Pillangóreptetés
Megbocsátás
„Megbocsátás”
A foglalkozást mesével kezdtük, majd a csoportszobában járkáltak és mondták a varázsigét.
„Sajnálom. ” „Kérlek ,bocsáss meg! ” „Köszönöm! ” „Szeretlek! ”
A hónap dalát meghallgattuk, a Bagdi Bella Ho’oponopo .
Körben állva a varázsszavakat használva , kimondva ,miért „Köszönöm „vagy „Sajnálom” és leült ,aki már mondta.
Jött a Harag Manó ,aki lassan elindulva közelített , az a gyerek aki kimondta a négy varázsigét az megmenekült.
„Végül hogyan érezték magukat.”
Szent Gellért Katolikus Általános Iskola és Gimnázium
A gyermekek elkészítették a megbocsátás pillangóját, majd elrepítették, bízva a megbocsájtás erejében.
Relaxáció
Az arcunkra van írva
A három csibe című mese feldolgozása irányított kérdésekkel
Milyen terhet viszel?
Megmondtuk – népi bölcsességek értelmezése
Bocsánatpillangó készítése, átadása
Szívből szívbe!
Jó okom van rá…
Még dolgoznom kell rajta!
Lezáró meditáció
Relaxációval kezdtük az órát. Különösen szeretik a gyerekek, mert „elröpíti őket egy másik világba”.
Ezután kérdeztem meg, hogy „Sokáig haragszanak-e valakire?” „Mit éreznek ilyenkor? Kértek-e már bocsánatot? Miért van erre szükség? Hogyan érezte magát utána? Milyen érzés, ha tőled kér valaki bocsánatot? Mit éreztél? Miért volt jó?
Nagyon fogékonyak voltak a beszélgetésre és sok szép, építő gondolatot fogalmaztak meg.
Ezt követően kértem, hogy írják le a bocsánatkérés szavait, mondatait. Közösen megbeszéltük, majd a táblára is felírtam. Tovább mélyítettük, hogy „Melyik a legőszintébb?” Melyik az, amelyik kissé komolytalannak tűnő?”
Az óra végén meghallgattuk a Megbocsátás dalát.
A megbocsátás témában végeztünk el két tevékenységet a csoportommal.
1. Először szavakat gyűjtöttünk egyénileg, csoportosan. Én kiegészítettem a gyerekek listáját számukra új szavakkal, kifejezésekkel és ők ezeket felhasználva készítettek WordArt alkotásokat. Ez a feladat a szókincs elsajátítására is kiváló.
2. A következő órán a ‘Megbocsátok?Nem bocsátok?’ feladatot végeztük el.
A terem 3 sarkába kitettem a 3 lapot a javasolt feliratokkal. Felolvastam a szituációkat és miután a gyerekek eldöntötték, hogyan reagálnának, megbeszéltük azokat.