A gyereke a bevezető beszélgetést követően elkészítették bocsánatkérő kártyáikat. Lezárásként meghallgattuk a hónap dalát.

Hódmezővásárhelyi Varga Tamás Általános Iskola
A gyereke a bevezető beszélgetést követően elkészítették bocsánatkérő kártyáikat. Lezárásként meghallgattuk a hónap dalát.
Pestszenlőrinci Kerekerdő Óvoda Zöldike tagóvoda
Egy beszélgetést követően a gyerekek lerajzolták, akiket valamiért megbántottak. Sokat beszélgettünk a rajzokról. Akinek volt kedve, azt is elmesélhette, hogy őt mivel bántották meg, és miért volt jó neki, amikor megbocsátott.
Aranyossy Ágoston Református Óvoda és Általános Iskola
A téma feldolgozását most is két órára bontottam, mindkét órát a relaxációval kezdtük, majd meghallgattuk a hónap dalát, és az órákat egy meditációval zártuk le.
1. óra:
– relaxáció,
– hónap dala meghallgatása,
– mese elolvasása, megbeszélése,
– beszélgető kör: volt- e már olyan, hogy haragudtál valakire? Történet elmesélése, majd az illetőnek megnevezni egy jó tulajdonságát.
– meditáció
2. óra:
– relaxáció,
– hónap dala meghallgatása,
– varázsszavak – játék,
– varázsszavas színező,
– meditáció.
Aranyossy Ágoston Református Óvoda és Általános Iskola
A téma feldolgozását most is két órára bontottam, mindkét órát a relaxációval kezdtük, majd meghallgattuk a hónap dalát, és az órákat egy meditációval zártuk le.
1. óra:
– relaxáció,
– hónap dala meghallgatása,
– mese elolvasása, megbeszélése,
– beszélgető kör: volt- e már olyan, hogy haragudtál valakire? Történet elmesélése, majd az illetőnek megnevezni egy jó tulajdonságát.
– meditáció
2. óra:
– relaxáció,
– hónap dala meghallgatása,
– varázsszavak – játék,
– varázsszavas színező,
– meditáció.
Aranyossy Ágoston Református Óvoda és Általános Iskola
A téma feldolgozását most is két órára bontottam, mindkét órát a relaxációval kezdtük, majd meghallgattuk a hónap dalát, és az órákat egy meditációval zártuk le.
1. óra:
– relaxáció,
– hónap dala meghallgatása,
– mese elolvasása, megbeszélése,
– beszélgető kör: volt- e már olyan, hogy haragudtál valakire? Történet elmesélése, majd az illetőnek megnevezni egy jó tulajdonságát.
– meditáció
2. óra:
– relaxáció,
– hónap dala meghallgatása,
– varázsszavak – játék,
– varázsszavas színező,
– meditáció.
Tiborszállási Nyitnikék Adventista Óvoda
Nap mint nap előfordul, hogy bántjuk egymást. Lehet az egy bántó szó vagy cselekedet.
Beszélgetésünk alkalmával felelevenítették a gyerekek legnagyobb sérelmeiket, kellemetlen élményeiket. Bár minden gyerek -véleményük szerint- bocsánatot szokott kérni, mi azt tapasztaljuk, hogy ez leginkább felnőtt javaslatára történik csak meg.
Történhet ez szóbeli bocsánatkéréssel, de olyan is előfordul, hogy bohóckodással vígasztalják a megbántott társat. Ezt a módszert gyakran alkalmazza egy kislány, akinek egyébként változó a hangulata: vígasztalhatatlanul tud sírni, de fontos neki, hogy társai kedveljék.
Bár koruknál fogva énközpontú néha önző felfogással bírnak, megpróbáltuk a másik gyerek szemszögéből nézni a kritikus eseteket.
A feladat elején „kirajzolták” magukból az esetet, ezután beszélgettünk arról, hogy mi is történt valójában, és végül hogyan oldódott meg a probléma, hogyan bocsátottak meg.
Ezután készítettünk három virágot: az első szomorú, megbántott virág: A szirmokon kis képekben az a bizonyos megbántás szerepelt, a második virágon kis szivecskékkel a bocsánatkérést szimbolizáltuk, a harmadi, a mosolygós virág szírmain a „kibékülés” jelent meg.
Szentendrei Barcsay Jenő Általános Iskola
Megbocsátás témaköre: nehezen megfogható téma, de a népmesék segítenek.