A bugyelláris, a pipa mega süveg c. mese megismerését csoportmunkával végeztünk.
Ezután a csoportok jelzőtábla felmutatásával jelezték Bálint életének hullámvölgyeit. A tanulók egyenként elmondták, hogy mikor, hol éreztek feszültséget. Bennünket, tanítókat is elgondolkoztatott, hogy a gyerekek miként élik át a negatív élményeket a saját életükben.
A foglalkozás nehezített gimnasztikával zárult.
Megküzdési stratégiák
Gyulai Implom József Általános Iskola
Közel három hetes minden napos közös munka volt a március 15-ei projektünk koreográfiájának, szövegének és dekorációjának megalkotása. A megküzdési stratégiák sok módozatát felvonultatva. Aztán rendhagyó de méltó módon közönség nélkül „csak” magunknak (kamerának) előadva. A tanulási folyamat fontos részét képezve!
Karcagi Arany János Általános Iskola
X.Y rákkutató intézményünk volt tanulója, aki szívesen jár vissza intézményünkbe, beszélget a diákokkal.
Őt sikerült videóhívással elérni az órán és mesélt gyermekkoráról, céljairól. az erről készült tanulói írást egyik tanulónk gépelte le, aki a szakértői véleménye alapján írás-helyesírás tantárgyrészből felmentéssel rendelkezik.
Legelőször életútjáról mesélt. Gyerekként a karcagi cigánytelepen nőtt fel, és már tizenévesen építkezéseken dolgozott. Mégis kitört, és ezt szeretné több szegény sorsú gyerekkel elhitetni, hogy kellő akarattal, alázattal igenis van lehetőség arra, hogy az ember olyan munkát végezzen, amit szeret és szakmájában elismerjék. Természetesen az elején nem ment volna egyedül sokat segítettek neki tanárai, akikre azóta is jó szívvel emlékezik vissza. A szegény családban felnevelkedett, de éles eszű fiú eldöntötte, hogy ki fog törni a nyomorból, és valami olyat tesz majd le az asztalra, ami akár a világot és ezzel az emberek szemléletét is megváltoztatja. Egy középiskolai tanulmányi versenyt megnyerve eldöntötte, hogy a biológiát választja.
Nagyon öntörvényű fiú volt, de a szigorú pedagógusok „megtörték” a jó eszű tanulót, aki ma a Debreceni Egyetem kutató-biológusa.
Tetszett számunkra, hogy ilyen határozott, amit szeretett volna gyerekként azt el is érte. Példakép lehet, hiszen itt nálunk kevesen viszik valami, főleg tanulással. Vallja, hogy kitartással, fegyelemmel és tenni akarással bármit el lehet érni, amit a világon az ember csak akar. Az elmúlt években közelebb került a hithez is. Azt érzi, hogy mindene megvan. Nincsenek luxusdolgai, mint másnak, de anélkül is boldog. Azt csinálhatja, amit szeret, és azt érzi, hogy a jóisten ott áll a háta mögött, és mindig segíti őt.
Csoportos, kötetlen beszélgetés során példákkal sorakoztattuk fel az élet különböző területein előforduló megküldési stratégiákat.
1. testvérek közötti veszekedések
2.diákok közötti nézeteltérések
3. Családon belüli viszályok
4. Munkahelyi stressz
Az órát a Szamár története című mesével kezdtük, amit sok diák már ismert. Megbeszéltük a tanulságot, majd tisztáztuk a megküzdési stratégia fogalom jelentését. Kipróbáltunk sokat a munkafüzet által javasolt gyors és apró feszültségoldókból.
Nagyon élvezték a gyerekek ezeket a gyakorlatokat! Hallgattunk meditációt is. ez elég szokatlan volt a számukra, de páran kedvet kaptak hozzá, otthon is alkalmazni fogják !
Nyíregyházi Móra Ferenc Általános Iskola
Megküzdési stratégiák, Nyíregyházi Móra Ferenc Általános Iskola-7.a
Akadályokat leküzdve, néha újrakezdve, nem feladva, elértük kitűzött célunkat.
Kiraktuk a magyar színű kokárdát.
A boldogságóra program témáját a heti témám szerves részeként valósítottam meg.
Minden kisgyermek örömmel vett benne részt, és senki sem bánkódott, ha elsőre nem sikerült valamelyik feladat, (nem jól ugrált, nem kúszott, hanem mászott…) megbeszéltük és kijavította.
Gyakran szoktam nekik mondani, amit már ők is ismételnek társainknak: Gyakorlat teszi a mestert.
Ha elsőre valami nem is sikerül, megbeszéljük, megmutatom-nem megcsinálom helyette- ott vagyok mellette míg 2X,3X megcsinálja és megvan a sikerélmény.
Ennek a küzdésnek az eredménye az öröm, a boldogságérzet.
Számomra pedig a mosoly a kis arcukon.