Megküzdési stratégia
Megküzdési stratégiák
Hagyományainkhoz híven februárban ismét elűztük a telet, farsangi mulatságot rendeztünk, majd sor került a télkergető kiszebáb elégetésére. A gyerekek a parasportolók megünneplése alkalmából játékos keretek között küzdhettek meg a fogyatékossággal élők problémáival. A hónap játékajánlatai közül a gumiember című játékot valósítottuk meg, melyet a gyerekek nagyon élveztek.
A tevékenységet Bagdi Bella Ellazulni jaj de jó dalának meghallgatásával kezdtük, amit mozgással kísértünk. Beszélgettünk a megküzdésről, hogy mit teszünk egy negatív esemény, kudarc, fájdalom enyhítése érdekében. A mf. 43 old. az érzelmekhez tartozó arckifejezéseket beszéltük meg, és végezték el a feladatot. Ezt követően A kedvenc játék kiszabadítása- bátorságpróba játékot játszottuk, amit a gyerekek örömmel hajtottak végre a kedvenc játék megszerzése érdekében. A témát az Aranykulcs mesével dolgoztuk fel. A gyerekek figyelmesen hallgatták végig, majd beszélgettünk a mesében felmerülő akadályokról és azok leküzdésének fontosságáról. Ismét játék: Hajótörés, cápatámadás, mindkét játékot egymásra való odafigyeléssel hajtották végre. ezt követően a mf. 47 oldalán a különböző érzelmek érzését kellett megjelölni, meghatározott színekkel. A tevékenységet játékkal zártuk: Ellentétpárok- a gyerekek itt is mint minden játéknál odafigyeléssel próbálták megválaszolni a helyes választ. Fontos, hogy megtanítsuk nekik, hogy lehet hibázni és mindig újra lehet kezdeni.
Pajzsunk
Minket semmi baj nem érhet! Szeretettel és vidámsággal vagyunk felvértezve. Összefogunk, együtt még erősebbek vagyunk!
Gondokkal, problémákkal, nehézségekkel napi szinten találkozhatunk. De vajon tudjuk-e kezelni ezeket, meg tudunk-e birkózni velük egyedül vagy közösen? Erre kerestük a „választ” és a „megoldást” a februári boldogságórán.
Először is szorongásaikról, félelmeikről beszélgettünk a gyerekekkel, majd olyan módszereket, tanácsokat gyűjtöttünk össze, ami segíthet egy-egy feszült helyzetben megnyugodni, jókedvre derülni. Ilyen volt az ölelés, a bújás, az éneklés, mese olvasása/hallgatása, a plüss szeretgetése, kreatívkodás… Majd a hónap dalára történő mozgással igazán ellazítottuk testünk minden porcikáját.
A „beszélő keresztnevek” igazi vidámságot váltottak ki a gyerekekből, amikor szembesültek nevük jelentésével. A gumiemberré pumpálás és leeresztés hatalmas kacagássá változtatta az osztályt. Az órát pedig a kő-papír –ollóhoz hasonló királyfi/királylány/sárkányos csoportjátékkal fejeztük be, mellyel remélem, hogy sikerült mindenkit „bátor oroszlánná” tenni.
Rajzoltunk közösen és elkészítettük a csoportunk közös erőt adó pajzsát, ami megvéd minket
minden bajtól, bútól, bánattól.
Rajzoltunk közösen és elkészítettük a csoportunk közös erőt adó pajzsát, ami megvéd minket
minden bajtól, bútól, bánattól.
Rajzoltunk közösen és elkészítettük a csoportunk közös erőt adó pajzsát, ami megvéd minket
minden bajtól, bútól, bánattól.