Úgy színezék, annyira elmélyulten, mint a kicsik.

Szolnoki Szolgáltatási Centrum Sipos Orván Szakképző Iskola és Kollégium
Úgy színezék, annyira elmélyulten, mint a kicsik.
Boldogságóránkon sokat beszélgettünk arról, mi okoz leginkább problémát a gyerekek számára, hogyan kezelik azt, hogyan oldhatják a feszültséget, milyen megküzdés technikákat alkalmazhatnak. Készítettünk ehhez közösen egy gondolattérképet is.
Sajószentpéteri Kossuth Lajos Általános Iskola
A célok kitűzése után nagyon fontosnak tartottam, hogy hogyan sikerül a célokat elérni az osztálynak. Ehhez nagyon jól kapcsolódott a februári téma. A célok elérése küzdelmek árán lehetséges. Az óra elején relaxációs gyakorlattal kezdtünk.Ezután felolvastam a gyerekeknek néhány idézetet,amik közül kiválasztották azt, ami a legközelebb állt hozzájuk.Közösen értelmeztük a jelentésüket. A következő részben az volt a feladatuk, hogy le kellett írniuk a személyes élményükből egy konfliktushelyzetet. Utána a saját maguk általi megoldást kellett leírni. Amennyiben nem sikerült megküzdeniük a problémával,arra kértem, hogy írják le azt is, hogy kitől kértek segítséget a további megoldások kereséséhez.Néhány tanuló nem igazán tudta, hogy mit írjon, de az osztály nagyobb része lelkesen dolgozott. Az óra utolsó részében szituációs játékot játszottunk. Kiválasztottunk egy gyereket az osztályból. Neki nem mondtuk meg előre, hogy mi lesz a feladata. Közben arra kértem az osztályt, hogy tolják össze a padokat. az osztálynak az volt a feladata, hogy a kiválasztott tanulót akadályozzák meg, hogy átjusson a padsorokon. A kiválasztott tanuló feladata az volt, hogy az előtte álló akadályokat le kellett küzdenie.nagyon élvezték a gyerekek a játékot. A szabályokat betartották. Szívesen bekapcsolódott mindenki a játékba. Jót tett az osztálynak a közös feladat.
Ez a boldogságóra abban tért el az eddigiektől, hogy az óra ráhangolódó része töltötte ki a tanóra legnagyobb részét, annyi probléma merült fel a gyerekek mindennapi életéből, egymással való kapcsolatukkal, hogy ezek megoldását éreztem fő célnak. Ezután egy nyugodt légkörben készítettük el plakátunkat, ki melyik mesehősre nézz fel, miért. Ki ki lenne szívesen, mi az a szuper erő, aminek örülne. Az óra végére egy teljesen más, érezhetően harmonikusabb osztály lett ismét a 3. osztály.
Lippói Gárdonyi Géza Általános Iskola
A csoport szerint a popsztárok és a szülők is példaképek lehetnek a diákok számára e téma kapcsán is.
Lippói Gárdonyi Géza általános Iskola
A csoport ismét a rajzos feladatot választotta. Mesehősöket vettek példának, akik a jóért harcolnak.
Gárdonyi Géza és Szegi Suli Általános Iskola
Gárdonyi Géza és Szegi Suli Általános Iskola Csonkahegyhát, 4. osztálya