A hónapunk témája a megküzdési stratégiák volt.
A tanulókkal beszélgettünk arról, hogy kinek mit is jelent ez a fogalom. Megbeszéltük, hogy már egészen apró dolgok is lehetnek célok, amihez érdemes egy-egy elérési utat, “megküzdési stratégiát” készíteni, és mindig bízni kell abban, hogy sikerülni fog. Minden apró kis lépés, ami ebben előbbre visz, már siker!
Mivel 8. osztályosok vagyunk, továbbtanulás előtt állunk. A mi megküzdési stratégiánk a felnőtté válás, az elvárt viselkedés, a jövővel kapcsolatos stresszt okozó élethelyzetek megoldása köré csoportosult.
Társas játékot készítettünk, ahol 6 féle színű képkártyákon különböző élethelyzeteket, érzelmi állapotokat ábrázoló képeket gyűjtöttünk, így pld. kudarcot, szomorúságot, örömöt, sikert, indulatot, stresszt, konfliktust ábrázoló képeket. A játékos dobott a színes dobókockával, majd azonos színű lapra lépett bábujával és a színnek megfelelő kártyapakliból húzott.
A kártyán lévő képeket megbeszéltük, ahol szükséges volt, ott megoldásokat kerestünk. Ezeket el is játszottuk.
Tanulóinkban a játék során tudatosultak a különböző érzelmi jegyek, amelyek pozitív hatásúak és ennek eredményei; valamint azok az érzelmi jegyek amelyek negatív hatásúak lehetnek és stresszhelyzetekhez vezethetnek. Megbeszéltük, hogy, melyek lehetnek a stresszhelyzet kialakulásának okai és hogyan kell velük szembenézni és hogyan tudjuk a helyzetet kezelni.
A közös játék hozzájárult a pozitív életszemlélet kialakításához!
(Szabó Tiborné, gyógypedagógus)
Megküzdési stratégiák
A megküzdési stratégiák témája nem is lehetett volna aktuálisabb, mint márciusban, amikor elindult a digitális oktatás. Pedagógusok, szülők, gyerekek – mindenki nehéz feladat előtt állt: hogyan fogjuk ezt végig csinálni? Azt gondolom, az első néhány hétben mindenki megküzdött. Stratégiánk pedig a tenni akarás, az egymás segítése volt. Mi, a Borzok szépen lassan belerázódtunk, stratégiánk jónak bizonyult.Jobban figyeltünk egymásra az online térben, sőt talán jobban dolgoztunk is. A szülők is fáradhatatlanul, jókedvvel segítették munkánkat.
Helvécia-Ballószög Általános Iskola Kossuth Lajos Általános Iskolája
Februárban a megküzdési stratégiákkal foglalkoztunk, beszélgettünk arról, hogy a problémáinkra milyen megoldási lehetőségek vannak. A gyerekek rajzot készítettek saját problémájukról és annak megoldásáról.
Az előző témát úgy dolgoztuk fel, hogy együtt tettünk egy közös célért, amikor is megtanultuk, hogy együtt bármire képesek vagyunk! Ebben a hónapban pedig arra próbáltuk őket rávezetni, hogy egyedül is képesek megküzdeni szinte bármilyen nehézséggel is álljanak szemben.
Együtt leültünk és megbeszéltük kinek mi okoz nehézséget és mit szeretne megtanulni. Mindenkinek felírtuk amit megnevezett és folyamatosan azon dolgoztunk, hogy ezek teljesüljenek és a hónap végére mindenkinek és a jele felkerüljön a táblára, hogy sikeresen megküzdött az általa megjelölt nehézséggel pl.: cipőfűző megkötésének megtanulása, ház rajzolása, a padon végig egyensúlyozni stb…
Igazán jó érzés volt látni bennük a lelkesedést és az örömöt amikor sikeresen megküzdöttek az általuk megjelölt feladattal.
Aranyossy Ágoston Református Óvoda és Általános Iskola
A téma feldolgozását most is két órára bontottam, mindkét órát a relaxációval kezdtük, majd meghallgattuk a hónap dalát, és az órákat egy meditációval zártuk le.
1. óra:
– relaxáció,
– hónap dala meghallgatása,
– mese elolvasása, megbeszélése,
– meditáció
2. óra:
– relaxáció,
– hónap dala meghallgatása,
– hajótörés játék,
– mitől érzem magam jobban? – színező,
– meditáció
Aranyossy Ágoston Református Óvoda és Általános Iskola
A téma feldolgozását most is két órára bontottam, mindkét órát a relaxációval kezdtük, majd meghallgattuk a hónap dalát, és az órákat egy meditációval zártuk le.
1. óra:
– relaxáció,
– hónap dala meghallgatása,
– mese elolvasása, megbeszélése,
– meditáció
2. óra:
– relaxáció,
– hónap dala meghallgatása,
– hajótörés játék,
– mitől érzem magam jobban? – színező,
– meditáció
Aranyossy Ágoston Református Óvoda és Általános Iskola
A téma feldolgozását most is két órára bontottam, mindkét órát a relaxációval kezdtük, majd meghallgattuk a hónap dalát, és az órákat egy meditációval zártuk le.
1. óra:
– relaxáció,
– hónap dala meghallgatása,
– mese elolvasása, megbeszélése,
– meditáció
2. óra:
– relaxáció,
– hónap dala meghallgatása,
– hajótörés játék,
– mitől érzem magam jobban? – színező,
– meditáció