Nehéz időszakot élünk, minden megváltozott körülöttünk.A gyerekeknek és nekem is egyre jobban hiányzik az óvoda.
Hiányzik a kis csacsogásuk, az ölelésük, a kedves szavaik.Tehát minden, ami ovi.Zárt csoporton, telefonon, videón tartom a kapcsolatot a szülőkkel, gyerekekkel.Nagyon örültem, amikor sorban küldték az otthon készített boldogórás feladatokról készített képeket.
Megbocsátás
Ebben a hónapban a megbocsátás gyakorlása volt a fő téma. A boldogság egyik legfontosabb forrása ha meg tudunk bocsátani, még ha nehéz is. Beszélgettünk arról a megbocsátás mindenkit szolgál, békét és nyugalmat hoz. Nagyon fontos, hogy mások felé tudjuk kifejezni az érzelmeinket. Megbeszéltük mindenki hibázhat, de fontos hogy mi is tudjunk bocsánatot kérni.
Ennek 4 lépése:- elismerés
– megindoklás
– kifejezés
– helyrehozatal
Ha megtudunk bocsájtani erősebbek, bölcsebbek, egészségesebbek és boldogabbak leszünk.
Figyelnünk kell arra soha ne cipeljünk sok dolgot magunkkal, mert a boldogság elveszhet a „csomagok” között. Szépen leírták a gyerekek ők hogyan bocsátanak meg egymásnak. Az átölelem feladatban pedig minden a „helyére” került.
Április 1-én fordított napot tartottunk, ahol a gyerekek láttak el érdekes feladatokkal minket! Nagy öröm volt számomra, hogy boldogságórát is tartottak a gyerekek, beszélgetőkört is indítottak, pont úgy mint az iskolában.
A Föld napja alkalmából különböző érdekes feladatokat hajtottunk végre, és bekapcsolódtunk „Énekelj a Földért” akcióba. Együtt énekeltünk( persze csak online).
Boldogan csatlakoztunk a Boldogságóra csapatának felhíváshoz, akik a Kowalsky meg a Vega Lehetetlen nincs című dalukra készítenek egy olyan klipet, ami a boldogságórás gyerekek bátorító üzeneteiből áll össze.
Az egészségügyi és szociális dolgozók, azok akik a frontvonalban küzdenek a járvány ellen értünk, szeretteinkért és jövőnkért! Ők A MI HŐSEINK!
Elkészítettük a saját kis klipünket a kis fehér virágoknak!
„ A boldogság kulcsa engedni, hogy minden helyzet az legyen, ami, ahelyett, amiről azt gondoljuk, hogy lenni kellene! „
Kecskemét Belvárosi Zrínyi Ilona Általános Iskola Városföldi Általános Iskolája
Készítettem egy képnézegető ppt-t a gyerekek hozzám elküldött bocsánatkérő kártyáikból. Zoom órán beszélgettünk a megbocsátás fontosságáról, arról, hogy tudni kell elnézést kérni!
Nőtincsi Vár-Lak Óvoda és Bölcsőde
Megbocsájtás reflexió
Áprilisi boldogságóránk témája: A megbocsájtás gyakorlása volt.
A gyerekeknek ebben a hónapban is online küldtem el a feladatokat.
A szülők nagyon együttműködőek és sokat segítenek abban, hogy a gyermekek tényleg át tudják érezni a téma lényegét.
Először Bagdy Emőke relaxációs gyakorlataival kezdtük a gyakorlatot. Meseként a Tündéri bocsánat című mesét olvasták el a szülők.
Meghallgatták a megbocsájtás dalát Bagdi Bellától.
A Zombis játékot a gyerekek nagyon élvezték. Szívesen játszottak édesanyjukkal a varázsszavak gyakorlásával.
Megbocsájtás jeléül kis virágokat rajzoltak annak, akit megbántottak.
Külön öröm volt, hogy a gyerekek szülei kikérték segítségemet, hogy minél jobban áttudják adni a témát.
