Rajzoltunk közösen és elkészítettük a csoportunk közös erőt adó pajzsát, ami megvéd minket
minden bajtól, bútól, bánattól.
Megküzdési stratégiák
A hónapban a megküzdéssel foglalkoztunk, mely számomra ismét egy sokszor használt és alkalmazott témakör. Beszélgettünk arról, hogy ki, mit szokott tenni nehéz helyzetekben, hogyan birkózik meg az akadályokkal. Megbeszéltük, hogy ezeket a módszereket ki és mennyire tartja hatékonynak, vannak e olyan ötletei, melyeket nem használ, de esetleg ki szeretné próbálni.
Két feladatot készítettünk el:
1. Megküzdési mód preferencia kérdőív
2. Az utazó
Az óra végén megbeszéltük a tapasztaltakat, és a felvetődött kérdéseket.
Minden hónapban amikor feltöltöm a képeket,általában arra törekszek,hogy részletesen írjak a boldogságórákról. A módszerekről,tartalomról, elvégzett feladatokról,tapasztalatokról. Szerintem mindenki erre törekszik, hogy bemutassa saját magát és kis közösségét.
Ebben a hónapban eltekintek ettől és kicsit rendhagyó leszek egészen egyszerűen azt írom le nektek amit a legutóbbi foglalkozás után éreztem. A foglalkozás végén szokás szerint pakolok segítenek a gyerekek. Rengeteg ceruza,filctoll,papír,olló,ragasztó,festék az asztalokon. Közben beszélgetünk az élményeikről,amit átéltek.
Mindig jól érezzük magunkat,beszélgetünk,játszunk,felszabadulunk. Itt a lényeg! Annyira nagy szükség van erre a mai világban. Minden más a háttérbe szorul ott abban a pillanatban. Nem baj,hogy nem úgy sikerült ahogy elterveztem,hogy ki maradt valami,vagy elszaladt az idő…..az számít amit érzünk. Csupa felszabadult, mosolygó ,vidám gyerek. Hálás vagyok,hogy ezt megtapasztalhatom a boldogságórák által és ennek részesei a gyerekek.
A tanulókkal beszélgettünk arról, hogy céljaink eléréséhez nagyon sok nehézségekkel kell megküzdenünk. Ehhez sok akadályt és nehézséget kell leküzdenünk. Meghallgattuk Bagdi Bella: Ellazulni, jaj de jó c. dalát. Ezután közösen megnéztük a 2016-os Paralimpia úszószámban részt vevő parasportolókat. Az osztály tanulóiban vegyes érzelmeket keltett a videó. Volt, aki jó rálátással érvelt, míg másból szorongást és tartózkodást hozott ki.
Ezután együtt kiválasztottuk a megoldandó feladatot, ami a Segítünk lett.
Az intézmény egyik tanulója mellett döntöttünk, aki értelmileg és mozgásában is akadályozott.
Átbeszéltük a kislány egy napját, hogy milyen nehézségekkel kell nap, mint nap megküzdenie és mi az, amiben mi segíteni tudjuk egy napját.
A képek magukért beszélnek.
A gyerekek megfogadták, hogy a következő sétára is elvisszük magunkkal.
A tanulókkal beszélgettünk arról, hogy céljaink eléréséhez nagyon sok nehézségekkel kell megküzdenünk. Ehhez sok akadályt és nehézséget kell leküzdenünk. Meghallgattuk Bagdi Bella: Ellazulni, jaj de jó c. dalát. Ezután közösen megnéztük a 2016-os Paralimpia úszószámban részt vevő parasportolókat. Az osztály tanulóiban vegyes érzelmeket keltett a videó. Volt, aki jó rálátással érvelt, míg másból szorongást és tartózkodást hozott ki.
Ezután együtt kiválasztottuk a megoldandó feladatot, ami a Segítünk lett.
Az intézmény egyik tanulója mellett döntöttünk, aki értelmileg és mozgásában is akadályozott.
Átbeszéltük a kislány egy napját, hogy milyen nehézségekkel kell nap, mint nap megküzdenie és mi az, amiben mi segíteni tudjuk egy napját.
A képek magukért beszélnek.
A gyerekek megfogadták, hogy a következő sétára is elvisszük magunkkal.
