A januári hónap: A célok kitűzése és elérése.
Célok kitűzése és elérése
A foglalkozás megkezdéséhez, Bagdy Emőke „által kidolgozott relaxációs gyakorlatot, a „Malomkörzést” választottam. Ez segített a feszültségeket ellazítani a gyerekekben, s egyben megteremtette bennük a versenyszellemet is, ami szükséges a célok elérésében. Aztán játékos mozdulatokkal énekeltük el az aktuális dalt, a „Van nekem egy álmom”-címűt. A dal után elmeséltem „Boldogvár meséjét”, ami remek vitaindítónak bizonyult, hogy nem szabad feladni, mert csak kitartással érjük el a céljainkat. Utána mindenki mesélhetett vágyairól, céljairól, hogy mit szeretne elérni, megtanulni. Volt aki célul tűzte ki, hogy nyáron szeretne két keréken megtanulni biciklizni, vagy megtanulja a szivárvány színeit. A versenyjátékok is remek alkalmat adtak arra, hogy kitartással, küzdéssel, a legjobbak lehetünk.
Jármi-Papos-Őr Általános Iskola Őri Bibó István Tagintézménye
A Jobb Veled a Világ Alapítvány Boldogságóra januári foglalkozásán A célok kitűzése és elérése témakörében a Mókuskák 1. osztály az alábbi feladatokat végezte el.
Az óránkat relaxációs gyakorlatokkal indítottuk („Összehangoló” 1-6.; „Malomkörzés”). Ezt követően értékeltük az előző 4 hónapot, majd az új év apropójaként célokat fogalmaztunk meg, melyeket a tanév végéig szeretnénk megvalósítani. Azt is megbeszéltük, hogy mi mindent kell tenniük érte, és hogy minden kitűzött cél előre visz. Játékos feladatokkal folytattuk: Útkereső, Három kívánság. Az öreg halász és a nagyravágyó felesége c. mesében pedig megfigyelhették, hogy tartósan boldoggá nem egy kívánság teljesülése tesz, hanem kellő kitartással, szorgalommal érjük el céljainkat. Ez az út fejleszti a személyiségüket. Majd olyan meséket gyűjtöttünk, melyekben a hős elindul célja megvalósítása felé és kalandokkal, akadályokkal szembenézve eléri azt. Elkészítettük az osztályunk közös céljait ábrázoló tablóját rajzokkal, szöveggel illusztrálva. A feladatvégzés közben szólt a Van nekem egy álmom c. dal is. Az alkalmunkat meditációs gyakorlattal zártuk.
Milyen céljaid vannak? Milyen járművet terveznél, hogy elérd a céljaid?-tettem fel a kérdést a gyerekeknek.
Kiderült, hogy egy űrhajó lenne, ami segítené őket céljaink elérésében és határ a csillagos ég!
Célok megfogalmazása egyénenként változó:
Szeretnék kitűnő tanuló lenni.
Szeretnék rendőr lenni.
Szeretnék egy másik lakásban élni.
Szeretnék jó gyerek lenni.
Balatonfüredi Fekete István Általános Iskola, 8230 Balatonfüred Iskola u. 2.
A témával 3 tanórán keresztül foglalkoztunk a 2-5-6. osztállyal. Az első órán megbeszéltük a tanulók céljait, álmait, kívánságait és, hogy mit kell tenniük ezek eléréséért. Elkészítettük a az aranyhalainkat, amikre ráírtuk, mit szeretnénk elérni. Ezután meghallgattuk a hónap dalát. A 2-3. tanórán kiválasztottuk a feladatot. A választott feladatunk egy jármű elkészítése volt, ami a céljaink felé visz. Ehhez a tanulók megfogalmazták a a céljaikat, ezekhez mit kell tenni és mik azok, amik hátráltatják őket ezek elérésében.
A feladatot közösen oldották meg, mindeneki kivette a részét a munkából.
Szajoli Kölcsey Ferenc Általános Iskola
Új év, új fogadalmak. A boldogságórák keretében visszatekintettünk a tanév elején kitűzött céljainkra. Mindenki mérlegelte, milyen mértékben sikerült elérni azt, mik voltak a nehézségek és hogyan sikerült túllendülni azokon. A félévhez közeledve új célokat jelöltek meg a gyerekek. Kitaláltuk, mi a legjobb út, ami az elérésükhöz vezet, milyen eszközökkel, módszerekkel lehet biztosítani a sikert, és kiket tudnak megnyerni az úton maguk mellé segítőknek, ha elakadnának.
Orosháza Városi Önkormányzat Napköziotthonos Óvoda Könd Utcai Telephely
Hol volt hol nem volt, volt egyszer egy okos fiú, akit Antinak hívtak. Ő arról volt híres, hogy minden akadályt le tudott győzni, de ám, valamikor iskolás lett. Az iskola egészen tetszett neki, csak a tanár bácsi egyik nap furcsa feladatot adott a gyerekeknek. Egy nagyon érdes valamit kellett hóból építeni, mert éppen tél volt és hatalmas hó esett. Anti nem vitt magával kesztyűt aznap. Megpróbálta gyúrni a havat, de a kezei egyre jobban fájtak a nagy hidegben. Ekkor eszébe jutott, hogy szól a tanító bácsinak és kölcsönkéri a kesztyűjét. Nagyon szépen elkérte, így meg is kapta és hívta a többi gyereket, hogy hallgassák meg az ötletét, építsenek együtt egy nagy szánkót. A többieknek tetszett, ezért közös építésbe kezdtek, a szán gyorsan kész lett, mindenki beleülhetett. A tanár bácsi megdicsérte a gyerekeket. Anti pedig soha többé nem hagyta otthon a kesztyűjét.
Jármi-Papos-Őr Általános Iskola Őri Bibó István Tagintézménye
Az óránkat relaxációs gyakorlatokkal indítottuk („Összehangoló” 1-6.; „Malomkörzés”). Ezt követően értékeltük az előző 4 hónapot, majd az új év apropójaként célokat fogalmaztunk meg, melyeket a tanév végéig szeretnénk megvalósítani. Azt is megbeszéltük, hogy mi mindent kell tenniük érte, és hogy minden kitűzött cél előre visz. Játékos feladatokkal folytattuk: Útkereső, Három kívánság. Az öreg halász és a nagyravágyó felesége c. mesében pedig megfigyelhették, hogy tartósan boldoggá nem egy kívánság teljesülése tesz, hanem kellő kitartással, szorgalommal érjük el céljainkat. Ez az út fejleszti a személyiségüket. Majd olyan meséket gyűjtöttünk, melyekben a hős elindul célja megvalósítása felé és kalandokkal, akadályokkal szembenézve eléri azt. Elkészítettük az osztályunk közös céljait ábrázoló tablóját rajzokkal, szöveggel illusztrálva. A feladatvégzés közben szólt a Van nekem egy álmom c. dal is. Az alkalmunkat meditációs gyakorlattal zártuk.
Kecskemét Belvárosi Zrínyi Ilona Általános Iskola Városföldi Általános Iskolája
Mindenki kigondolt legalább egy célt, amit szeretne elérni a közel- vagy távoljövőben. Megbeszéltük ezeket leírtuka hőlégballonok kosarába, és felengedtük őket a fellegekbe.