” Egy sárkány elrabolta a gyerekek kedvenc plüsseit.” Akadályokat legyőzve tudják kiszabadítani őket a gyerekek.
Megküzdési stratégiák
Lövész Utcai Óvoda Malom téri tagóvodája
Február a farsang, a vígalom hónapja a megküzdési stratégiákkal együtt.Nagyon jól összeköthető a boldogságóra témája az óvodai témafeldolgozásokkal.Csapatmunkában, illetve egyéni feladatokkal is meg kellett birkózni a gyerekeknek. A hónap dalával a lazítási gyakorlatokat is elsajátíthatták. Minden alkalommal törekedtem arra, hogy megmutassam, érzékeltessem az érzéseiket hogyan tudják megfelelően kezelni, kimutatni.
Jármi-Papos-Őr Általános Iskola
Megküzdési stratégiák
„Boldognak nevezzük azokat az embereket, akik az életük során megtanulták elviselni az élettel járó nehézségeket, így ezek nem tudják őket maguk alá gyűrni”
(Juvenalis)
Értelmezzétek az alábbi bölcsességeket! Egyetértesz-e velük teljes mértékben?
„Ami nem öl meg, az megerősít.”
„Bajban ismerszik meg az igaz barát.”
„Nincsenek véletlenek.”
A Halacska csoport nagyon nagy élvezettel hallgatta a mesét. Beszélte meg, hogy mi volt a nehézség, hogy hogyan oldotta meg a főszereplő, kitől kapott segítséget. Őszintén beszélgettünk a saját nehézségeinkről, hogy mi hogyan oldjuk meg. Rájöttünk mindenkinek van egy nyugodtságot jelentő hely vagy tárgy, ezért alkottunk egy ,, Nyugi-párnát”,amit bárki használhat.
A farsang számos lehetőséget adott bátorságpróbákra, illetve olya tevékenységekre, amitől a gyerekek egytől-egyig jól érezték magukat! Ebben a vidám időszakban nem volt jelen a sztressz, a feszültség, csak az őszinte vidám mosoly és a csillogó gyermekszemek. Többször meghallgattuk Bagdi Bella Ellalzulni jaj de jó dalát!
Csoportunk kudarctűrése még kialakulóban van, a mindennapok során tapasztaljuk, hogy nagyon nehezen küzdenek meg egy – egy nehezebb helyzettel. Ahhoz, hogy könnyebbé tegyük számukra ezt a „küzdelmet” igyekszünk megismertetni velük az alapvető érzelemfajtákat. Ha felismerik saját és társaik érzelmeit, akkor már egy lépéssel közelebb kerülnek a megoldáshoz. Szükség esetén segítséget nyújtunk, de folyamatosan biztatjuk őket a problémák önálló/közös megoldására.
Meghallgattuk Bezzeg Andrea Aranykulcs című történetét, majd megbeszéltük mikor milyen érzéseket élt át a királylány. Különböző gyermekek arcain megfigyeltük az egyes érzelmeket és felidéztük ki mikor érzett már hasonlót. Ezután feszültségoldó gyakorlatokat végeztünk, amik segítenek megnyugodni, megküzdeni a nehéz helyzetekkel (Pl: csillaglégzés, szorítás-lazítás,cicanyújtózás stb) Felidéztük milyen bátor volt a királylány, hogy kiállta a próbákat, akkor sem adta fel, amikor nehéz dolga volt és végül elnyerte a jutalmát. Majd igazi bátorságpróba során segítettünk hazajutni a bajbajutott kis űrlényünknek. (Süni 2022 Középső)
A megküzdések nap mint nap jelen vannak, a pozitív megerősítés, a megbeszélés, a bátorítás, a biztatás, az önbizalom erősítését tarjuk szem előtt.
Fontos, hogy beszéljenek a gondokról, a felmerülő nehézségekről, a küzdelmekről a kisgyermekek, kérjenek segítséget.
A következő kulcsszavakat tartjuk szem előtt:
– Nincs kapkodás!
– Képes vagyok rá!
– Holnap újra megpróbálom!
– Alszom rá egyet…
– Jobb ha kisírom magam…
– Kérlek, segíts!
– Relaxálok…
– Nem adom fel!
– Újra tervezés.
– Lépésenként haladok!
– Koncentrálok.
– Számíthatok rád?
A tanult dalt nagy örömmel éneklik.
Szeged és Térsége Eötvös József Gimnázium , Általános Iskola Weöres Sándor Általános Iskola
A gyerekekkel közösen készítettünk egy olyan képregényt, melyben valaki egy problémával találja szembe magát, de végül megküzd a nehéz helyzettel.
Báthory István Általános Iskola
Ma a biztonságos közlekedésről hallgattak a 7.a osztály tanulói egy nagyon hasznos interaktív előadást, mely után ajándékba kaptak még egy fényvisszaverő pántot is.
Köszönjük a rendőrségnek a lehetőséget!
Báthory István Általános Iskola
A HAPPY – HÉTen plakátkészítésre és aszfaltrajzolásra is sor került. Nagyon szép alkotások születtek a Víz világnapja alkalmából. A plakátok az iskola aulájában kiállításra is kerültek.
Gratulálunk a szép, ötletes munkákhoz!