A Hóemberek világnapja aktualitásaként megnéztük – nem is egyszer – a „Hóember” című filmet, mely igen nagy hatást gyakorolt a gyerekekre. A párbeszéd, szöveg nélküli cselekmény ellenére is mindannyian megértették, mit szimbolizál a főszereplő hóember,
és hogyan segítette a kisfiú valóra váltani vágyait. Ennek örömére elkészítették saját hóembereiket.
A „Varázsecset” mese meghallgatása után spontán mód kialakult egy olyan beszélgető kör, melyben a gyerekek elmondhatták ki mit szeretne elérni. Sokat beszélgettünk vágyaikról, álmaikról, és arról, hogy hogyan, milyen módon és mit kell tenniük azért, hogy kitűzött céljaikat elérhessék. Több érdekes gondolat is született, mint például, állatorvos szeretnék lenni, szeretnék már iskolás lenni, vagy szeretnék meg tanulni olvasni stb. A téma az egész hetünket átkarolta. Igyekeztem mindezt pozitív gondolataimmal erősíteni a gyerekekben, tudják, érezzék, megfelelő akarat, energia, tanulás segítségével minden lehetséges. Ezen gondolatok átbeszélése után a gyerekek elmondhatták, hogy ki mire büszke, milyen célokat ért már el óvodásként. Hasonló gondolatok születtek, mint például, büszke vagyok arra, hogy meg tanultam biciklizni, meg tanultam úszni, vagy éppen segítettem anyukámnak ruhát hajtogatni. Vágyaikat, azt, hogy ki-mi szeretne lenni, ha felnő, rajzaikban örökítették meg.
Bagdi Bella „Van nekem egy álmom” című dalra saját varázsecsetünket adogattuk körbe
a hátunk mögött, miközben próbáltunk csendben egymásra figyelni, miközben ki kellett találni a középen álló gyereknek, hogy vajon kinél rejtőzködik az elrejtett varázsecset.
Ha kitalálta, olyan célt, kívánságot kellett megfogalmaznia, ami kis közösségünkhöz kapcsolódik.
Végezetül a csoport kedvencét a „Szívmelengető” játékot játszottuk el, melyben egy érzést kell továbbadni csukott szemmel. Ez az érzés most egy ölelés volt. A visszajelzések, mosoly alapján úgy érzem, hogy mindenki jól érezte magát ebben a játékban, engem pedig boldogsággal töltöttek el ezek a percek.
Célok kitűzése és elérése
Visszatekintettünk 2024- re. Milyen volt számomra? Mi az, ami sikerült? Mi az, ami nem? Milyen jó élményeim voltak? Mitől voltam szomorú?
Mostantól már előre tekintünk!
Az emojik voltak segítségünkre.
Hajrá 2025!
Összegyűjtöttük a már elért és a jövőbeli céljainkat.
Meixner Ildikó Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény
6. osztály, Picikék
Jó és könnyű volt a kínai mese alapján feldolgozni a január havi témát. A gyerekeknek nagyon tetszett a mese. Mesenézés után a beszélgetés következett. Megbeszéltük, hogy mit tett meg Ma Liang az álmai megvalósítása érdekében. Mi is kitűztünk magunknak célokat. Megbeszéltük, hogy milyen tulajdonságokra van szükségünk, hogy elérjük a kitűzött céljainkat. Megegyeztünk abban, hogy nem lesz egyszerű megvalósítanunk, de nem hátrálunk meg, ha nehézségekbe ütközünk.
Óra végén meghallgattuk a Van nekem egy álmom című dalt.
Meixner Ildikó Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény
7. osztály, Vagányok
Minden gyerek szeret mesét nézni, (sőt még én is) ez most is kiderült! Érdeklődve figyelték a kínai népmesét, mely alapján feldolgoztuk a januári témát. Mindegyikük elmondta, hogy mi a saját célja, majd megbeszéltük, hogy mit tehetnek álmaik megvalósulása érdekében. Mesenézés, ragasztás, történet mesélés, cselekmények sorrendbe tétele, zenehallgatás…
Jóságfalva felavatva
Boldogság- és a népismeretórák elegye a 2. c osztályban
Az évet egy szerencsehozó lóhere készítésével indítottuk. Az iskola valamennyi tanulója számára német nyelven kívántunk szeretetet, egészséget, jó zenéket, családi boldogságot, szuper erőt, álmokat, barátokat, öleléseket, napsütést és mosolyt. A szerencsehozó négylevelű mellé rózsaszín malackák is kerültek a faliújságra, akik ráerősítenek a mindennapi jóllétünk megszerzéséért tett lépéseinkre.
Népismeret órán a régi házak elrendezéseit, berendezéseit ismertük meg és ezt kapcsoltuk össze a januári hónap boldogságórájának témakörével. Régi parasztházakat „építettünk”, szalmatetővel. A dédszüleink világát tisztelve és megismerve egy új falucska gondolata született meg bennünk és került ki a kezeink alól. JÓSÁGFALVA határait tábla jelzi minden érkező és átutazó számára. Lakói nyitott szívvel fordulnak egymáshoz. Egyetlen utcájában, a SZERETET utcában a szomszédok jól megértik egymást és segítik a másikat. A SELYEMRÉTI SIMOGATÓ és a BŐSÉG BARLANGJA, melyek a kis falucska nevezetes helyszínei mindenki számára biztosítják a feltöltődést, a közös együttlétet. A gyerekek örömmel hozták el kedvenc legófiguráikat és a „régi” házak mellé helyezve egy új arculatot kaptunk. A „régi falvak” újszerű köntösbe bújtatása során arra törekedtünk, hogy mindenki találjon rá a kincsre. A közösség erejének együttes megélése céljaink között szerepel és ezért változatos tevékenykedtetéseken keresztül igyekszünk mindent megtenni.
