Sokat beszélgettünk a gyerekekkel arról, hogy miért jobb együtt megoldani a gondjainkat. Milyen jó, hogy vannak barátaink, van családunk, van akikre számíthatunk, ha bajba kerülünk. Képregényt már első osztályban is készítettünk, így igazán örültek, hogy páros munkában újra EGYÜTT rajzolhatnak. Megtörtént és képzelt történeteket ábrázoltak, melyek szerencsére mindegyiküknél jól végződtek.
Megküzdési stratégiák
Az energiabombák átlag életkorát tekintve ( 7,5 év) azt gondolhatnánk, hogy a legnagyobb problémát a csoporton belül, a veszekedések, az árulkodás, a kisebb – nagyobb nézeteltérések, az alkalmazkodás, egymás iránti tisztelet és elfogadás, megértés okozza. De nem! Saját kis bőrükön tapasztalják a klímaváltozás hatásait (erdőtüzek, légszennyezés, állatok lakóhelyének szűkülése, globális felmelegedés…stb.) Na és a legújabb probléma : a koronavírus felbukkanása, terjedése.
Fenyegető vörös háttéren jelennek meg a problémák, mint egy óriás vírus, melyet az energiabombák „erősségei”apró buborékok formájában próbálnak legyőzni egy élhető, gyönyörű jövő érdekében.
A hónapban megküzdési stratégiákat alkalmaztunk a csoporttal, és különböző stresszoldási módszereket próbáltunk ki. Egyike ezeknek az egymásra való pozitív hatás, a másik pedig egymás segítése stresszhelyzetben. A tanulók különböző hangulatjeleket alkalmaztak a stressz kezelésére, mellyel éppen aktuális érzéseiket és állapotukat mutatták be. Ennek jegyében készültünk a farsangra is. Különböző érzések, hangulatok kifejezésére a táncot, a zenét, és a Smiley-kat hívtuk segítségül, amivel remekül kezeltük a stresszhelyzetre adott választ. Pólóinkra is a ránjk jellemző Emojikat rajzoltuk. Nagyon élvezetes volt a közös készülődés és munka.
Emberi gyengességeink és erősségeink
Az emberi foglalkozásokról, tevékenységekről beszélgettünk, barkochbáztunk, játszottuk, barkácsoltunk az utóbbi két hétben. A különböző tevékenységeink során sok-sok mesterséggel ismerkedtünk meg. Felsoroltuk a hozzájuk kapcsolódó eszközök, szerszámok neveit is. Tevékenységeink során megtapasztalhattuk, hogy vannak nehézségek, amikkel meg lehet, illetve kellett küzdeni. De a kitartás, a próbálkozás meghozta gyümölcsét, eredményét: ügyesebbek, kitartóbbak, okosabbak, kedvesebbek, segítőkészebbek lettek Óvodásaink. Az aranykulcsról szóló mese is megerősítette őket abban, hogy nem kell feladni, megállni az akadályok előtt, hanem küzdeni érdemes, mert annak jutalma van.
Problémamegoldási technikák piramisa: a diákok megbeszélték, hogy mely segítő stratégiákat szokták alkalmazni konfliktusok, problémák megoldása esetén. Majd szignójukat összeszámolták, és megállapították, hogy minél több működő technikát alkalmaznak, annál nagyobb hatékonysággal fognak tudni megoldani problémákat.
Sokat beszélgetünk a gyerekekkel a jó és a rossz cselekedetekről, illetve arról, hogyan tehetnék könnyebbé, jobbá és békésebb hangulatúvá az iskolai mindennapjainkat. Valóban egy küzdelem nem csak nekünk pedagógusoknak, hanem a diákoknak is egy hétköznap a tanórán, s a szünetekben is!
Sajnos sok beteg diák van most februárban, így az amúgy is kis létszámú osztályból csak kevéske rajz gyűlt össze, s azokból a már befejezetteket igyekeztem beválogatni. Az elkészült dia színes kinyomtatott képét az osztályteremben is kihelyeztük, ahogy az eddigi Boldogság-órás alkotásainkat is. 🙂
Medgyesegyházi Varázserdő Óvoda
A relaxációs gyakorlatok után közösen felelevenítettük az Aranykulcs című mesét( amit már az elmúlt héten megismertek a gyerekek). Ezután a Hajótörés c. játék következett, majd felfedezték Pók néni levelét. Felolvastam nekik a levelet, melyben leírta, hogy eltette a csoport hőn szeretett plüss szívét,amellyel minden délben az alhat aki aznap leginkább megérdemli.Különböző feladatokkal kellett ,,megküzdeni”, hogy megtalálják a szívet. Utolsó feladatként az általuk előzőleg készített bohócokat kellett megtalálni (10db). Az utolsó bohócnál pedig találtak egy ,,térképet” , ami megmutatta, hogy hol a szív. Lázas keresgélés után megtalálták, majd kiszínezték a megküzdés jelét, valamint hogy mitől lesz jobb kedve, ha szomorú, vagy nem érzi jól magát.( Közben halkan szólt az Ellazulni jaj de jó c. dal). Végül a falon levő Boldogvár rajzán megkerestük a 6. lépcsőfokot.
Sokat beszélgetünk a gyerekekkel a jó és a rossz cselekedetekről, illetve arról, hogyan tehetnék könnyebbé, jobbá és békésebb hangulatúvá az iskolai mindennapjainkat. Valóban egy küzdelem nem csak nekünk pedagógusoknak, hanem a diákoknak is egy hétköznap a tanórán, s a szünetekben is!
Sajnos sok beteg diák van most februárban, így az amúgy is kis létszámú osztályból csak kevéske rajz gyűlt össze, s azokból a már befejezetteket igyekeztem beválogatni. Az elkészült dia színes kinyomtatott képét az osztályteremben is kihelyeztük, ahogy az eddigi Boldogság-órás alkotásainkat is. 🙂