Iskolánkban minden évben a mindenkori negyedik osztályosok készülnek műsorral a községi és iskola Március 15-i megemlékezésre. Az idén mi állítottunk össze egy szép előadást. Sajnos nézőközönség előtt már nem adhattuk elő, mivel a vírushelyzet felülírt mindent. Mi úgy döntöttünk, hogy felmegyünk közösségi házunkba és videóra vesszük a műsorunkat.
Előtte az iskolaudvaron gyülekeztek iskolánk tanulói, énekeltünk, majd csak mi szereplők, megkoszorúztuk az emlékművet, s ezután előadtuk műsorunkat.
A feltöltött videó elején néhány kép erejéig néma a film, de a megemlékező műsor már hanganyagot is tartalmaz.
Érdekes, szomorú feladat volt az üres teremben, szinte a négy falnak szavalni, énekelni.
Azért töltöttem ide fel, mert az egyik tanítványom szájából elhangzott ez a mondat: „Anikó néni, nehéz volt, de ezzel is megküzdöttünk!”
Megküzdési stratégiák
A megküzdési stratégiák hónapjában még a célkitűzéseinknél tartottunk és küzdöttünk a vírusokkal. Ezt a feladatot utólag úgy oldottuk meg -kicsit átalakítva-, hogy az online feladatbankból vettünk feladatokat. A gyerekek ügyesen helyt álltak.
Győri Váci Mihály Általános Iskola
A téma feldolgozásához A bugyelláris, a pipa meg a süveg című történetet hívtuk segítségül. A gyerekek emberrajzon jelölték, hogy a harag, a félelem, a feszültség vagy a szomorúság okozta érzések hol és hogyan jelentkeznek rajtuk.
A második feladatuk egy olyan képregény készítése volt, ahol valaki nehéz helyzetben találja magát, de végül sikeresen „megküzd” vele. =)
Mindennapjaink során felmerülő nehézségekről, akadályokról és azok legyőzéséről beszélgettünk. Minden gyerek a saját meséje hőse, mindenki vívja a maga küzdelmeit…közösen készítettünk szivárványt és „Hegy-völgy” című mozgásos játékkal zártuk a foglalkozást.
Montessori Mária Kétnyelvű Óvoda és Bölcsőde
Relaxációval kezdtünk, előrehajlással, levegő belélegzésével, két kezünkkel felhoztuk az energiát a fejünk fölé és Magunkra engedtük, majd képzeletbeli babát ringattunk jobbra és balra.
Ezt követte egy körmasszázs. Körben állva, körbe masszíroztuk Egymás hátát kedvesen, óvatosan.
Miután leültünk egy nagy körbe, elmeséltem a Gyerekeknek Az égig érő paszuly történetét. Megbeszéltük, hogy Együtt felépítjük a saját égig érő paszulyunkat papír téglákból. Aki a leírásom alapján Magára ismert, rakhatott egy téglát.
Mozgatás következett: cápás játék. A szőnyeg volt a tenger. Letettem karikákat, azok voltak a hajók, amik megvédték a Gyerekeket a cápáktól. Egyre kevesebb lett a hajókból, így a Gyerekeknek csapatmunkában, összedolgozva, Egymást segítve volt érdemes tovább játszaniuk. 🙂
Végül keretbe foglalva a foglalkozást, a kezdő relaxációs gyakorlattal zártuk az Együtt töltött időt. Nagyon Jó élmény volt! 🙂 Hálás vagyok érte.
Gárdonyi Géza Ált. Isk. és Gimnázium Érd
A foglalkozás elején visszatértünk egy kicsit a célokhoz, elismételtük, mire van szükségünk, hogy elérjük őket.
Az új témánknak érdekes címe van:) ezért először megbeszéltük, hogy mi is az a stratégia, és hogy mit jelent az, hogy megküzdeni.
Itt példaként felvetettem az Exatlon c. játékot, amit most vetít a televízió. Ennek alapján megbeszéltük, a “Rajt és a cél” között eltelt időt, cselekvést, taktikát, majd elképzeltünk 1-1 dolgot, amit mi “építünk fel” az elejétől a végéig.
