A filmes feladat elkészítése kiscsoportos projekt formájában zajlott le. A gyerekek nagy lelkesedéssel végezték a filmforgatás feladatait. Végül a történet középpontjába a sportolói karrier elindítása mellett a barátokért való kiállás került.
Nagyon jó látni az ilyen feladatoknál a gyerekek együttműködését, és azt is, hogy milyen sokféle munkaformát megtapasztalhatnak a program során. A kisfilmekben sokan megmutathatják azt, hogy miben ügyesek; azok, akik szövegírásban tehetségesek, akik szívesen foglalkoznak a filmek technikai megvalósításával, és azok is, akik mint szereplők vállalnak részt a közös munkából.
Célok kitűzése és elérése

A fejlesztő osztályosaink is feldolgozták a célok kitűzése témakört. A súlyos, halmozottan sérült gyermekek fejlesztése apró lépésekben történik. A közvetlen környezet megismerése, tapasztalatok szerzése minél több működő érzékszerv bevonásával történik, annál eredményesebb lesz. Ezen az órán a legfőbb cél a téli környezet elemeinek tudatosítása volt. Ennek apró lépéseit illusztrálják a képek. Gyermekek és felnőttek elmélyülten dolgoztak. Az órát vezette: Szigetvári Anikó gyógypedagógus.

Téma bevezetése:
A témához kapcsolódó dal meghallgatása, majd a mese elmesélése.
Téma feldolgozása:
Beszélgetés vágyainkról, céljainkról.
Mindenki lerajzolta mi a célja. Ez után másnap, közös célt beszéltünk meg, ez volt a Farsang.
Közösen megterveztük milyen úton érhetjük el. Díszek készítése, lufik beszerzése, felfújása, étel-ital-jelmezek beszerzése, készítése, stb.
Levezetésként mindenki rajzolt 1-1 megoldandó feladatot és a legjobban sikerültekből céltérképet készítettünk és kiakadztottuk a falunkra.
Levél
A film- és meseszereplők nevében írt leveleket minden diák elkészítette. Ezekből választottunk a pályázathoz néhányat.
1.
Kedves Harry!
Rengeteg minden történt a legutóbbi látogatásotok óta. Nem is tudom, mivel kezdjem!
Először is, megosztom veled a fejleményeket a Gróp-ügyben. A mágiaügyi miniszter áprilisban rendelte el a következő tárgyalást, de a közelgő Kviddics Világbajnokság előkészületei miatt előbbre kellett hozni, így már lezajlott a múlt héten.
Szegény Gróp nagyon ideges volt, de sikeresen eljutottunk a Minisztériumba, ahol a tárgyalóterem előtt várakoztunk legalább két órát. Mire behívtak minket, Gróp már nagyon éhes lett emiatt ingerültebben viselkedett, mint általában szokott. Pedig tudod, mennyire jól viseli a varázslók jelenlétét!
Össze kellett szednem minden gondolatomat a védőbeszédben, habár egyáltalán nem tűntek engedékenynek az ott összegyűltek. Képzeld, még néhány aurort is láttam a terem hátsó végében!
De végül nyert az igazság, a testület döntött méghozzá Gróp javára! Továbbra is velem élhet, mivel nem jelent veszélyt sem a varázslókra, sem a Rengetegben élő lényekre.
Mindig is tudtam, hogy jó nevelést kapott, a kétségeim ellenére is. Én kitartok mellette, bármi i s történik!
Veletek mi újság mostanság? Beugorhatnátok valamikor egy teára. Grópot most tanítom a durrfarkú szurcsókok nevelésére.
Várom válaszod,
Hagrid
2.
Kedves Micimackó!
Emlékszel még arra a kalandunkra, amikor a zelefántot kerestük? Nagyon ijesztő volt. Most el szeretném mesélni neked, hogy hogyan győztem le a félelmem.
