Az osztályomból egyik tanítványom ihletésére fogott össze iskolánk, és szervezünk gyűjtést az Ukrajnából menekülni kényszerült kisgyermekek számára. Reméljük, hogy a szeretet apró morzsái segítenek jobbá tenni a világot.
Megküzdési stratégiák
A feltöltött anyag a Miskolci Könyves Kálmán Általános Iskola és AMI KAFFKA MARGIT ÁLTALÁNOS és ALAPFOKÚ MŰVÉSZETI tagiskolájában 2022. február 14. és 18. között rendezett boldogság-témahetet mutatja be. A programokban valamennyi osztály részt vett. A hét minden napját az iskolarádión keresztül sugárzott vidám zenék hallgatásával kezdtük. Hétfő a szeretet napja volt. Szívpostásaink kézbesítették a szívünkhöz közelállóknak szánt üzeneteket. Kedden, a célok napján, a tanulók leírták, milyen célokat szeretnének megvalósítani a tanév végéig, ezeket időkapszulákba tették, azokat pedig ideadták nekünk megőrzésre. Tanév végén visszakapják azokat, és megbeszélik mit sikerült elérniük. Ezen a napon a tesi órákon és a szünetekben célba is dobtak a tanulók, teniszlabdával konzervdobozokra, babzsákkal hulahopp karikába. Szerda a játék napja volt, malomjátékot készítettünk és társasoztunk minden mennyiségben. Csütörtökön, a mosoly napján ” hangulatjelzőket” (emoji-kat) készítettünk és sok-sok viccet meséltünk. Péntek a mozgás napja volt, ekkor a nagyszünetben együtt táncolt az egész suli az udvaron. Vidám hét volt!
1.d osztály Kövy Sándor Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola Nádudvar , földszint 4.terem
Óra cél és- és feladatrendszere: érzelmi intelligencia ,problémamegoldó képesség fejlesztése
Tantárgyi koncentráció: magyar irodalom, ének-zene, etika, vizuális kultúra, technika, testnevelés és sport
Az órát tartja: Tőzsér Jánosné tanító
Óravázlat Boldogságóra, Megküzdési stratégiák
Idő: 2022.február 9.
1. Órakezdő relaxáció és éneklés:
– Reggeli sorakozás a terem előtt Köszönés ölelés vagy pacsizás.
– Szép napot kívánok a gyerekeknek!
A csoport hangulatához igazodva , zenehallgatás, mindenki választ magának párt, hogy ki mellé szeretne ülni!:)
Bagdi Bella: Jól érzem magam
„Összehangoló”
Szabály ismertetése.
álló helyzetből indítjuk a bal láb és jobb kar előre lendítését, majd kar-láb cserével folytatjuk a helyben járást.
2.Téma bevezetése: keresztrejtvény megoldása
3.Téma feldolgozása: Megküzdési stratégiák
A mai órán azzal fogunk foglalkozni, hogy baj esetén, hogyan reagálunk.
Tudjátok, hogy mi az a stresszhelyzet?
Hogyan oldjuk meg a problémáinkat?
Ha feszült ,ideges vagy ,hogyan nyugtatod le magad?
Hallgassátok meg A bugyelláris ,a pipa meg a süveg történetét
4.A téma előkészítése :
Problémától a megoldásig, labirintus megoldása
Keresd meg az utat a kérdőjeltől a felkiáltójelig.
5. A téma feldolgozása
Meghallgatjuk a spontán véleményeket a mese hallatán.
6. Az óra lezárása
Megküzdési szivárvány elkészítése
Közösen megoldjuk, mivel még minden betűt nem tanultunk!
Meditáció :Bagdi Bella : Ellazulni jaj,de jó!
7.Értékelés
Téma tovább gondolása
A boldogság füzetbe rajzoljanak egy almát !Rajzolják le a szerencse forgandó volt körülöttük.Ha nehézségbe ütköztek ,hogyan tudták megoldani a problémát!
1.d osztály Kövy Sándor Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola Nádudvar , földszint 4.terem
Óra cél és- és feladatrendszere: érzelmi intelligencia ,problémamegoldó képesség fejlesztése
Tantárgyi koncentráció: magyar irodalom, ének-zene, etika, vizuális kultúra, technika, testnevelés és sport
Az órát tartja: Tőzsér Jánosné tanító
Óravázlat Boldogságóra, Megküzdési stratégiák
Idő: 2022.február 9.
1. Órakezdő relaxáció és éneklés:
– Reggeli sorakozás a terem előtt Köszönés ölelés vagy pacsizás.
– Szép napot kívánok a gyerekeknek!
A csoport hangulatához igazodva , zenehallgatás, mindenki választ magának párt, hogy ki mellé szeretne ülni!:)
Bagdi Bella: Jól érzem magam
„Összehangoló”
Szabály ismertetése.
álló helyzetből indítjuk a bal láb és jobb kar előre lendítését, majd kar-láb cserével folytatjuk a helyben járást.
