Zeneiskolai szolfézs óra keretében boldogságórát tartottunk a célkitűzések témában. Vidám, jó hangulatú program volt. Elgondolkodtató és olykor meglepően érett, határozott vélemények hangzottak el a gyerekektől. Nem is gondolnák a felnőttek, hogy sok esetben mennyire értékes gondolatok tudnak megfogalmazódni a kisiskolások fejében, ha meghallgatjuk őket, kicsit lelassítunk ebben a felpörgött világban és kellő időt szánunk egymás megismerésére, megértésére.
Célok kitűzése és elérése
A január a fogadalmak hónapja. Új év új én új célok megfogalmazása. A gyermekkel beszélgettem arról, hogy mik a céljaik az évben. Van aki iskolába megy más a kistestvérével szeretne több időt tölteni akadt olyan aki, célként a biciklizést tűzte ki. Ezeket a célokat be kellett dobni egy zsámolyba. Ahogy dobta a gyermek meg kell fogalmaznia mit szeretne elérni.
A boldog vár meséje után megfogalmaztunk közös célokat amit elszeretnénk érni. Pl farsangkor együtt játszani, a Zöldítő napon közösen ültetni, anyák napjára verset tanulni stb.
Játékkal indítottuk a foglalkozást: „Add körbe a varázsecsetet” játékot játszottuk. Majd beszélgetéssel folytattuk az órát, megbeszéltük mi a különbség a kívánság és a cél szó között. Beszélgettünk arról, hogy kinek milyen céljai vannak és melyek azok az erősségei, amelyek a célig repítik őket. Majd egy kéz formájú lapra leírták azt, hogy mit szeretnének ezentúl
másképp, jobban, még többet, többet nem, tovább is ugyanígy csinálni, hogy a vágyott célhoz érjenek.
Dunakeszi Szent István Általános Iskola
Idén több versenyen is voltunk. Az egyik versenyről egy közös kép.
Januárban a célok kitűzéséről, eléréséről beszélgettünk a gyerekekkel. A céloknál érdekes volt, hogy ők rögtön a felnőtt életünkre gondoltak, hogy mit szeretnének majd megvalósítási az életükben, erről készítettek rajzokat is. Nehezebb volt rövidtávú terveket, célokat gyűjtenünk!
Sokat énekeltük és mutogattuk az osztály egyik kedvenc dalát, a Van nekem egy álmom dalt.
Az órakezdő meditáció után beszélgettünk a rövid és hosszútávú céljaikról, vágyaikról. Az öreg halász és a nagyravágyó felesége című népmese kapcsán jellemeztük a szereplőket, véleményt formáltunk róluk és a viselkedésükről. Megbeszéltük, hogy mit kellett volna másképp tenniük.
A keresztrejtvény kitöltésével megtaláltuk a varázsszót is. Megfogalmaztuk a közös céljainkat és az egyéni céljainkat, majd egy léggömbre mindenki ráírta azokat a tulajdonságait, amelyek segítik őt a céljai elérésében, megvalósításában. Ezeket a léggömböket egy csokorba fűztük, hogy így együtt még erősebbek legyünk, egymást segítsük a céljaink elérésében. A Van nekem egy álmom című dallal zártuk le az órát.
Varázslatos diákok 5. osztály
Ma igen nehéz kamasznak lenni, meglátni az értékeket a talmi csillogás helyett, kapaszkodókat, igazodási pontokat találni. A hónap feladata ebben is segít. Jó beszélgetés téma, bár a kitöltendő feladatlapon sokkal őszintébbek voltak a gyerekek, jobban merték vállalni elképzeléseiket, gondolataikat. Hála érte!
Bűvös hármas 3. osztály
Mi lesz velem tíz év múlva? Milyen legjobb jövőt képzelek el magamnak és szeretteimnek? Ezek a kérdések mindannyiunkat foglalkoztatnak. Beszélgettünk, ötleteltünk, sokat nevettünk, aztán rajzoltunk „varázsecsettel”.
Szeretetemberkék 4. osztály
Év elején időszerű célokat kitűzni, megtervezni lépésről-lépésre, amit el szeretnénk érni. A legfontosabb boldogító célok azok, amik mások számára is örömmel bírnak. Négy év profizmusával, sok álmot szőve rajzoltak a gyerekek.
Versmondó délutánt szerveztünk.
A célunk az volt, hogy minél több gyermek sok-sok verssel ismerkedjen meg.
Pár napos felkészülés után mindenki számot adott tudásáról, igazán jól szórakoztunk. A
legügyesebbek jutalmat is kaptak.