
Megbocsátás

OROSZLÁNYI HUNYADI MÁTYÁS ÁLTALÁNOS ISKOLA
Most fejeztük be irodalom órán a Lúdas Matyi olvasását. Döbrögivel kapcsolatban készítettünk levelet.
Döbrögi bocsánatkérő levele
Kedves Matyi!
Elnézést kérek minden embertől, állattól, öregtől, fiataltól, ezennel rémuralmamnak vége!
Amiket tettem, az visszagondolva is félelmetes! Nem tudom miért volt jó érzés nekem, hogy bántottam másokat.
Nem leszek többé gonosz, a vásárokban olyan árért fogok licitálni, ami tisztességes. Ígérem, nem veretek el és nem alázok soha többé senkit. Tényleg kedves leszek.
Bevallom, háromszor keményen elvertél. A harmadiknál világosodtam meg, hogy nagyon rossz voltam. Mát úgy gondolom, hogy megérdemeltem a sorsom.
Nagyon sajnálom a történteket, nagyon megbántam! Jogtalanul cselekedtem. Hibáztam sokszor.
Ígérem, hogy megpróbálok megváltozni és szívesen látlak a vásárban máskor is.
Már rájöttem, hogy szinte nincs olyan ember körülöttem, aki szeret. Az őrzőim is csak a pénzem miatt vannak velem. Szeretnék megjavulni és barátokat szerezni.
Most már a többi emberrel sem fogok így bánni, hisz tudom, milyen rossz. Ha kellenek a ludak, vissza tudom őket adni. A vásárban majd találkozunk!
Más ember lettem, és ha úgy gondolod, össze is barátkozhatnánk.
Jelezz nekem, mert belehalok a lelkiismeretfurdalásba!
A hétvégén ihatnánk is a portámon egy áldomást a békülésre!
Üdvözlettel:
Matyi

Budapesti Egyesített Középiskolai Kollégium
Helyszín: M. 19., 116-os tanulószoba
Téma: A megbocsájtás, mint boldogságforrás
Foglalkozásvezető:
Gyulai Implom József Általános Iskola 5. Sz. Általános Iskola és Sportiskola Tagintézménye
Az egyik tanítványom felkiáltott a témánk hallatán: Tünde néni, életet mentettél! Pont most vesztem össze Sárival! A kedves mackó kiszínezése után, valamint a rajz átnyújtásával és a bocsánatkéréssel Miának és Sárinak meglett a lelki békéje. De ugyanez igaz a többi gyermekre is. Néhányan kezdetben azt mondták, hogy nem bántottak meg senkit és nincs miért bocsánatot kérniük. Aztán szépen lassan belátták, hogy ez nem így van. A boldogságóra után úgy érzetem, hogy megtisztultunk, és a gyerekek kicserélődtek. 🙂
Gennaro Verolino Általános Iskola,Készségfejlesztő Iskola és Kollégium
A „Megbocsátás” témával kapcsolatos feladatokat oldottuk meg a munkafüzetből.
A három tanóra után úgy éreztem, hogy a megbocsátás fogalmáról lett elméleti és gyakorlati tapasztalatuk a fiataloknak.
Mindezt a mindennapokban is szívesen alkalmazni fogom velük a továbbiakban.
Nagykőrösi II. Rákóczi Ferenc Általános Iskola
A témának egy érdekes mozzanatát szeretném megosztani!
Közösségünkön belül voltak apróbb, és nagyobb problémák, amit ebben a témában tartott foglalkozásainkon szerettünk volna megoldani. Mindenki kapott egy lapot, melyre leírta, hogy mi az a problémája, ami nyomja a szívét. Egy másikra, azt hogy mit tett, amivel szerinte megbántott valakit. Beszedtem a név nélküli lapokat, majd megbeszéltük, hogy melyik lapra mi van írva. Aki magára ismert, és tudta, hogy abban ő szerepel, elindult a másik felé, és a másiktól, másikaktól bocsánatot kért, amire mindig kapott választ: MEGBOCSÁTOK. Ezután a lapot együtt semmisítették meg.
A megbeszélés végén feltettünk a terembe egy „Tiszta lap”-ot, és az volt a feladat, hogy úgy kell viselkedni, hogy ne legyen senkinek oka oda írni bármit is.