Izgalmas volt ezt a témát feldolgozni. Az ovisok érdeklődve fogadták az újabb foglalkozást. Szokásos módon mozgásos tornával vezettem be a témát, majd célbadobással folytattuk közben megbeszéltük ki mit szeretne megtanulni, elérni. Ezt követte a Boldog Dóra általi mese, ennek tartalmát is megbeszéltük. Ügyesek voltak, figyeltek a részletekre. A macit hívtam segítségül az újabb feladathoz, minek teljesítését követően haza talált édesanyjához. Ez különösen tetszett a gyerekeknek. Majd a térképes feladat következett, ahol minden gyerek megtalálta a hiányzó részt és a végén összeállt a mesebeli boldogságvár. A mai foglalkozást a varázs hópehely számolással zártuk. Elégedett voltam a terveimet megvalósítottam.
Célok kitűzése és elérése
Atkári Petőfi Sándor Általános Iskola
Elolvastam a gyerekeknek a Leghasznosabb dolgok című mesét. Lépésről lépésre haladtunk. Kis csoportokban írtak, rajzoltak, ötleteltek. Részenként ismerték meg a történetet, közben megbeszéltük a feladatokat és ők sorban megoldották azokat.
A végén felidéztek néhány olyan emléket, mit tettek saját céljaik megvalósításáért.
Az óra végén énekeltünk is! 🙂
A célkitűzések havában legelőször a nyolcadikosaimmal állítottuk össze a cétáblát. Az óra elején megbeszéltük, hogy hogyan tűzzünk ki helyesen célokat, majd a sikeres felvételit vizualizáltuk nyugtató zene kíséretében. Az órának nagy sikere volt, mivel pár nappal az írásbeli felvételi előtt tartottam meg nekik. Elkészítették a céltáblát is, amelyre azt írták le, hogy mit tehetnek lelkileg pár nappal a felvételi előtt a siker érdekében.
Az órát a hetedikeseimnek is megtartottam, ők a sikeres nyelvizsgát vizualizálták és természetesen céltáblát is készítettek.
A szívmanó az akadálypályán feladatsorozatot kibővítettük az egész hónapra. Nem egy egyszeri akadálysorozatot alakítottunk ki, hanem egy előzetes játék alkalmával összegyűjtöttük azokat a magatartási formákat, amiket a csoportban vagy környezetünkben átéltünk és nagyon rosszul esett számunkra. Tulajdonképpen a sérelmeinket, megbántottságainkat gyűjtöttük össze, amitől a Szívmanó, ha látta volna nagyon szomorú lett volna. Az elmúlt időszakban ezeknek a cselekedeteknek az inverzére törekedtünk. Célunk volt egymás segítése, támogatása, elfogadása. Tudatosan figyeltük egymást és emeltük ki, ha valaki valami nemes, kedves, segítőkész megnyilvánulást tanúsított.
Jutalma egy saját jellel ellátott szívecske volt, amit a Szívmanó gyűjtött zsákjába.
Ezt a témát minden csoport az életkori sajátosságainak megfelelően dolgozta fel, A pillangó csoportosok nagycsoport lévén sokat beszélgettek céljaikról, s mindkét nagycsoport lerajzolta a saját személyiség tablóját, vagyis lerajzolta magát olyannak amilyen most és olyannak amilyen nagy korában szeretne lenni. Mindkét csoportban érdekes sokatmondó alkotások születtek. Meghallgatták a Leghasznosabb dolog c. mesét majd lerajzolták kinek mi lehetne a leghasznosabb dolog, amit magával vinne. A kisebbek Szívmanót mentettek az akadály pályán, amit szintén nagyon élveztek. Azt gondolom ebben a hónapban is nagyon sok karaktererősséggel gazdagodtunk.
Ebben a hónapban egy fontos témát érintett a felsős osztály: Célok és azok elérése.
Az alkotáson jól látszik, hogy több féle cél megjelölése, meghatározása történt meg.
Vizuálisan is elkülönül a CÉLTÁBLÁN: lehetnek napi, heti, havi és éves célok is.
Ennek az eredménye olvasható le az elkészített munkákon. Örömmel történt a közös
tervezés és gondolkodás az osztályfőnök irányított segítségével.
Ebben a hónapban egy fontos témát érintett a felsős osztály: Célok és azok elérése.
Az alkotáson jól látszik, hogy több féle cél megjelölése, meghatározása történt meg.
Vizuálisan is elkülönül a CÉLTÁBLÁN: lehetnek napi, heti, havi és éves célok is.
Ennek az eredménye olvasható le az elkészített munkákon. Örömmel történt a közös
tervezés és gondolkodás az osztályfőnök irányított segítségével.
Az osztály közösen egy plakátra egy céltáblát rajzolt majd ráirták közös céljaikat. Jó volt látni, hogyan tették fontossági sorrendbe azokat a dolgokat amelyeket megszeretnének valósítani!!
Az öreg halász és a tenger című mese meghallgatása után a gyerekek is megfogalmazták céljaikat, vágyaikat.
Mert a hibákat akár egy kézzel is el tudod érni,
Széles az út, értük nem kell soha messzire menned.
Ám ha a célod a jó, az erény, tudd, azt a magasba
Tették isteneink; oda hosszú és rögös úton
Juthatsz el; de ha már célodnál jársz a magasban,
Onnan nézve az út: sima, kellemes és gyönyörű volt.
Janus Pannonius