kulcsot elrejtenek.
Babra tábla nem kapcsol be, aranykulcsa eltüntetve. Tündérek megleckéztetnek, együtt kell megkeresnetek. Nehéz próba vár most rátok, szerintetek kiálljátok?
Ezzel a verssel kezdődött az elsősök megküzdése az elvesztett aranykulcsokért. Jelmezekbe bújva, hősöket megidézve izgalmas feladatokat oldottunk meg együtt, mókáztunk, kacagtunk, meséltünk. Megküzdöttünk az aranykulcsokért, beléphettünk Boldogvár hatodik termébe is. Ígéretet tettünk a tündéreknek, hogy jobban megbecsüljük a tőlük kapott tudást, igyekszünk úgy viselkedni, hogy a lehető legjobban érezzük magunkat a suliban, és hogy év végére eljuthassunk Boldogvárba. Igazi karneváli hangulatban ünnepeltük meg közös sikerünket.
DSZC Baross Gábor Középiskolája és Kollégiuma
A csoportban mindenki elmondta, hogy hogyan, milyen módszerekkel küzdenek meg a számukra stresszes, nehéz helyzetekkel. Jó lehetőség volt ez arra, hogy halljanak más megküzdési módszerekről, amiket majd kipróbálhatnak. Sok mindenkinek van példaképe, felnéznek olyan emberekre, akiknek valamilyen értékes tulajdonságuk megragadta őket, és akiket igazi hősöknek tartanak. Közülük öt került fel a tablóra.
Medgyesegyházi Varázserdő Óvoda
Mesehallgatás- Az aranykulcs
Téma feldolgozása kérdések alapján:
-Mit nyitnál az aranykulccsal?
– Ki, mi segít nekünk ha rossz kedvünk van?
– Hol érezzük magunka biztonságban?
A végén megbeszéltük, hogy a céljaiért mindenkinek dolgozni kell, meg kell mindenért küzdeni. Így lesz számunkra értékes, és megbecsült.
Nagy kihívás elé néztünk ebben a hónapban, a Petőfi Sándor Általános Iskola egy óriási akadály pálya leküzdésére hívott bennünket. Egész héten edzettünk, hogy jó formába kerüljünk, és le tudjuk küzdeni az akadályokat. Az iskolában kicsit elveszettnek éreztük magunkat a hatalmas tornateremben, de a tanítóknak és néhány diáknak hamar sikerült feloldaniuk a szorongásunkat. A „Léna farmja” című mese volt az akadály pálya mottója, amit néhány percben megnézhettünk, majd kezdetét vette a küzdelem. Hat érdekes, izgalmas pályán kellett bizonyítanunk az ügyességünket.
Sikerült!!!!!!!!!!!!!! Győztünk!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
A hónap során sokat beszélgettünk arról, hogyan oldjuk meg a felmerülő problémákat, hogyan kezeljük a stresszes helyzeteket, melyek céljaink elérését nehezítik. Megfogalmaztuk: a problémamegoldó stratégiák sikeres alkalmazásával úgy érjük el a kitűzött célokat, hogy boldogok leszünk. Ez a feladat nagyon nehéznek bizonyult az autizmussal élő tanulók számára, ezért mindenkinek a saját tapasztalatára támaszkodva, egyéni helyzeteket feldolgozva oldottuk meg a feladatot. A relaxációs és meditációs gyakorlatok, az éneklés és a szerepjáték alkalmazása elősegítette, hogy a foglalkozásokon mindenki nagyon jól érezte magát.