A szivecskés feladatlap külön élmény volt számukra.
Sok visszajelzés érkezett vissza gyönyörű munkákkal. Remélem a következő boldogságóránkat remélem már a csoportunkba tartom, mert nekem is nagyon hiányoznak a gyermekek!
Bóné András Alternatív és Augmentatív Kommunikációs és Fejlesztő Nevelés-Oktatást Végző Intézmény
Áprilisban a megbocsátás témakörével ismerkedtek meg csoportunk tanulói. A témát a hibázás felismerése és a bocsánatkérés felől közelítettük meg.
Bár a csoportunkba járó tanulók az élet számos területén nehézségekkel élnek, a huncutkodás, csintalanság (szerencsére) bennük is megvan. Ezekre szerettük volna felhívni ebben a hónapban a figyelmet.
A megbocsátás témakörének feldolgozásához, az általunk kidolgozott feladatok megvalósításához elengedhetetlen volt a csoportba járó tanulók szüleinek segítsége.
Ebben a hónapban A három csibe meséjét dolgoztuk fel, ehhez egy animált prezentációt küldtünk a csoportnak, amiben megismerhették a mesét, majd ehhez kapcsolódó feladatokat kellett megoldaniuk és a kézműves feladatuk is a meséhez kapcsolódott.
A mesén kívül azt a feladatot kapták, hogy amikor valami rosszaságot csinálnak, utána kérjenek bocsánatot. Ez a feladat talán a szülőket is próbára tette, hiszen a megszokottnál szigorúbbnak kellett lenniük gyermekeikkel.
A tapasztalatokat egy online boldogságóra keretében video chatan összegeztük. A tanulók saját kommunikációs eszközeik segítségével mesélhették el társaiknak, hogy ők hogyan szoktak rosszalkodni és utána bocsánatot kérni.
Az április a megbocsátás és továbbra is a digitális oktatás hónapja volt, ennek minden előnyével és nehézségével együtt. Megpróbáltuk, azonban ebben a hónapban is a pozitív dolgokra koncentrálni. Nagy örömmel fogadtuk a kezdeményezést, hogy a boldogságórás gyerekek részt vehetnek a Kowalsky meg a Vega és Lotfi Begi dalának videóklipjében. Készültek is a bátorító üzenetek, melyekre most úgy érzem még nagyobb szükség van, mint eddig bármikor.
Sajnos a gyerekek „eltűntek” a szemem elől. 2 tanuló az, aki lelkesen küldi vissza a feladatokat. Így nem tudok sokat írni. Mindkét rajz önmagáért beszél. A szívecskékkel teli egy autista kislány érzéseit a megbocsátásról. Ennyire sok szeretettel bocsát meg annak, aki megbántotta. (annyira sok mindent át kell értékelnünk az autista társaink érzéseiről, érzelemvilágáról!!!! ) A másik rajz egy nagyfiú rajza az osztályból. Kitűnik a többiek közül. „Óriás a törpék között”. Ebben a nagyon nehéz időszakban az is megmutatkozott, milyen órási érzések lakoznak a szívében!
Kecskemét Belvárosi Zrínyi Ilona Általános Iskola Városföldi Általános Iskolája
A megbocsátásról,bocsánatkérésről egy ppt-ben gyűjtöttem össze a gyerekek otthonról küldött gondolatait, képeit.
Alsózsolcai Herman Ottó Ált.Iskola és AMI.
Digitális módon összegyűjtöttünk mit is jelent nekünk, a megbocsátás…
Ami rajtad múlik, azt valósítsd meg, így tökéletesedik a megbocsátás általad.
Az ELENGEDÉS akkor tud eljönni, ha teret adsz az érzéseidnek.
Kiengeded magadból a benned felgyülemlett energiákat, és utána pedig saját magad számára is megerősíted, azt hogy bármi is történt az már a múlté. Te pedig továbblépsz.