Szóval úgy kezdődött ez az egész, hogy már elegem lett abból, hogy mindentől félek. Egy napon kitaláltam, hogy legyőzöm az összes félelmem. Belenéztem a tükörbe, és egy kis félős malacot láttam, ez nem tetszett.
Elmentem Kangáékhoz, mert nekik nagyon sok könyvük van, és Kanga is nagyon megértő tud lenni. Mondtam neki, hogy mi a gondom-bajom, és egyből tudta a megoldást. Adott nekem egy önbizalomról szóló könyvet, hogy olvassam el. Még aznap el is magyarázta nekem, hogy hogyan legyek bátor, mert itt a Százholdas pagonyban nem kell semmitől sem félnem. Aztán hazamentem, és máris elkezdtem olvasni a könyvet. Egy hétig tartott, mire elolvastam, de legalább addig se foglalkoztam az ijesztő dolgokkal.
Mikor elkezdtem olvasni a könyvet, nem gondoltam, hogy segíteni fog, de segített. Miután elolvastam, nem féltem semmitől, most már ez az ijesztő, hogy semmi sem ijesztő.
A levelem elején azt írtam, hogy egy kis félős malacot láttam a tükörben, hát ez most már egyáltalán nem így van, egy nagy, erős és legyőzhetetlen malacot látok.
Remélem, tudtam segíteni, hogy hogyan kell legyőzni a félelmet. Én mindent Kangának köszönhetek.
Légy jó, Micimackó!
Üdvözlettel,
Malacka
Százholdas pagony, 2019. január 15.
3.
Kedves Ficánka!
Azért írom levelemet, mert férjhez mentem egy halandó emberhez, Erikhez, a szárazföldiek hercegéhez. Ez az út kicsit sem volt egyszerű…
Úgy kezdődött, hogy apámmal, a királlyal összevesztem, mert titokban olyan dolgokat gyűjtöttem, amik az emberektől valóak. Elmenekültem, és egyszer csak a gonosz tengeri boszorkánynál, Ursulánál találtam magam. Ajánlatot tett nekem, hogy ha odaadom neki a hangok, cserébe lábakkal áld meg engem. Belementem a dologba.
Hirtelen a parton találtam magam egy szál ruhában. Egy herceg közeledett felém, aki nagyon elbűvölő volt. Éreztem, hogy ő az igazi. Egyre közelebb kerültünk egymáshoz, viszont egyik nap Ursula egy szép hölgy képében jelent meg, és elcsábította a herceget tőlem. Már másnap összeházasodtak volna. Viszont szerető barátaim segítségével meg tudtuk akadályozni a házasságot. Végül a herceg megtudta, hogy ki vagyok valójában, majd feleségül vett.
Azóta is boldogan élünk együtt. Néha szoktam találkozni a barátaimmal, az apukámmal és a testvéreimmel.
Várom válaszod!
Szeretettel,
Ariel
Hercegi Palota, 2019. január 15.
4.
Kedves Spongyabob!
Azért írok most neked, mert köszönetemet szeretném kifejezni azért, amiért közreműködtél abban, hogy megszerezzem a herkentyűburger titkos receptjét.
Az egész egy szép nyári reggelen történt. Mikor te, mit sem sejtve a tervemről, elindultál a Rozsdás Rákollóba, én már hosszú ideje az ötletem tökéletesítésén gondolkoztam. Sajnos eddig Tunyacsáp mindig leleplezett, túljárt az eszemen, így eddig még nem kaparinthattam meg a titkos receptet.
Ám ezen az ominózus reggelen minden úgy alakult, hogy tervemet siker koronázza. Kitudódott ugyanis, hogy Tunyacsáp azon a napon elutazik kiszellőztetni a fejét, ezért itt volt a tökéletes alkalom arra, hogy régóta dédelgetett álmom beteljesüljön. És egyszerűbb volt, mint gondoltam! Csak besétáltam, kikértem tőled a herkentyűs menüt, s már sétálhattam is vissza a laboromba elemezni a burger összetevőit.