A tegnap történelme, a ma élményével gazdagítva egy reményteljes jövőt ígér!
Egy évvel ezelőtt kitűzött céljainkból, vajon mit sikerült megvalósítani ? Érdekes volt szembesülni a tavaly írt listánkkal. A teljesült tervek számbavétele után újakat is megfogalmaztunk.
Az órát Bagdi Bella: Van nekem egy álmom c. dalával kezdtük, majd megbeszéltük, hogy mi a különbség a kívánság és a cél között. Nagyon ügyesen fogalmazták meg a különbséget, pl.: „A kívánság az, amit meg akarsz kapni, és a sors hozza, hogy teljesül-e, nem biztos, hogy teljesül”; ” A cél az, amit el akarsz érni, és teszel érte, hogy megtörténjen”. Példákat is mondtak a gyerekek (legtöbben az 5-ös osztályzatot említették valamilyen tantárgyból).
Ezután felolvastam Bezzeg Andrea: Boldogvár meséje c. történetét, majd ezt meg is beszéltük.
A táblára felkerült a Boldogvár képe is, amit óra végén puzzle formájában kirakhattak a gyerekek.
Megbeszéltük, hogy : *Miért van szükség célokra?
* Milyen célokat tűzzünk ki magunk elé?
* Hogyan fogalmazzuk meg a céljainkat?
* Hogyan tudjuk elérni ezeket a célokat?
* Kinek sikerült már valamilyen kitűzött célt elérni?
* Ki az, akinek most is van kitűzött célja?
Gondolatbuborékokba csoportokban kívánságokat és célokat írtunk. Elhatároztuk, hogy néhány hét múlva elővesszük ezeket, és megnézzük, mi teljesült belőle, illetve ki hol tart a kitűzött célja elérésében.
Az óra végén ismét meghallgattuk a dalt.
Az órát Bagdi Bella: Van nekem egy álmom c. dalával kezdtük, majd megbeszéltük, hogy mi a különbség a kívánság és a cél között. Nagyon ügyesen fogalmazták meg a különbséget, pl.: „A kívánság az, amit meg akarsz kapni, és a sors hozza, hogy teljesül-e, nem biztos, hogy teljesül”; ” A cél az, amit el akarsz érni, és teszel érte, hogy megtörténjen”. Példákat is mondtak a gyerekek (legtöbben az 5-ös osztályzatot említették valamilyen tantárgyból).
Ezután felolvastam Bezzeg Andrea: Boldogvár meséje c. történetét, majd ezt meg is beszéltük.
A táblára felkerült a Boldogvár képe is, amit óra végén puzzle formájában kirakhattak a gyerekek.
Megbeszéltük, hogy : *Miért van szükség célokra?
* Milyen célokat tűzzünk ki magunk elé?
* Hogyan fogalmazzuk meg a céljainkat?
* Hogyan tudjuk elérni ezeket a célokat?
* Kinek sikerült már valamilyen kitűzött célt elérni?
* Ki az, akinek most is van kitűzött célja?
Gondolatbuborékokba csoportokban kívánságokat és célokat írtunk. Elhatároztuk, hogy néhány hét múlva elővesszük ezeket, és megnézzük, mi teljesült belőle, illetve ki hol tart a kitűzött célja elérésében.
Az óra végén ismét meghallgattuk a dalt.
Az órát Bagdi Bella: Van nekem egy álmom c. dalával kezdtük, majd megbeszéltük, hogy mi a különbség a kívánság és a cél között. Nagyon ügyesen fogalmazták meg a különbséget, pl.: „A kívánság az, amit meg akarsz kapni, és a sors hozza, hogy teljesül-e, nem biztos, hogy teljesül”; ” A cél az, amit el akarsz érni, és teszel érte, hogy megtörténjen”. Példákat is mondtak a gyerekek (legtöbben az 5-ös osztályzatot említették valamilyen tantárgyból).
Ezután felolvastam Bezzeg Andrea: Boldogvár meséje c. történetét, majd ezt meg is beszéltük.
A táblára felkerült a Boldogvár képe is, amit óra végén puzzle formájában kirakhattak a gyerekek.
Megbeszéltük, hogy : *Miért van szükség célokra?
* Milyen célokat tűzzünk ki magunk elé?
* Hogyan fogalmazzuk meg a céljainkat?
* Hogyan tudjuk elérni ezeket a célokat?
* Kinek sikerült már valamilyen kitűzött célt elérni?
* Ki az, akinek most is van kitűzött célja?
Gondolatbuborékokba csoportokban kívánságokat és célokat írtunk. Elhatároztuk, hogy néhány hét múlva elővesszük ezeket, és megnézzük, mi teljesült belőle, illetve ki hol tart a kitűzött célja elérésében.
Az óra végén ismét meghallgattuk a dalt.