A mese és a beszélgtés alatt mindenki részt vett, szerettek beszélgetni a céljaikról. Ki mi szeretne lenni, ha nagy lesz. Első körben mindenki csak a versenyzésre gondolt, hogy ott lehet célba érni, célt érni. A beszélgetés után már mindenki másképp látta a dolgokat. Vegyes csoportunkból csak a nagycsoportosok és egy középsős szerette volna „csak” lerajzolni Célapónak a terveit, de örömmel fogjuk elővenni ballagás előtt a rajzokat és visszanézni őket.
Célok kitűzése és elérése
A mese és a beszélgtés alatt mindenki részt vett, szerettek beszélgetni a céljaikról. Ki mi szeretne lenni, ha nagy lesz. Első körben mindenki csak a versenyzésre gondolt, hogy ott lehet célba érni, célt érni. A beszélgetés után már mindenki másképp látta a dolgokat. Vegyes csoportunkból csak a nagycsoportosok és egy középsős szerette volna „csak” lerajzolni Célapónak a terveit, de örömmel fogjuk elővenni ballagás előtt a rajzokat és visszanézni őket.
A „Célok elérése és kitűzése” témakörben új fogalmakkal ismertettem meg a gyerekeket: önbizalom, megvalósítás, tettrekészség, kitartás. A foglalkozás első részében megbeszéltük, hogy az emberek életének fontos feladata, hogy mindig legyenek céljaik, álmaik. Ha követjük azokat, magabiztosak leszünk, nő az önbecsülésünk.
A relaxációs gyakorlat („Hintaszék”) elvégzése után Bagdi Bella: „Van nekem egy álmom” című dalát hallgattuk. Megbeszéltük, miről szól a dal, majd megkérdeztem a gyerekeket, kinek, milyen vágyai, céljai vannak. A következő válaszok születtek:
„Szeretném, ha anyáék örökké szeretnének és egy kutyust szeretnék.”
„Állatorvos legyek.”
„Biciklis legyek. És motoros is.”
„Fülorvos legyek.”
„Megtanuljak bicózni, spárgázni.”
„Tudjak repülni.”
„Tudjak lovagolni és lóversenyre járjak.”
„Egy családi kép leesett otthon a falról, eltörött. Rajzolni helyette egy másikat.”
Bezzeg Andrea: „Boldogvár meséje” után volt, aki lerajzolta, hogyan képzeli el boldogvárat, ahol élni szeretne. Elhatároztuk, hogy lesznek közös céljaink:
– türelmesebbek leszünk egymással,
– jobban odafigyelünk egymásra,
– halkabban beszélünk a csoportban,
– több segítséget nyújtunk egymásnak.
Ezután a munkafüzet feladataiból válogattunk. Az elkészült alkotásokat faliújságunkra tűztük.
Szeretem a Boldogságórák felépítését, mert mindig aktuális az adott hónapban és nekem is sokat segítenek. Újévet kezdtünk. Nekem is volt időm átgondolni, milyen feladatokat, célokat szeretnék megvalósítani a közeljövőben.
Ismét köszönjük a témát!
A hónap témája: CÉLOK KITŰZÉSE ÉS ELÉRÉSE
„Semmi sem tud oly valóságos lenni, mint egy álom,
de ha kitartunk mellette, bár minden más megváltozhat,
álmunk változatlanul ott marad.”
Talán sosem volt időszerűbb az idei év első Boldogságórájának témája – a Célok kitűzése és elérése. Ennek megfogalmazása, a hosszú távú tervezés, álmodozás és célok meghatározása fontos mindenki számára. Hiszen ezek segítik a személyiségünk fejlődését.
Ebben a nehéz időszakban, amikor igazán csak hétről-hétre próbálunk tervezni, előre gondolkozni, igen nagy bátorság kell ahhoz, hogy a saját életünkben hosszabb távra előre gondolkozzunk.
Az év eleje mindig lehetőséget ad arra, hogy értékeljük az elmúlt évet, és meghatározzuk a következő időszak terveit, céljait.
A gyerekekkel ráhangoló beszélgetés során beszélgettünk arról, hogy „mi leszel, ha nagy leszel?” – ki mivel szeretne majd foglalkozni.
Mivel foglalkoznak a szülei, esetleg ő is az akar-e majd lenni?
Ezt követően készült el a csoport „Bakancslistája”, melyre a célok és álmok kerültek bele a kisbakancsokba.
Céljaink eléréséhez szükségünk van kitartásra, szorgalomra, akaratra, hitre és bizalomra.
A gyerekek szívesen rajzolták vagy írták rá céljaikat, terveiket űrhajóikra.
Az 1. osztályban 2021. január 18-án tartottuk meg az újabb boldogságóránkat Célok kitűzése és elérése címmel. A téma azért is nagyon jó januárban, mert egy új év kezdetén mindenkiben megfogalmazódik jó néhány cél, melyek az előttünk álló esztendőre szólnak. Elsősök révén pedig már van némi fogalmunk az életünk új helyszínével, az iskolával kapcsolatban.
Ezen a tanórán megbeszéltük, hogy miért is jó, ha vannak az embernek céljai és mit kell tennünk ezek elérése érdekében. Ahhoz, hogy törekvéseink sikeresek legyenek szükségünk van egy jó tervre, együttműködésre szüleinkkel, nagyszüleinkkel, tanárainkkal, barátainkkal és nem utolsó sorban a kitartásunkra.
A témával kapcsolatban Az öreg halász és a nagyravágyó felesége című mesét hallgattuk meg. A mese nagyon sok tanulságra, az emberek jó és rossz tulajdonságaira világított rá. A gyermekek ebben a munkában is aktívan vettek részt. Nagyon jól látták a feleség rossz cselekedeteit, látták, hogy miben kellett volna változtatnia. Megértettük hogyan kell nekünk viselkednünk egy kitűzött cél elérése érdekében. Mennyire fontos mindig az általunk belefektetett energia és munka. Igazából azt a jutalmat értékeljük az életünkben igazán, amiért mi magunk dolgoztunk meg.
Ezután érdekes rajzokat készítettünk a saját céljainkról.
Majd a tanóra végén meghallgattuk a hónap dalát: Van nekem egy álmom címmel. Megbeszéltük a mondanivalóját és megtanultuk hozzá a táncot.
Ismét egy nagyon jó hangulatú, tanulságos tanórán vettünk részt.
Dési Huber István Általános Iskola
A boldogságóránk témája A halász és a nagyravágyó felesége című magyar népmeséhez kapcsolódott. A tanulók megválaszolták a kérdést, hogy ha lehetőségünk lenne, mit kívánnánk az aranyhaltól? Közösen készített plakáton megjelenítettük.
Dési Huber István Általános Iskola
A boldogságóránk témája A halász és a nagyravágyó felesége című magyar népmeséhez kapcsolódott. A tanulók megválaszolták a kérdést, hogy ha lehetőségünk lenne, mit kívánnánk az aranyhaltól? Közösen készített plakáton megjelenítettük.