A te jóindulatot nélkül ez az egész nem jöhetett volna létre. Köszönök mindent, most már én fogok uralomra törni Bikinifenék fölött.
Tisztelettel,
Plankton
Bikini Bottom, 2019. január 15.
5.
Kedves Rózsám!
Mikor otthagytalak téged hirtelen felindulásomból egyedül, és elrepültem a vadludakkal ahelyett, hogy hallgassam, milyen szükségleteidet nem tudom kielégíteni, már akkor tudtam, a legelső perctől kezdve, hogy vissza akarok jutni hozzád, mert szükséged van rád, és nekem is szükségem van rád.
Rengeteg bolygón jártam, és nagyon sokféle emberrel találkoztam utam során. Jártam a király bolygóján, az iszákos és a hiú planétáján. Közben pedig csak rád gondoltam, Rózsám!
Egyszer egy olyan bolygóra pottyantam, ami forró és végeláthatatlanul kopár volt. Bolyongásom közepette egyszer csak csodálatosan virágzó mezőre értem, ahol egy különös, vörös teremtménnyel találkoztam.
Azt kérte, szelídítsem meg, és én megtettem. Más rózsákkal is találkoztam utam során, de egyik se volt olyan gyönyörű és különleges, mint Te!
Visszatérve a sivatagba találkoztam egy emberrel. De nem olyan volt, mint én. Nem, ő nagyobb volt, azt hiszem, felnőtt lehetett. Megkértem, hogy rajzoljon nekem egy bárányt.
Még pár napig ezze a felnőttel voltam együtt, de végig rettenetes honvágyam volt. Egyszer, éppen ahogy azon rágódtam, hogy hogyan jutok haza, megjelent egy vékony, csúszva közlekedő lény, aki kígyónak hívta magát. Megígérte nekem, hogy hazajuttat
A pilóta, vagyis a felnőtt ellenezte ezt, de tudtam, hogy a gépe megjavult, és ha ő hazamegy, én sem maradhatok itt.
Aznap este, miután elköszöntem a pilótától, a kígyó már várt rám. Annyira emlékszem, hogy erős csípést éreztem a bokámban, majd eldőltem, mint egy majomkenyérfa.
De nem szomorkodom, hiszen mindezt azért tettem, hogy újra veled legyek, Rózsám. És ha a pilóta ránéz a csillagos égre, a csillagok visszanevetnek rá, úgy, ahogy én nevettem, és soha nem fog elfelejteni.
Szeretettel csókol,
a te Kis herceged
B612, 1978. július 18.
Encsi Csoda- Vár Óvoda és Bölcsőde
A hónap folyamán többször meghallgattuk a hónap dalát, beszélgettünk az elkövetkezendő farsangról ,ki milyen jelmezbe szeretne öltözni. Majd a később elérendő célokról is amit a gyerekek lerajzoltak .Az ajánlott feladatok közül kiszínezték amit szeretnének elérni.

Az osztály lehetséges közös céljait az első január órán csoportmunkában fogalmazták meg a gyerekek. Az így kialakult osztálycélok között a jó tanulmány átlag, a közösség erősödése, a sikeres nyelvvizsgák mellett a Boldogság programban való eredményes szereplés is helyet kapott. Egy későbbi alkalom során az ekkor kialakított célokból választottak az önállóan szerveződő csoportok, majd minden csoport elkészítette a saját céltérképét.

