Ez a hónap a „legkülönlegesebb”, ugyanis a sajnálatos járványhelyzet miatt ezt a témát már karanténban töltve értelmeztük, gyakoroltuk. Igyekeztem a gyerekeknek minél több oldalról megmutatni eme fontos témát, ami karanténosan is testi, lelki, szellemi harmóniához vezet. Nagyon nagy szükség van itt a Szülőkre, akik szívesen támogatnak. A hónap dalának bemutatásával kezdtünk az
„OnlineTulipán” csoportban. A dal elsajátítása után szülőkkel kézenfogva énekelnek és mutogatják a lényegesebb szavakat egymásnak. (Sajnálom, bocsáss meg, szeretlek.) Nagyon megható így látni gyerekeinket. Megkértem a Szülőket, hogy beszélgessenek a gyerekekkel a megbántásról, megbocsátásról. Kérdezzék meg őket, ki bántotta már meg őket, hogyan bocsátottak meg, mit éreztek utána. Mindez a legfontosabb szerintem, hogy mit éreznek a megbocsátás után. A lelki békéjüknek, békénknek a legfontosabbja.
Megbocsátás
Derecskei Bocskai István Általános Iskola és AMI
A Derecskei Bocskai István Általános Iskola 6.c osztálya a digitális térben nem annyira aktív, mint az osztályterem falain belül, sajnos sokan nem is tudnak a digitális oktatásba megfelelően bekapcsolódni. De nem adtuk fel, erősítjük egymást, tesszük a feladatainkat. E hónapban a megbocsátás szinonimát helyeztük szófelhőbe gépi és kézi formában egyaránt!
Mivel online mèg mindig nem aktívak a szülők gyerekeikkel ès egyáltalán nem vesznek rész a felajánlott tevèkenysègekben, pedig nagyon sok mindent ajánlok nekik zene, játèkötlet , stb, ezért úgy döntöttem hogy Èn ès a családom èlünk ezzel a feladat lehetősègèvel ès együtt közösen úsztattuk el a mi kis bánat hajóinkat. Bevallom jól esett….. Oviban meg bepótolom az úsztatást, ha majd már mindannyian bent lehetünk együtt, vagy csak kis szűk körben a járványügyi helyzet szigorú betartásával. Köszönöm szépen megèrtèseteket és szereteteteket. ❤🚢⛵❤
Csécsei Gézengúz Óvoda és Bölcsőde
Ebben a hónapban is kicsit máshogyan kellett a boldogságórákat megoldanunk. Bepillantást nyerhettünk mi pedagógusok, hogyan tudják a gyerekek boldogságszintjüket fokozni otthoni körülmények között. Érzelmi intelligenciájuk boldogságórákon keresztül történő továbbfejlesztéséhez a szülők segítsége nélkülözhetetlen, együtt kell működnünk. Nagy örömmel vették minden alkalommal a videós bejelentkezéseimet, rengeteg pozitív visszajelzést kaptam ezzel kapcsolatban. Így jutott el a gyerekekhez Bezzeg Andrea e havi meséje is. A varázsszavaknak pedig nagy ereje volt. Volt olyan szülő, aki azt írta vissza, hogy nagyon köszöni, hogy ezt a feladatot most ő végezhette el otthon gyermekével, mert olyan őszinte és megható perceket okozott neki, amiket régen nem éltek meg együtt. Úgy gondolom, hogy ezekre a boldogságórás játékokra most még nagyobb szükség van, ezáltal jobban megismerhetik a szülők gyermekeik érzéseit és játékon keresztül ezeket a gyermekek jobban a felszínre is tudják hozni. Komolyabb téma volt most ez a megbocsátás, de ilyenre is szükség van. Legtöbben az elúsztatom bánatom feladatot választották, ez tetszett a gyerekeknek a legjobban. A tapaszos kép témájának ötletét a tapasz mintája adta az anyuka elmondása alapján. Egy szép kis mese kerekedett ki belőle, miszerint két űrhajós barát összeveszett, de megbocsájtottak egymásnak, hogy együtt fedezzék fel a világűrt. A videóban Bálint pedig elmondja, hogy azért hozott anyukájának virágot, hogy elűzze a haragot a szívéből. Az ilyen pillanatokért szeretem igazán a szakmámat és alig várom, hogy visszatérhessünk a normális óvodai élethez, a személyes beszélgetésekhez, ölelésekhez! Mert ez azért nagyon hiányzik.
Pécsi Testvérvárosok Terei Ált.Isk.
Április hónapjában osztályunk a koronavírusra való tekintettel videókonferencia segítségével dolgozta fel a Megbocsátás témakörét digitális tanórán.
A gyerekekkel megbeszéltük, mit jelent a megbocsátás szó. Következő kérdésekre vártuk a választ:
Nehéz vagy könnyű a megbocsátás?
Milyen érzés elengedni a haragot?
Utána milyen érzés, ha megbocsátottál?
Milyen érzés, ha neked bocsátanak meg?
Azután: abban állapodtunk meg, küldenek e-mailben egy-egy mondatot és /vagy rajzot, esetleg egy általuk fotózott képet.
Ezekből a megoldásokból adunk egy kis ízelítőt a feltöltött képekben.
Hatos Ferenc Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola
Videót készítettem: mesét olvastam a gyerekeknek a három kiscsibéről. A csibék érzéseire hívtam fel a figyelmüket, felfedeztek-e magukon is hasonlót. A megoldásra feladatokkal vezettem rá őket, majd bocsánatkérő kártyákat készítettünk.
Ezekből válogattam.
Magyarpolányi Kerek Nap Német Nemzetiségi Nyelvoktató Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola
Fogalmazások és képregények a megbocsátásról.
Elkészült a plakát. Így, hogy nem tudtunk találkozni a gyerekekkel, nem volt egyszerű, de megoldottuk.
A megbocsátás gyerek fejjel sokkal könnyebbnek tűnik, mint felnőtt korban. Talán még példát is vehetünk az apróságoktól!
Sérelmeik persze nekik is vannak, de hamar túl lépnek ezeken. Elég egy tekintet, egy szó, vagy bármilyen apróság. A megbocsátás szakértői mindenképpen a gyerekek!
Fontos tudatosítani, hogy a megbocsátást nem a másik miatt tesszük meg, hanem saját magunk
érdekében. A kutatók azt is egyértelműen igazolták,hogy a megbocsátás tanítható, s így tanulható is. Bár kétségkívül talán ez az egyik legnehezebb viselkedési mód, mégis a boldogság egyik legfontosabb forrása.
Ebben a hónapban a megbocsátással kapcsolatos gondolatokat kerestünk és beszéltük át.
Jobb Veled a Világ!