2.Téma bevezetése: keresztrejtvény megoldása
3.Téma feldolgozása: Megküzdési stratégiák
A mai órán azzal fogunk foglalkozni, hogy baj esetén, hogyan reagálunk.
Tudjátok, hogy mi az a stresszhelyzet?
Hogyan oldjuk meg a problémáinkat?
Ha feszült ,ideges vagy ,hogyan nyugtatod le magad?
Hallgassátok meg A bugyelláris ,a pipa meg a süveg történetét
4.A téma előkészítése :
Problémától a megoldásig, labirintus megoldása
Keresd meg az utat a kérdőjeltől a felkiáltójelig.
5. A téma feldolgozása
Meghallgatjuk a spontán véleményeket a mese hallatán.
6. Az óra lezárása
Megküzdési szivárvány elkészítése
Közösen megoldjuk, mivel még minden betűt nem tanultunk!
Meditáció :Bagdi Bella : Ellazulni jaj,de jó!
7.Értékelés
Téma tovább gondolása
A boldogság füzetbe rajzoljanak egy almát !Rajzolják le a szerencse forgandó volt körülöttük.Ha nehézségbe ütköztek ,hogyan tudták megoldani a problémát!
1.d osztály Kövy Sándor Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola Nádudvar , földszint 4.terem
Óra cél és- és feladatrendszere: érzelmi intelligencia ,problémamegoldó képesség fejlesztése
Tantárgyi koncentráció: magyar irodalom, ének-zene, etika, vizuális kultúra, technika, testnevelés és sport
Az órát tartja: Tőzsér Jánosné tanító
Óravázlat Boldogságóra, Megküzdési stratégiák
Idő: 2022.február 9.
1. Órakezdő relaxáció és éneklés:
– Reggeli sorakozás a terem előtt Köszönés ölelés vagy pacsizás.
– Szép napot kívánok a gyerekeknek!
A csoport hangulatához igazodva , zenehallgatás, mindenki választ magának párt, hogy ki mellé szeretne ülni!:)
Bagdi Bella: Jól érzem magam
„Összehangoló”
Szabály ismertetése.
álló helyzetből indítjuk a bal láb és jobb kar előre lendítését, majd kar-láb cserével folytatjuk a helyben járást.
2.Téma bevezetése: keresztrejtvény megoldása
3.Téma feldolgozása: Megküzdési stratégiák
A mai órán azzal fogunk foglalkozni, hogy baj esetén, hogyan reagálunk.
Tudjátok, hogy mi az a stresszhelyzet?
Hogyan oldjuk meg a problémáinkat?
Ha feszült ,ideges vagy ,hogyan nyugtatod le magad?
Hallgassátok meg A bugyelláris ,a pipa meg a süveg történetét
4.A téma előkészítése :
Problémától a megoldásig, labirintus megoldása
Keresd meg az utat a kérdőjeltől a felkiáltójelig.
5. A téma feldolgozása
Meghallgatjuk a spontán véleményeket a mese hallatán.
6. Az óra lezárása
Megküzdési szivárvány elkészítése
Közösen megoldjuk, mivel még minden betűt nem tanultunk!
Meditáció :Bagdi Bella : Ellazulni jaj,de jó!
7.Értékelés
Téma tovább gondolása
A boldogság füzetbe rajzoljanak egy almát !Rajzolják le a szerencse forgandó volt körülöttük.Ha nehézségbe ütköztek ,hogyan tudták megoldani a problémát!
A beszélgetőfüzetükbe ragasztottuk be a történetet és beszélgettünk róla.
Boldogságóra 1.osztály
A gyerekek beszélgettek a stresszkezelésről: ha aggódnak, elvonulnak vagy elég ha anya vagy a nagyi megsimogat. Megismerték a Kecskekatonaság c. népmesét, a fiúk tisztelegtek, felvonultak, a lányok varázshajat készítettek egymásnak.
Boldogságóra 4. osztály
A stressz fogalmáról, annak tüneteiről és oldàsàról beszélgettek a gyerekek Anikó nénivel. Stresszoldó tevékenységeket gyűjtöttek az ABC egy-egy betűjével.
Boldogságóra 3. osztály
A gyerekek megismerték a Kecskekatonasàg c. mesét, beszélgettek róla, majd illusztrációt készítettek hozzà.
Visontai Szent-Györgyi Albert Általános Iskola
Először elolvastuk a Kecskekatonaság c. magyar népmesét, ami nagyon tetszett a 15 fiúból álló osztálynak. Sokat küzdünk a mindennapokban a szabályok elfogadásáért, betartásáért, ezért hasznosnak láttam ennek a feladatnak a megvalósítását. Sok kreativitást nem tettek bele a fejdíszek elkészítésébe, de annál inkább örültek most már a vezényszavaknak, mikor mondtam nekik Kecskekatonák vigyázz !, Figyelj !, Tisztelegj ! Remélem, holnaptól most már mindig működni ez a csoda. 😊