Az osztály tanulói jövőbeli elképzeléseiket jelenítették meg rajzaikon.
Célok kitűzése és elérése
Célok kitűzése és elérése
A projekt leírása:
Céltábla és KeresztCél készítése
előzetes gyűjtőmunka
Feladat:
A gyerekek céltáblát készítenek
1. KeresztCél:
a becézett keresztnevük kezdőbetűivel egy-egy szót kell találniuk, milyenek szeretnének lenni, mely tulajdonságukat emelnék ki.
pl. I igazságos
C céltudatos
A alázatos
2. Céltáblát készítenek egy lapra, amelyben megfogalmazzák, hogy mi az, amit szeretnének elérni a tanév végéig.
helyszínek köré csoportosítják.
A céltáblákat kirakjuk a terembe és év végén ellenőrizzük, ki mennyire volt eredményes. Együtt megéljük a sikerüket. Örülnek saját és egymás sikerének is.
A diákokkal beszélgettünk arról, hogy milyen lépéseket érdemes betartani ahhoz, hogy célokat tudjunk kitűzni magunk elé, hogy milyen eredménye lesz annak, ha kitartóak vagyunk. Készítettünk egy idővonalat, ki milyen célokat szeretne megvalósítani 1 hét, 1 hónap, 1 év, 5 év, 10 év múlva.
A „Boldogságóra” során a kiscsoportos gyerekekkel a „Boldogvár meséje” meghallgatása után a „Van nekem egy álmom” c. dalt hallgattuk meg, majd jó hangulatban táncos mozdulatokat végeztünk zenére, párban, és körben.
Nagyon élvezték a gyerekek a hóember célba dobó játékot, melynek során papírból gyúrtak hógolyót, és azzal célozták a hóember pocakját.
A foglalkozás végén a gyerekek kiszínezték a célok elérésének a jelét.
Második osztályos tanulóimmal a célok kitűzéséről és azok megvalósításáról beszéltünk. Mindenki elmondta, hogy mi volt az a cél, amit már elért és a legbüszkébb rá.
A témához tartozó történetet – bár már legtöbbjüknek ismerős volt – áhitattal hallgatták. Megbeszéltük, hogy miért is olyan fontos az életben a célok kitűzése, milyen lépésekre, szakaszokra tudjuk lebontani a célok eléréséhez vezető utat.
Végül egy üres lapra mindenki lerajzolta, hogy mi az a cél, amit felnőttként el akar érni, honnan indult, és mit kell tennie a megvalósítás érdekében.
A közösen töltött tanórákon sokat beszélgetünk a célokról, elsősorban a középiskoláról. Serdülő korban a céltudatosság valahogy háttérbe szorul a tanulók egy részénél. Ezért is fontos ezzel a témával foglalkozni. Nagyon hasznosak voltak az „Ötletek a megvalósításhoz”. „Ha egy kincs lennék” tetszett a tanulóknak a legjobban.
A közösen töltött tanórákon sokat beszélgetünk a célokról, elsősorban a középiskoláról. Serdülő korban a céltudatosság valahogy háttérbe szorul a tanulók egy részénél. Ezért is fontos ezzel a témával foglalkozni. Nagyon hasznosak voltak az „Ötletek a megvalósításhoz”. „Ha egy kincs lennék” tetszett a tanulóknak a legjobban.
Beszèlgetès a gyerekek cèljairòl, mi az amit, már sikerült elèrni, megvalòsìtani. Mozgásos tevèkenysèg a hònap dalára.
Beszèlgetès a gyerekek cèljairòl, mi az amit, már sikerült elèrni, megvalòsìtani. Mozgásos tevèkenysèg a hònap dalára.