Magas létszámmal tartottam ma meg a Célok témakörhöz tartozó anyagot. Elfáradtak a végére a középsôseim. Meditációval kezdtük, aztán a mese is kifejezetten tetszett nekik. Érdeklődve hallgatták.volt egy kis célba/karikába dobás is és egy kis kincskeresés. A macit zenével, dallal, mondókával, utánzó mozgással hívtuk be. Átadott egy levelet számunkra, melyben puzzle darabokat kellett keresni egy általam készített térkép alapján. Külön a lányok majd fiúk is keresgéltek. Ez különösen tetszett nekik. Végén pedig egy feladatlapot kèszítettek el. Sok volt a feladat, sokan is voltunk, zajongtak is szóval most az általam tervezettek mind megvalósultak de nehezebb volt a tevékenység vége, a gyermekek figyelme fáradt már.
Célok kitűzése és elérése
Az ötödik boldogságfokozó témánk alkalmával előkerült a csoportunk hálaszíve, majd a hála zenéjére relaxáltunk. Mesébe hívogató énekkel kezdtem a „Boldogvár meséje” című mesét. Mese után beszélgetéssel dolgoztuk fel a témát. A gyerekek elmesélték, hogy milyen céljaik, megvalósítandó álmaik vannak, amit el szeretnének érni. Miután egymást meghallgattuk célbadobós játékot is játszottunk. Elmondták mit éreztek mikor sikerült a célba bedobni és mikor nem. Beszélgettünk a csoport céljairól, hogy a boldogság várába szeretnénk bejutni, az iskolára készülünk, szeretnénk szépen színezni, verselni, számolni, énekelni. Beszélgettünk a távolabbi céljaikról is, hogy mik szeretnének lenni nagy korukra, mit szeretnének majd megtanulni. Ezeket a gyerekek le is rajzolhatták és az elkészült alkotásokat kitettük a boldogság falunkra. A hónap zenéje volt a gyerekek kedvence, melyet játékos mozdulatokkal többször el is táncoltunk.
A kitartás, az önbizalom és a segítség kérésének fontossága kiemelkedő szerepet kap a célok megvalósításában, miközben a gyermekek megtanulják, hogy a hibák is tanulási lehetőségeket rejtenek.
A kitartás, az önbizalom és a segítség kérésének fontossága kiemelkedő szerepet kap a célok megvalósításában, miközben a gyermekek megtanulják, hogy a hibák is tanulási lehetőségeket rejtenek.
Január hónapban céljainkról beszélgettünk: miért fontos, hogy legyenek céljaink. Az osztályból két tanulónk megfestette a Művészti Iskolánkban a ” Célok hajóját”. Erre ragasztottuk fel a kiválasztott céljainkat. Mindenki, amit a legfontosabbnak tartott.
Mórahalom Város Önkormányzata Napköziotthonos Óvoda
A téma feldolgozását a mese hallgatásával kezdtük meg, majd beszélgetőkör keretein belül a meséhez tartozó kérdéseket válaszoltuk meg. Ezután minden gyermek lerajzolta a célját, amiket egy karton lapra ragasztottunk, majd közösen díszítettünk. A mozgásos tevékenységeink során célba dobtunk.
A gyermekekkel a Varázsecset c. mese meghallgatása után a célok kitűzéséről, éléréséről beszélgettünk körben ülve, interaktív feladatokkal. Az óra legfőbb pontja a közös célok elérése volt. Megkoronázta az óránkat az Add körbe a varázsecsetet c. játék, ami közben Bagdi Bella: Van egy álmom című dalát hallgattuk. A gyerekek újra és újra belevágtak a játékba a közös cél érdekében, hogy eljuttassák az ecsetet a célba, anélkül, hogy a figyelő játékos észrevenné.
Fontos, hogy a gyerekek már kiskorukban megtanuljanak célokat kitűzni, mert ez segít nekik abban, hogy elérjék, amit szeretnének, és megtapasztalják, milyen jó érzés, amikor sikerül valamit megvalósítani. A célokkal könnyebb tervezni, fejlődni és megtanulni, hogy az eredményekért dolgozni kell. Emellett segít abban is, hogy magabiztosabbak legyenek és tudják, merre szeretnének haladni az életben.
Balatonfüredi Fekete István Általános Iskola, 8230 Balatonfüred Iskola u. 2.
Beszélgettünk a gyerekekkel arról, hogy minden ember életében kellenek a célok. Aktuális volt ez a téma ebben a hónapban, hiszen zártuk az első félévet. A tanulók ügyesen meglátták, ráéreztek arra, hogy miben kell változniuk, milyen céljaik legyenek a következő félévre és az otthoni életükben.
A feladatok közül az „Add körbe a Varázsecsetet!” választottuk.
Sombereki Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola
A téma feldolgozásakor először Add körbe a varázsecsetet ! játékot játszottunk, majd meghallgattuk a hónap dalát.Ezután elmeséltem nekik a Varázsecset c. mesét.Majd beszélgettünk arról, hogy mi a közös a dalban és a mesében. Megállapították, hogy mind a két esetben van egy cél, amit el szeretne érni a hős. Beszélgettünk arról, hogy ez nem mindig könnyű feladat, sok nehézségbe, váratlan eseménybe ütközhetünk, de ha elérjük a célunkat, az milyen boldog, örömteli érzés.
A feladatuk ezek után még az volt, hogy rajzolják le mi szeretnének lenni felnőtt korukban.