A megküzdési stratégiák témája nem is lehetett volna aktuálisabb, mint márciusban, amikor elindult a digitális oktatás. Pedagógusok, szülők, gyerekek – mindenki nehéz feladat előtt állt: hogyan fogjuk ezt végig csinálni? Azt gondolom, az első néhány hétben mindenki megküzdött. Stratégiánk pedig a tenni akarás, az egymás segítése volt. Mi, a Borzok szépen lassan belerázódtunk, stratégiánk jónak bizonyult.Jobban figyeltünk egymásra az online térben, sőt talán jobban dolgoztunk is. A szülők is fáradhatatlanul, jókedvvel segítették munkánkat.
Megküzdési stratégiák
Helvécia-Ballószög Általános Iskola Kossuth Lajos Általános Iskolája
Februárban a megküzdési stratégiákkal foglalkoztunk, beszélgettünk arról, hogy a problémáinkra milyen megoldási lehetőségek vannak. A gyerekek rajzot készítettek saját problémájukról és annak megoldásáról.
Az előző témát úgy dolgoztuk fel, hogy együtt tettünk egy közös célért, amikor is megtanultuk, hogy együtt bármire képesek vagyunk! Ebben a hónapban pedig arra próbáltuk őket rávezetni, hogy egyedül is képesek megküzdeni szinte bármilyen nehézséggel is álljanak szemben.
Együtt leültünk és megbeszéltük kinek mi okoz nehézséget és mit szeretne megtanulni. Mindenkinek felírtuk amit megnevezett és folyamatosan azon dolgoztunk, hogy ezek teljesüljenek és a hónap végére mindenkinek és a jele felkerüljön a táblára, hogy sikeresen megküzdött az általa megjelölt nehézséggel pl.: cipőfűző megkötésének megtanulása, ház rajzolása, a padon végig egyensúlyozni stb…
Igazán jó érzés volt látni bennük a lelkesedést és az örömöt amikor sikeresen megküzdöttek az általuk megjelölt feladattal.
Aranyossy Ágoston Református Óvoda és Általános Iskola
A téma feldolgozását most is két órára bontottam, mindkét órát a relaxációval kezdtük, majd meghallgattuk a hónap dalát, és az órákat egy meditációval zártuk le.
1. óra:
– relaxáció,
– hónap dala meghallgatása,
– mese elolvasása, megbeszélése,
– meditáció
2. óra:
– relaxáció,
– hónap dala meghallgatása,
– hajótörés játék,
– mitől érzem magam jobban? – színező,
– meditáció
Aranyossy Ágoston Református Óvoda és Általános Iskola
A téma feldolgozását most is két órára bontottam, mindkét órát a relaxációval kezdtük, majd meghallgattuk a hónap dalát, és az órákat egy meditációval zártuk le.
1. óra:
– relaxáció,
– hónap dala meghallgatása,
– mese elolvasása, megbeszélése,
– meditáció
2. óra:
– relaxáció,
– hónap dala meghallgatása,
– hajótörés játék,
– mitől érzem magam jobban? – színező,
– meditáció
Aranyossy Ágoston Református Óvoda és Általános Iskola
A téma feldolgozását most is két órára bontottam, mindkét órát a relaxációval kezdtük, majd meghallgattuk a hónap dalát, és az órákat egy meditációval zártuk le.
1. óra:
– relaxáció,
– hónap dala meghallgatása,
– mese elolvasása, megbeszélése,
– meditáció
2. óra:
– relaxáció,
– hónap dala meghallgatása,
– hajótörés játék,
– mitől érzem magam jobban? – színező,
– meditáció
Kis-forrás Német Nemzetiségi Általános Iskola
Iskolánkban minden évben a mindenkori negyedik osztályosok készülnek műsorral a községi és iskola Március 15-i megemlékezésre. Az idén mi állítottunk össze egy szép előadást. Sajnos nézőközönség előtt már nem adhattuk elő, mivel a vírushelyzet felülírt mindent. Mi úgy döntöttünk, hogy felmegyünk közösségi házunkba és videóra vesszük a műsorunkat.
Előtte az iskolaudvaron gyülekeztek iskolánk tanulói, énekeltünk, majd csak mi szereplők, megkoszorúztuk az emlékművet, s ezután előadtuk műsorunkat.
A feltöltött videó elején néhány kép erejéig néma a film, de a megemlékező műsor már hanganyagot is tartalmaz.
Érdekes, szomorú feladat volt az üres teremben, szinte a négy falnak szavalni, énekelni.
Azért töltöttem ide fel, mert az egyik tanítványom szájából elhangzott ez a mondat: „Anikó néni, nehéz volt, de ezzel is megküzdöttünk!”
A megküzdési stratégiák hónapjában még a célkitűzéseinknél tartottunk és küzdöttünk a vírusokkal. Ezt a feladatot utólag úgy oldottuk meg -kicsit átalakítva-, hogy az online feladatbankból vettünk feladatokat. A gyerekek ügyesen helyt álltak.
Győri Váci Mihály Általános Iskola
A téma feldolgozásához A bugyelláris, a pipa meg a süveg című történetet hívtuk segítségül. A gyerekek emberrajzon jelölték, hogy a harag, a félelem, a feszültség vagy a szomorúság okozta érzések hol és hogyan jelentkeznek rajtuk.
A második feladatuk egy olyan képregény készítése volt, ahol valaki nehéz helyzetben találja magát, de végül sikeresen „megküzd” vele. =)
Mindennapjaink során felmerülő nehézségekről, akadályokról és azok legyőzéséről beszélgettünk. Minden gyerek a saját meséje hőse, mindenki vívja a maga küzdelmeit…közösen készítettünk szivárványt és „Hegy-völgy” című mozgásos játékkal zártuk a foglalkozást.