A célok kitűzésének és elérésének hónapját közös és egyéni éves céljaink megfogalmazásával kezdtük. A gyerekekkel megbeszéltük újévi fogadalmainkat, majd átgondoltuk, mit tehetünk azért, hogy ezek meg is valósuljanak, milyen tényezőknek kell eleget tennünk ahhoz, hogy valóban el is érjük, amit szeretnénk. Ezután mindannyian kaptak egy kis kártyát, amelyen a tankönyvből származó, illetve annak segítségével megadott mondatkezdések, illetve szempontok szerepeltek. A címlapon feltüntették a nevüket, majd önállóan átgondolták az előttük álló évet. Először a következő mondatokat fejezték be:
– Ez az év számomra azért lesz különleges, mert…
– Ebben az évben azt szeretném legtöbbször érezni, hogy…
– Ebben az évben abból merítem majd a legtöbb erőt, hogy…
Ezután a következő három szempontból tettek fogadalmakat önmaguk számára:
– Ezt a három dolgot fogom szeretni magamban:
– Erre a három emberre tudok nehéz pillanatokban támaszkodni:
– Ezen a három módon töltök több időt a szeretteimmel:
Az óra második részében az éves célokat a család és magánélet, a barátok és közösség, az iskola, a fizikai és testi célok, a pihenés és a körülmények, tárgyak megszerzésének vágya mentén fogalmazták meg a diákok. Ezt követően csoportmunkában az osztályra vonatkozóan írtak néhány olyan célt, amit jövő decemberig szeretnének elérni. Ezek mellett a célok mellett azt is feltüntették, hogy milyen feltételeknek kell eleget tenniük ahhoz, hogy ezek vágyaik meg is valósuljanak.
Az így kialakult osztálycélok között a jó tanulmány átlag, a közösség erősödése, a sikeres nyelvvizsgák mellett a Boldogság programban való eredményes szereplés is helyet kapott.
A következő héten a hosszabb távú célok álltak az boldogságóra középpontjában. A bakancslista című film részletének megtekintése után minden diák listába szedte saját életének nagy vágyait, majd ezek közül néhányat meg is osztottak a többiekkel. A leginkább vágyott célokról az órán néhány rajz is készült.
Közben az írásbeli szövegalkotás gyakorlására is lehetőséget adott az egyik projektfeladat elkészítése. Az egész osztály megírta a célokról szóló levelet, miután a szövegtípusra vonatkozóan is szereztek a gyerekek ismereteket.
A harmadik hét boldogságórája a rajzos projekt megvalósításáról szólt. A gyerekek csoportokba rendeződve a korábban megfogalmazott osztálycélokból választottak, és ezeket jelenítették meg céltérkép formájában.
A filmes feladat elkészítése kiscsoportos projekt formájában zajlott le. A gyerekek nagy lelkesedéssel végezték a filmforgatás feladatait. Végül a történet középpontjába a sportolói karrier elindítása mellett a barátokért való kiállás került.
Az utolsó héten megtekintettük a Lopott idő című filmet, amely nagy hatással volt a gyerekekre. A következő hónapban még időt kell szánnunk ennek megbeszélésére is.
Gyerekek, kívánom, hogy valamennyien érjétek el a kitűzött céljaitokat! 🙂

A téma előkészítéséhez nagyon sokat segített “Boldogvár meséje” és a “Van nekem egy álmom” című dal!
A hangulati előkészítés után, nagyon sokat beszélgettünk a gyerekekkel az idő múlásáról, mi történt, amikor megszülettek, milyen picik voltak, milyen nagyok lettek mára, mindjárt mehetnek iskolába 😊 , mennyire kíváncsiak, várják, tervezik azt is, milyen lesz majd ha felnőttek lesznek?
Van aki sportol, jégkorongos lesz, vagy jégtáncos, kötéltáncos egy cirkuszban, van aki lovas oktató, énekesnő, fodrász, de van olyan gyerek aki autó és robotszerelő, boltos, vagy cukrász, sőt, lesz egy pókemberünk is! 😍
Sokat beszélgettünk arról, hogy ahhoz, hogy ezeket a célokat meg tudják valósítani, mit kell tenniük, milyen akadályokkat kell legyőzniük.
Az érdeklődő gyerekek le is rajzolták céljaikat, álmaikat, ezekből készült el a Maci csoportos CÉLTÉRKÉPÜNK!
