Osztályunkban sportversenyt rendeztünk fiúk- lányok között. Jó hangulatban végezték a gyerekek a feladatokat. A verseny eredménye döntetlen lett.
Célok kitűzése és elérése
A havi téma alapján arra próbáltunk megfeleleő választ találni hogy mekkora a megfelelő cél, hogyan tudjuk azt elérni, hogyan csináljunk hogy ne legyen csalódás. Lépésről lépésre haladjunk, kisebb célokat határozzunk meg, mert azokat könnyebb teljesíteni, és így haladjunk a nagy felé.
Januári Boldogságóránk témája: A célok kitűzése és elérése. A cél az volt, hogy a gyerekek megértsék, miért fontosak az álmok és a célok az életünkben, valamint hogy hogyan lehet lépésről lépésre közelebb kerülni ezek megvalósításához.
Az órát egy nyugtató légzőgyakorlattal kezdtük, amely segített a gyerekeknek ellazulni és a jelen pillanatra koncentrálni. Ezt követően elolvastam nekik a „Szőlő Szelli álma, avagy miért szőnek meséket a meseszővő manók?” című interaktív mesét. A mese kapcsán arról beszélgettünk, hogy a kitartás és a hit milyen fontos szerepet játszanak a célok elérésében. Azt tapasztaltam, hogy nagyon sokan megértették a történet lényegét és átértékelték azokat a problémákat, melyeket eddig nagyoknak gondoltak. A gyermekek visszajelzése erről a téma feldolgozásról, nagyon pozitív volt nagyon izgalmasnak és érdekesnek tartották ezt a témát.
Játék: Célbadobás
A gyerekek ügyesen helyt álltak a célbadobós játéknál, a csoport nagy részének 3 dobásból kettőt sikerült bedobnia a zsámolyba. Miután mindenki egyszer betalált a célba, körbe leültünk és beszélgettünk a rövid távú céljaikról (csak az aznapra vonatkozóan), ki mit szeretne elérni az óvodában, illetve délután otthon.
Az osztály tanulóival az egyéni célokról beszélgettünk, majd átkanyarodtunk a csoportos céljainkra. Ezek közül volt az egyik kiemelt célunk, hogy az intézményünkben működő öko-rendezvény sorozat keretein belül sikerüljön elnyernünk a „vándor GÉM madár” trófeát, melyet mindig a legtisztább osztályterem kap meg. A célunk elérése érdekében hosszú hónapokig, kitartóan teljesítettük a feladatokat és sikerült elnyernünk a trófeát!
Kisnánai Szent Imre Általános Iskola
A 3.és 4.osztály diákjai a „Varázsecset”feladatot valósították meg, vagyis „lefestették” távlati jövőképeiket.
Hajdúszoboszló, Bárdos Lajos Általános Iskola
Tervek, célok a „NAGYBETŰS” ÉLETRE.
Bárdos Lajosról készítettek gyurmázással képeket.
Megemlékeztünk a Víz világnapjáról is.
Budafok-Tétényi Baross Gábor Általános Iskola
A témát egy interaktív mesével dolgoztuk fel, melynek címe a: Leghasznosabb dolog.
Meseolvasás közben a gyerekek eljátszották az egyes részeket. A végén megbeszéltük, hogy célokat kitűzni érdemes mert akkor mindig gondolunk rá és hamarabb elérhetjük”. Megegyeztünk, hogy vannak közös és egyéni célok is, egy közöset mi is kiválasztottunk, hogy mindenki sikeresen elvégezze az első osztályt.
Január hónap témája a célok kitűzése és elérése volt.A „Napimádás” című relaxációs gyakorlatot választottam kezdésnek. A beszélgetőkör alkalmával tisztáztuk a cél fogalmát, majd elmondták a gyerekek, hogy milyen céljaik vannak. Volt közte rövid- és hosszútávú cél is. Pl: megtanulni biciklizni, nyalókát kapni a boltban, a Balatonra menni nyaralni…Majd ezeket a célokat újra megfogalmazva játszottuk a ” Célbadobás” c. játékot. Közben megbeszéltük,hogy a céljainkért tenni is kell, illetve, ha nem sikerül rögtön elérni, nem szabad elcsüggedni, újra kell próbálkozni. Bezzeg Andra: Boldogvár című meséje után a szőnyegen közösen megépítettük a mi várunkat.
Borsod Abaúj Zemplén Megyei Pedagógiai Szakszolgálat Gönci Tagintézménye
Az óra bevezetésében a kívánság és a cél közötti különbséget fogalmaztuk meg. Azt követően egyéni célokat fogalmaztuk meg, melyekre magunk is hatással vagyunk,Ezeket le is rajzolták a gyerekek.
Agócsy László Alapfokú Művészeti Iskola
Zeneiskolai szolfézs óra keretében boldogságórát tartottunk a célkitűzések témában. Vidám, jó hangulatú program volt. Elgondolkodtató és olykor meglepően érett, határozott vélemények hangzottak el a gyerekektől. Nem is gondolnák a felnőttek, hogy sok esetben mennyire értékes gondolatok tudnak megfogalmazódni a kisiskolások fejében, ha meghallgatjuk őket, kicsit lelassítunk ebben a felpörgött világban és kellő időt szánunk egymás megismerésére, megértésére.