Pl: lecke megírása :):) reggeli felkelés, zongoraórára készülés stb…
Megbeszéltük, hogy a célunk eléréséhez azért fontosak ezek a”haditervek” , hogy nehogy elvesszünk út közben. Oda kell figyelnünk a következőkre:
-Cselekvési tervet (haditervet:) készítek
-Teszem amit kell, lépésenként haladok
-Meghallgatom mások tanácsait, kiszűröm ami számomra pozitív
-Beszélek valakivel, aki segíthet nekem
Túl vagy rajta!
Beszéltünk az esetleges kellemetlen/félelmetes helyzetekről, elmondtuk, hogy ki mit érzett, hogyan élte meg ezt a dolgot, esetleg mit tudna a tapasztalatból leszűrni, ami később a segítségére válhat.
Gárdonyi Géza Ált. Isk. és Gimnázium Érd
A foglalkozás elején visszatértünk egy kicsit a célokhoz, elismételtük, mire van szükségünk, hogy elérjük őket.
Az új témánknak érdekes címe van:) ezért először megbeszéltük, hogy mi is az a stratégia, és hogy mit jelent az, hogy megküzdeni.
Itt példaként felvetettem az Exatlon c. játékot, amit most vetít a televízió. Ennek alapján megbeszéltük, a “Rajt és a cél” között eltelt időt, cselekvést, taktikát, majd elképzeltünk 1-1 dolgot, amit mi “építünk fel” az elejétől a végéig.
Pl: lecke megírása :):) reggeli felkelés, zongoraórára készülés stb…
Megbeszéltük, hogy a célunk eléréséhez azért fontosak ezek a”haditervek” , hogy nehogy elvesszünk út közben. Oda kell figyelnünk a következőkre:
-Cselekvési tervet (haditervet:) készítek
-Teszem amit kell, lépésenként haladok
-Meghallgatom mások tanácsait, kiszűröm ami számomra pozitív
-Beszélek valakivel, aki segíthet nekem
Túl vagy rajta!
Beszéltünk az esetleges kellemetlen/félelmetes helyzetekről, elmondtuk, hogy ki mit érzett, hogyan élte meg ezt a dolgot, esetleg mit tudna a tapasztalatból leszűrni, ami később a segítségére válhat.
Gyulai Implom József Általános Iskola 5. Sz. Általános Iskola és Sportiskola Tagintézménye
Sportiskola révén folyamatosan megmérettetésnek vagyunk kitéve. Megküzdés és stratégia nélkül lehetetlen lenne versenyeken részt vennünk.
Gondolatok a stressz kezelés módjáról szülőknek: – negatív és pozitív alternatívák, jó megoldások keresése. A problémáink megoldása, feloldása, pozitív irányba terelése,- humor, vidámság.
Ajánlás: „Kacagás, kocogás, lazítás!”
A Boldogságóra Program és Kowalsky meg a Vega közös videoklipje!
Stressz kezelési, feszültség levezető technikák ajánlása szülőknek és gyerekeknek…
Fontos, hogy ismerjék önmagukat, keressenek alternatívákat az otthoni stressz kezelésre!
„Mitől lesz jobb a kedved?” (Mf. 45. oldal/
„Színezd ki, hogy el ne felejtsd…”
Városi Óvodák és Bölcsőde Tiszakécske
Fontosnak tartom ezt a témát, hiszen a mai világban azt tapasztaljuk, hogy a gyerekek nem igazán szeretnek szembe nézni a problémákkal, kihívásokkal, másoktól várják a megoldást. A gyerekek elfogadják, hogy kudarcok nélkül nem élhetünk, és be is látják ezeket a negatív hatásokat, de sokan nehezen tudnak szembenézni, és sikeresen megküzdeni mindezzel.
Ezért kell megtanulniuk a nehézségeket, fájdalmakat feldolgozni, az esetleges kudarcokat elviselni.