Az egész iskola számára ajánlunk fel lehetőséget iskolánk Boldogság falánál, ahol a gyerekek rövid és hosszútávú céljaikat fogalmazhatják meg, majd dobják a dobozba célkártyákon. A hónap 2. felében a kártyák felkerülni a falra, mellettük a hozzávezető úttal, melyeket a Boldogságórákon beszélünk meg.
Célok kitűzése és elérése
Vörösmarty Mihály Általános Iskola
A 3.a osztállyal az újévi céljainkkal foglalkoztunk (újévi papírmalacot készítettünk fogadalomlappal) ezért remekül illett hozzá a Boldogságóra januári témája. Az egyéni célokon túl megfogalmaztunk közös osztálycélokat is, legnépszerűbbnek egy fantasztikus osztálykirándulás terve bizonyult. Szavazással választottunk az érvekkel alátámasztott úticél-ötletek közül. Mivel egzotikus tájakra vágytunk, egyértelmű volt, hogy repülőgép fog minket elrepíteni céljainkhoz, aminek ablakain az osztály tagjai kandikálnak ki. Lelkesen rajzoltak a gyerekek, munka közben elbeszélgettünk a felmerülő akadályokról, a lehetőségeinkről és a realitásról is.
A januári Boldogságórán a célkitűzés volt a témánk. A Van egy álmom című dal motivált bennünket óra elején. Újév, új célok, ami boldoggá, elégedetté tesz bennünket.
Egyet értettünk abban, hogy kitartónak kell lenni, és mindig szem előtt tartani azt, amit szeretnénk: javuljon a tanulmányi eredmény és a magatartás, mert ez mindenkinek örömet szerez, új dolgok megtanulása: úszás, barkácsolás, egy könyv vagy mese elolvasása.
Kívánságokat is írtunk, mert ha hiszünk benne, teljesülni fog.
További ösztönzést a Pozitív gyerek vagyok kártya lapjai adtak, és természetesen meséltem is, hiszen a mesékből is gyűjtünk erőt a hétköznapokra.
Azt kívánjuk mindenkinek, hogy valósuljanak meg az álmai!
Berger Brigitta
gyógypedagógus
Kecskeméti Belvárosi ZrínyiIlona Általános Iskola VárosföldiÁltalános Iskolája
Ebben a hónapban a célok elérése volt a feladat.
Szikszai György Református Általános Iskola
Az Apró virágszirmocskák tűzijátékot készítettek. A tűzíjáték lángcsóvályira ráírták a 2020-as évre kitűzött céljaikat is.
A hónap témája a célok kitűzése és elérése az idei hónapban.Célom a pozitív megerősítés volt az idei év kezdéseként.Így az első órát egy közös személyiségfejlesztő kártyajátékkal kezdtük.Szerencsésnek érezhetjük magunkat.Szakiskolánk harmadik éve tart boldogságórákat.A tanórákhoz munkafüzeteket és könyveket,pozitivity társasjátékot, személyiségfejlesztő kártyajátékokat is kapott iskolánk.Nagyon jó hangulatban telt az óra.Új reményekkel és pozitívan indulunk ennek az esztendőnek.
Iskolánk harmadik éve kapcsolódott a boldogságóra programhoz.Jelenleg büszkén viseljük az örökös boldog iskola címet.
Hogyan is kezdhettük volna jobban az évet mint egy közös pozitivy társasjátékkal.Amit a gyerekek mindig nagyon élveznek.Így egymást és magunkat megerősítve kezdünk egy reményekkel teli évet.
Volt aki majdani új családját, lakóhelyét képzelte el, volt aki leendő munkája, hobbija örömét rajzolta meg.
Többnyire egyénileg dolgoztak a gyerekek, de közös vállalkozást is megálmodtak, arról közösen alkottak.
Az energiabombák optimista beállítottságú emberkék. Szinte minden helyzetben meglátják azt a pici kis lehetőséget is, amiért érdemes tovább dolgozni. Nagyon lelkesek, jól motiválhatóak. A tablót, melyen húsz év múlva láthatóak, igazi derűlátással, kitörő örömmel készítették.