Megbeszéltük mi a különbség a célok és a kívánságok között.
Mindenki lerajzolta 3 kívánságát.
Hajókat hajtogattunk, amire jókívánságokat írtunk egy barátunknak.

Győri Váci Mihály Általános Iskola
Megbeszéltük mi a különbség a célok és a kívánságok között.
Mindenki lerajzolta 3 kívánságát.
Hajókat hajtogattunk, amire jókívánságokat írtunk egy barátunknak.
Debreceni Lorántffy Zsuzsanna Általános Iskola
Az új évben új célokat tűznek ki, új fogadalmakat tesznek az emberek, de ezek csak akkor sikerülnek, ha hisznek benne, ha tesznek is érte. Tavaly az osztály közös céljaira, ezen belül a saját célokra fókuszáltunk, amik részben megvalósultak. Most kíváncsi voltam, mikor lennének boldogok, igazán mit szeretnének elérni. Elsősorban a gazdagság, a híresség, a számítógépes és videojátékok, kedvenc állatok, focis kártyák voltak a vonzóak, kevesen írtak valamilyen foglalkozást, valamilyen tulajdonság elérését. Ezért tovább mentünk, le kellett írniuk, miért akarnak gazdagok lenni, mire költenék a sok pénzt. A válaszok: családra, házra, autóra, ruhára, ennivalóra, nyaralásra, állatokra, focipályára, kertre, játékokra, helikopterre, hotelre, laptopra, telefonra, szegényeknek adni, sőt a valóságtól elrugaszkodó ötletek is voltak, néhányan a Jurassic Parkot akarták létrehozni. Ahhoz, hogy mindezek teljesüljenek, szerintük igen sok kitartásra, szorgalomra van szükség, jól kell tanulni, ügyesnek, okosnak kell lenni, jó állást kell találni, sokat kell dolgozni. Az első lépéseket most az iskolában kell megtenni, bár vannak, akik inkább a szerencsében bíznak.
Kecskeméti Belvárosi Zrínyi Ilona Általános Iskola Magyar Ilona Általános Iskolája
Ahát és Nahát
Hol volt, hol nem volt, volt egy óriási erdő, ahol boldogan élt Ahát és Nahát.
Ez a két barát egy napon nagyon csúnyán összeveszett.
Fájt a szívük, de nem engedték el a sérelmeiket.
Hátat fordítottak és egymástól várták a békítő csodát.
Ám a csoda nem érkezett.
Sem innen, sem onnan. Egyik fél sem engedett.
Pukkadtak mindketten, mint a pöfeteggombák.
Egy langyos reggelen Ahát talált egy tükröt, melybe belenézett.
Varázstükör volt ez, melyben más valaki fájdalmát láthatta meg.
Ebben a pillanatban kétségbeesve felkiáltott: „Nahát!”
És rohant, míg meg nem találta barátját éppen a tóban fürödve.
„Gyere ki gyorsan, neked is meg kell nézned!
Varázstükör ez, te is vedd a kezedbe! Nekem belenéznem fájt,
Mert a te fájdalmadat láttam, melyet én teremtettem meg!”
Nahát értetlenkedve nézett bele és mit látott?
Ugyanolyan fájdalmat, csak Ahát szívéből érkezett,
A tükör nem csorbíthat semmilyen érzelmet.
Neki is fájt barátja fájdalma, így nyakába omlott és kérte őt: „Bocsánat!”
Ahát és Nahát saját fájdalmát meglátva megértette,
Hogy a barátság nem játszma, nem veszélyeztethette
Immár semmi. Egyetlen dolog volt már csak hátra:
Örökké tartó bizalmat tenni a barátságba.
Megbocsátás során terheket letenni
És egymást mindig, örökké szeretni.
Mert később az a szép, ami közben nehéz volt,
Arra jó emlékezni, amit kiállni nehéz volt.
Így lelt újra egymásra a két barát az erdőben,
Így lett boldog vége ennek a mesének.
(Közmondás: Amit nehéz volt kiállni, arra jó emlékezni.)
Kápolnásnyéki Vörösmarty Mihály Általános Iskola, Gimnázium és Alapfokú Művészeti Iskola
Mit szeretnék elérni az életben? Rövid válaszok, A4-es méretben.
Minden hónapra megfogalmaztunk egy célt, aminek a megvalósításán fáradoztunk az adott időszakban. A célok között programok is szerepeltek, ami még jobban összekovácsolhatja az osztályt. Ilyen volt például a közös mozizás. Az igazi csoda című filmet néztük meg, ami tanulságos tartalmakat is hordozott magában, hiszen arról szól, hogy milyen az, ha valakit kirekesztenek, piszkálnak a kinézete miatt.
Kiskunfélegyháza József Attila Általános Iskola Platán Utcai Tagintézménye
Fontosnak tartjuk a jövőnk tudatos tervezését. Pályaorientációs kérdésekkel iskolai programok keretein belül már a felső tagozat kezdetén ötödik osztályban is foglalkozunk.
A januári téma keretén belül a foglalkozásokkal és az azokhoz vezető úttal foglalkoztunk. Érdeklődési köröket és azokhoz társítható foglalkozásokat gyűjtöttünk, megbeszéltük az adott munka előnyeit és hátrányait.
A gyerekek plakátokat készítettek a megfogalmazott gondolatokról.
Célok kitűzése
Megbeszéltük milyen célokat tudunk kitűzni az osztály elé a második félévben. Hogyan tudjuk ezeket elérni. Milyen fontos belső tulajdonságok kellenek hozzá,hogy ezeket el is tudjuk érni.Beszélgettünk kinek ki a példaképe és miért,mit tanulhatunk tőlük.