A gyerekek, ráhangolódásként eljátszották a felfújós-leeresztős játékot. Nagyon élvezték, és le is nyugodtak tőle. Az ellentét párok keresésével folytattuk. Nem volt könnyű számukra, de megküzdöttek vele. Sok érdekes, kreatív gondolatot fogalmaztak meg. Többeket az Anya, Apa védi meg a rossz érzésektől, gondolatoktól. Volt aki kiabál, amitől megijed a rossz érzés és elmenekül. Van, aki valami szépre gondol. Van, akit a testvéri szeretet véd meg. Mindezeket lerajzolták és fel is ragasztották a pajzsra. A rossz érzéseket, gondolatokat le is küzdötték. Lerajzolták, kidobták és körbetáncolták, Nagyon felszabadult volt az egész csoport.
Megküzdési stratégiák
A hónap témájához mi a verset választottuk. Közösen kezdtük el, és még folytatás is született.
Boldogságóránk a nehézségekkel, problémákkal való szembenézésről és a velük járó stressz kezelésének lehetőségeiről szólt. Célom volt annak tudatosítása, hogy az élet velejárói a nehézségek, amitől ugyan átmenetileg boldogtalannak érezhetjük magunkat, de mindig van lehetőség arra, hogy megoldjuk valahogy, vagy csökkentsük a kialakult rossz érzéseinket. Kedvenc relaxációs játékunk után, egy bátorságpróbát kellet a gyerekeknek kiállniuk ahhoz, hogy visszaszerezzék játékaikat a boszorkánytól. Az akadálypálya összeállításánál különös gondot fordítottam arra, hogy valóban „nehézséget” jelentsen számukra a feladatsor végrehajtása. Miután megtalálták játékaikat, meghallgatták az Aranykulcs című mesét. Zárókörben felidézték érzéseiket és le is rajzolták magukat azoknak az érzelmi állapotoknak megfelelően. Izgalmas és értékes óránk volt.
A februári hónapban tényleg egyfajta küzdés volt a 3. a osztályos gyermekeknek az iskola a tanulás terén, hiszen egyre több mindennel kell megbirkózniuk a tantárgyak tanulása során. A tananyag egyre jobban bűvöl és egyre több mindent kell tudniuk, ezért ez egy nagyon jó lehetőség volt a Boldogságóra” keretein belül, hogy a megküzdésről tudtunk beszélgetni. Elmondták, hogy mi az, amivel a mindennapokban , azaz a hétköznapokon meg kell küzdeniük, illetve beszéltek a félelmeikről, amin őszintén szólva nagyon meglepődtem és meghatódtam.Végül ” Békességem” címmel verset írtak, amik nagyon jól sikerültek, de elmondták, hogy milyen nehéz a költőknek, íróknak, hogy megalkossanak egy verset. Rengeteget töprengtek, mire megszületett a nagy alkotás!
Büszke vagyok az osztályomra, hiszen nagyon ügyes,szorgalmas és kreatív gyerekek!
Szilvike néni!
Tildy Zoltán Általános Iskola
Szeghalom
Beszélgettünk a gyerekekkel, milyen nehéz helyzetek szoktak előfordulni az ő életükben. Mi okoz nekik stresszet, feszültséget. Összegyűjtöttük azokat a stratégiákat, melyeket a leggyakrabban használnak az ilyen esetek során a stressz kivédésére. Nagyon sokan említették a természetbe való elvonulást, sétát, zenehallgatást, színezést. Mindenki megrajzolta és kiszínezte a saját indulathőmérőjét, és mellé rajzolta azt a módszert ami neki a leginkább hatásos. Ezeket igyekszünk tudatosítani és rendszeresen alkalmazni az iskolai életben a mindennapok során.
Orosháza Városi Önkormányzat Napköziotthonos Óvodája Bajcsy u. Telephely
A nevelés során nagyon fontosnak tartjuk, hogy a gyerekek alkalmazkodó, problémamegoldó képességét megfelelően fejlesszük. Ez a mai világban különösen nagy jelentőséggel bír. Olyan elengedhetetlen kompetenciákról van szó, amelyek a gyerekek egész életére hatással lehetnek. Nagyon örülünk neki, hogy így a megküzdési stratégiák témakör is helyet kapott a programban. A játékok során a gyerekek kudarctűrő, együttműködési képessége, problémaérzékenysége, önbizalma is erősödött.
Csurgói Eötvös József Általános Iskola Arany János Általános Iskolája
Az osztállyal elkészítettük a közös erőt adó pajzsot, amely pajzs véd bennünket a csalódástól, kudarcoktól. Mindenki lerajzolta ki milyen módon, milyen módszerekkel, tevékenységgel győzi le a stresszes helyzeteket, vezeti le a feszültségét.
És természetesen mindig számíthatnak egymásra is!
Kisvárda Egyesített Óvoda Tompos úti tagintézménye
Ebben a hónapban megküzdöttünk a rossz érzéseinkkel, álombeli sárkányokkal és félelmeinkkel.
Elkészítettük pajzsainkat rajta a csoportban készült képekkel amik megvédenek bennünket rossz érzéseinktől.
Megvívtuk a csatát!
Karancslapujtői Kastélykert Óvoda
A Katica csoport két védőpajzsot is készített, mivel nagyon megtetszett az ötlet és az, hogy bármilyen színű és mintájú pajzsot lehet készíteni.
Beszélgettünk egy kicsit az érzelmeinkről, hangulatokról. Ezt követően körbeültünk és egy plüss szivecskét dobtak egymásnak a gyerekek, akinél a szivecske volt az a gyermek mondta meg a hallott szó ellentétpárját.
Ezen Boldogságóra foglalkozáson is nagyon jól éreztük magunkat. Köszönjük a feladatokat.
Karancslapujtői Kastélykert Óvoda
A Katica csoport két védőpajzsot is készített, mivel nagyon megtetszett az ötlet és az, hogy bármilyen színű és mintájú pajzsot lehet készíteni.
Beszélgettünk egy kicsit az érzelmeinkről, hangulatokról. Ezt követően körbeültünk és egy plüss szivecskét dobtak egymásnak a gyerekek, akinél a szivecske volt az a gyermek mondta meg a hallott szó ellentétpárját.
Ezen Boldogságóra foglalkozáson is nagyon jól éreztük magunkat. Köszönjük a feladatokat.