A február havi Boldogságóra témája a „Megküzdési stratégiák” voltak. A foglalkozáson a különféle stresszhatásokról beszélgettünk a gyerekekkel. Egy feszültségmérő skála segítségével minden diák meghatározta, hogy az adott pillanatban mennyire feszült vagy épp nyugodt lelkiállapotú. Majd egy teszt segítségével megvizsgáltuk, hogy ki mennyire hatékonyan oldja meg a problémáit. Ezt követően egy tanulságos történettel ismerkedtünk meg, pármunkában megoldásokat kerestünk a stressz leküzdésére, majd lazító relaxációval fejeztük be a foglalkozást.
Megküzdési stratégiák
Belélegzem – a nyugalom árad belőlem, kilélegzem – jól vagyok, jól vagyok.
Ebben a hónapban próbáltunk ábrázolni fényképeken olyan problémákat, feszültségeket vívódásokat (illetve azok egy-két jelenetét), amelyeket a mai gyerekek nagy valószínűséggel átélnek, életkortól függetlenül. Szívesen jelenítették meg élőképekben ezeket a boldogságórások. A kis csapatom tagjai rendkívül sokat beszéltek a helyzetek lehetséges megoldásáról, ezeket az ötleteket összegyűjtöttük, és a képekhez írtuk. A zenés relaxáció többeknél mély érzelmeket, kötődéseket juttatott a felszínre. Ezeket a hatásokat, élményeket megbeszéltük.
Február hónapban arról beszélgettünk a gyerekekkel, hogy mindenki életében adódnak olyan helyzetek, amelyek nem éppen kellemesek, amelyeken túl kell tenni magukat. De hogyan? Különbözőek vagyunk, de egyben azonosak. Az ember társas lény, a közösségnek, a barátoknak, a szerető családi háttérnek varázsereje van.A nehézségeket sokféleképpen dolgozzuk fel.Szerették ezt a témakört a gyerekek, mert mindenki elmesélhette vagy kiírhatta magából a vele megtörtént rossz dolgot. Tanácsot adtak egymásnak, nekik mi az, ami segített abban, hogy minél hamarabb túl tudjanak lépni a nehézségeiken.
Közösen címszavakat gyűjtöttünk az átélt élmények alapján (pl. szeretet, támogatás, barátság, figyelem elterelése, hála, segítség..stb.) és ezek segítségével rövid fogalmazásokat írtak.
Nagykállói Brunszvik Teréz Óvoda
Mi a Kibújás vagy bebújás projektünkhöz kapcsoltuk a mindent a plüssökért megküzdési stratégiánkat. A gyerekek boldogan kapcsolódtak be a gyűjtő munkákba és a hozzá kapcsolódó játékos feladatokba, mellyel a kedvenc plüss maciikat kellett kiszabadítani.
Nyíregyházi Bem József Általános Iskola
Az 1. c osztály erőssége a kreativitás! Mivel a közösségünk még most van kialakulóban, mindenki szeretne először megküzdeni az egyéni kihívásaival! Ők még saját magukra figyelnek a legjobban. Minden problémára, nehézségre egyedi ötletek születtek. A feladat megvalósítása közben öröm volt őket figyelni, mert óriási lelkesedés lett rajtuk úrrá!