A tanulókkal beszélgettünk arról, hogy céljaink eléréséhez nagyon sok nehézségekkel kell megküzdenünk. Ehhez sok akadályt és nehézséget kell leküzdenünk. Meghallgattuk Bagdi Bella: Ellazulni, jaj de jó c. dalát. Ezután közösen megnéztük a 2016-os Paralimpia úszószámban részt vevő parasportolókat. Az osztály tanulóiban vegyes érzelmeket keltett a videó. Volt, aki jó rálátással érvelt, míg másból szorongást és tartózkodást hozott ki.
Ezután együtt kiválasztottuk a megoldandó feladatot, ami a Segítünk lett.
Az intézmény egyik tanulója mellett döntöttünk, aki értelmileg és mozgásában is akadályozott.
Átbeszéltük a kislány egy napját, hogy milyen nehézségekkel kell nap, mint nap megküzdenie és mi az, amiben mi segíteni tudjuk egy napját.
A képek magukért beszélnek.
A gyerekek megfogadták, hogy a következő sétára is elvisszük magunkkal.
Februárban a megküzdés témáját dolgoztuk fel a csoportommal. Nagyon jó élménnyel gazdagodtam, mert egy olyan témáról beszélgethettünk közösen, ami a hétköznapjaink része, mégsem biztos hogy lett volna lehetőségünk a boldogságóra keretein kívül ilyen aprólékosan feldolgozni.
Több napon keresztül, komplex tevékenységekkel dolgoztuk fel a témát.
Készítettünk közösen egy szivárvány plakátot, amelyre minden gyerek felragasztotta saját kis figuráját, amit önállóan színezett ki. Érdekes volt látni,hogy a barátok milyen tudatosan helyezték el kis emberkéiket egymás közelében.
Miután elmeséltem a gyerekeknek Bezzeg Andrea: Aranykulcs című meséjét, közösen megbeszéltük, feldolgoztuk a hallottakat. Tetszett a mese a gyerekeknek, másik napon is ezt a mesét kérték, hogy újra hallhassák.
Az álmaikról, a kívánságaikról, a biztonságot jelentó helyről, a kudarcaikról nagyon szívesen beszéltek egymásnak a csoportban.
Mivel a szivárvány plakát készítés nagyon közkedvelt volt a gyerekek körében, úgy döntöttem hogy felajánlom számukra, hogy egyéni kis szivárványokat is készíthetnek maguknak. Nagy örömömre minden gyerek készített a hét folyamán szivárványt, melynek egy sugarára ráírtam: Légy Te a szivárvány a borús égbolton!
Bagdi Bella: Ellazulni jaj de jó! – című dalát is többször meghallgattuk, mozdulatokkal kísérve eljátszottuk a héten.
A hónap témája közkedvelt, nagy érdeklődést váltott ki a gyerekekből, aminek én örültem a legjobban!
A közös játék nem csak arra jó, hogy hamarabb elteljen az idő, hanem feszültséget is oldhatunk vele gyerekben és felnőttben egyaránt. Ugyanakkor a mostani krízishelyzet egy lehetőség is arra, hogy példát nyújtsunk a gyermekeknek a nehézségekkel való megküzdésről. Ha most sikerül az iskolában egy nyugalmas, biztonságos légkört kialakítani játékokkal, tervezéssel,alkotással, közös tanulással és sok beszélgetéssel, az nagy mértékben hozzá fog járulni a gyermek pozitív jövőbe vetett hitéhez és pszichés rugalmasságához, ellenálló képességéhez. Hosszas tervezést követően szerkesztettek egy épületet a gyerekek, majd festői háttérrel díszitették azt.
Orosháza Városi Önkormányzat Napközi Otthonos Óvodája, Uzsoki utcai telephely
A gyerekekkel álarcokat készítettünk. Mindenki olyanra készítette az álarcát amilyenre szerette volna. Ezek mögött az álarcok mögött erősebbeknek érezhetik magukat a gyerekek. Valamint látják hogy nem kell semmitől sem félniük. Ezek mögé bújva bármire képesek lehetnek, és ez segít hogy a későbbiekben erre se legyen szükség ha egy-egy problémát meg kell oldaniuk.