A téma bevezetésénél Boldog Dóra babával beszélgető kört indítottunk, hogy mit is jelent, a célok kitűzése és elérése. A beszélgetés során példákat mondtam, majd kértem a nagyobb gyermekeket, hogy mondják el álmaikat, céljaikat. Nagyon szép megfogalamzásokat hallhattam…pl.szeretnék helikopter pilóta lenni, mozdonyvezető szeretnék lenni, szeretném megnézni a múzeumban a meteorit kiállítást, szeretnénk gördeszkás lenni, megszeretnék tanulni síelni…
Bagdi Bella: Van nekem egy álmom c.dala nagyon tetszett a gyermekeknek. Ezután a célba dobás játék során mindenki dobott egy babzsákot karikába, és elmondta mi az álma. A Boldogvár meséje nagyon tetszett a gyermekeknek, együtt fújtuk el az akadályokat. Ezt a mesét nagyon jónak találtam, mert ezzel a történettel jól tudtam szemléltetni a gyermekekkel, hogy a célok elérése igen akadályokkal is járhat. De ha hiszünk benne, és nagyon szeretnénk, akkor sikerülni fog. Zárásként újra meg kellett hallgatni a Van nekem egy álmom c.dalt, mert nagyon tetszett a gyerekeknek. A nap folyamán többször hallottam, hogy énekelték a refrémet a gyerekek.
A szülőknek a kolléganőimmel közösen összeállítottunk újra egy motivációs üzenetekkel teli üveget, hogy mindennap mosolyt csaljunk az arcukra, vagy éppen megerősítést kapjanak.
Célok kitűzése és elérése
Orosháza Városi Önkormányzat Napköziotthonos Óvoda Könd Utcai Telephely
A gyerekekkel a sarkvidék élővilágával és az ott élő eszkimók természetközeli kultúrájával foglalkoztunk. Egyrészt a klímaváltozás hatásait dolgoztuk fel játékos formában, másrészt pedig az ember segítő szerepét elemeztük, hogyan lehet minél zöldebben élni, hogy vigyázzunk az ökoszisztémára, Földünk biodiverzitásának megőrzésére. Ezért a célkitűzések kapcsán mindenki megfogalmazta, mint egy összefoglalásként saját gondolatait, majd iglut építettünk, ahol el is mondhatták egymásnak. Végül képzeletbeli közös eszkimó települést alkottak. Ahol mindenki megrajzolhatta önmagát, és hogy mi is igazán környezet tudatosok legyünk, egy óriási dobozra készült az alkotás, gyermekek kreativitása, kooperatív készsége és környezettudatos szemléletmódja komplex módon egyszerre fejlődött, miközben nyitottá váltak más kultúrák elfogadására, megismerésére.
Januári témánk a „Célok kitűzése és elérése” volt.
Az órát közös beszélgetéssel kezdtük. Mindenki elmondta néhány rövid-, és hosszútávú célját. Ezután jól illett a beszélgetéshez Az öreg halász és a nagyravágyó felesége című mese. Ezt felidézve mindenki elgondolkodhatott azon, hogy mindig tudjunk örülni az elért sikereknek, az apró, pici lépéseknek és soha ne legyünk telhetetlenek, mert akkor semmit nem tudunk értékelni az életben. Ezután egy rejtvény megfejtése is erre világított rá. Miután az egyéni célokról beszélgettünk, rátértünk az osztály közös céljaira. A közeledő események, feladatok mindig rejtenek célokat. Ezeket átbeszéltük a kis közösségünkkel kapcsolatban is. Mivel lezártuk az első félévet, tanulmányi munkánkkal kapcsolatban is mindenki végig gondolhatta a saját céljait. Ehhez erősségléggömböket rajzoltak a gyerekek, hogy még inkább tisztában legyenek önmagukkal. Végül mindenki saját címert rajzolt, amelyben helyet kaptak a múlt fontosabb szimbólumai, illetve a jövő céljai. Az elkészült munkák a faliújságunkra kerültek.
A gyerekek megfogalmazták céljaikat erre az évre.Beszélgettünk arról is,hogy mit fognak tenni azért,hogy meg is valósuljanak álmaik.
Azután szerencsehozó lóheréket készítettek csoportokban.
Januári boldogságóránk témája a Célok kitűzése és elérése volt. Az órát beszélgetéssel kezdtük. A gyerekek elmesélhették rövid és hosszú távú céljaikat. Majd egy feladatlapot töltöttek ki, melynek címe Én és az Új év. Ezután papírra szerencsekereket rajzoltak, melyre ráírták rövid illetve hosszú távú céljaikat. A foglalkozás végén meghallgattuk a hónap dalát.
Szandaszőlősi Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola
A mese meghallgatása után, a céljainkról beszélgettünk, és mindenki lerajzolta azokat.
A boldogságórákon arról beszélgettünk, hogy hogyan érhetjük el a céljainkat, hogyan oszthatjuk be hasznosan az időnket, hogyan oldhatjuk meg a nehéz feladatokat. Beszéltünk a saját és az osztályunk közös céljairól. Készítettünk mindannyian egy saját és egy közös tervet a 2. félévre.
A célok kitűzése, elérése témánkat relaxációs gyakorlattal indítottuk „az én hangom” gyakorlattal. Beszélgető kör keretén belül a téma megértését segítő példagyakorlatokat játszottunk, s kitalálta mindenki milyen célt tűzhet ki maga elé. Amíg gondolataikat „összeszedték” Bagdi Bella: Van nekem egy álmom című dalára táncoltunk. Témafeldolgozást segítő Célbadobó játékkal folytattuk, mely alatt nagyon koncentráltak a gyermekek, hogy a célt elérhessék, sikerüljön a babzsákjaikat a kosárba juttatni. Majd együttesen összefogva, közös cél elérését jelképezve a Boldogságvár puzzle-t rakták ki, egymást segítve. Végső játékként bundás Mackóvá változva, segítettek hogy hazajuthassak Mackó mamához az iskolából, a térkép segítségével. Ezt a térképet feladatok teljesítése árán sikeresen kinyitottuk s fényt derült a haza útra. A családok bevonásához feladatlapokat vittek haza, melyet a családi körben együtt közösen szineznek ki témához igazodóan. A közös tevékenykedést, témafeldolgozást szokás szerint táccal és énekkel zártuk.