Az volt a gyerekek feladata, hogy felhívják azokat az osztálytársaikat, akikkel korábban összevesztek, konfliktusuk volt. A szülők szerint ez nagyon jól sikerült, a gyerekek nagyon jól fogadták és nagyon élvezték a telefonálás lehetőségét. Kiváló nevelési stratégia, ezt alkalmazni fogom a későbbiekben is, mivel a gyerekek sokkal őszintébben elmondták így egymásnak a dolgaikat és közösen kerestek megoldást. A szülők véleménye szerint is több vitás kérdés rendeződött így.
Megbocsátás
Barcsi Széchényi Ferenc Gimnázium és Kollégium
A megbocsátás témaköréhez kapcsolódóan azt kértem a gyerekektől, hogy fejezzék be saját gondolataikkal az általam elkezdett mondatokat.
Így született a következő gondolatsor is az egyik tanuló által:
Hajlandó vagyok megbocsátani annak a személynek,, azért, hogy ne hordozzak felesleges terhet, elfogadjam a múltat és nyugodtan éljem az életem
Már nem lényeges számomra, hogy nekem legyen igazam, mert nem az számít, hogy mit gondolnak mások
Elengedem a neheztelést, mert csak hátráltat
Nincs szükségem a negatív gondolataimra, ezért nem engedem, hogy elhatalmasodjanak rajtam.
Megbocsátom azt a tettet/gondolatot, mert akkor, abban, a pillanatban az esett jól.
Andreetti Károly Általános Iskola és Művészeti Iskola
Egy kislány története a megbocsájtásról.
Dr. Szántó Imre Általános Iskola
Tegyünk valamit! A gyermekek otthoni munkáiból választottam ki ezt a képet.
A digitális távoktatásban nehezebben ment a téma feldolgozása.
Itt arra kértem a gyerekeket küldjenek nekem egy-egy történetet arról, amikor valam miatt nagyon megbántották őket, s hogyan sikerült megbocsátaniuk. Vagy ha ő bántott meg valakit, ő hogyan tudta elérni azt, hogy megbocsátson.
De írhattak egy bocsánatkérő levelet is.
Nagyon érdekes, érzelmekkel teli alkotások születtek.
Küldtem nekik egy Bagdi Bella dalt, amit mindig nagyon szívesen hallgatnak.
Ebben a hónapban a digitális oktatás keretein belül tartottunk a gyerekekkel boldogságórát. Videochatek alkalmával beszélgettünk, kinek mit jelent a megbocsátás. Kinek tudunk igazán megbocsátani, mik azok a dolgok, amiket meg lehet másnak bocsátani. Azok, amik a gyerekeknek eszükbe jutottak, felkerültek egy cédulára, és a megbocsátó karok közé kerültek címszavakban.
Az otthoni tanulás megnehezített a megbocsátás feldolgozását (is), hiszen nem tudtam személyesen beszélgetni a gyerekekkel a témáról.
A hónap dalát és egy képet küldtem nekik internetről,melyről otthon beszélgetve megfogalmazták ki az aki már bántotta meg őket, hogyan bocsájtottak meg, meddig haragudtak. Van-e olyan személy, akire haragszanak.