Célok kitűzése és elérése:
1.Foglalkozást kezdő relaxáció ( kb.8 perc)
” Az én hangom..”
2.A foglalkozást kezdő ének: ( kb.4 perc)
Bagdi Bella: Van nekem egy álmom
Eszköz: zenelejátszó
3. Téma bevezetése: ( kb. 5 perc)
A munkafüzet 38.oldalát található feladatát színezzék ki a gyerekek.
„Neked mik a céljaid? Van olyan dolog, amit szeretnél, amire nagyon vágysz? Színezd ki!”
Eszközök: kinyomtatott feladatlapok és színesceruzák.
4.A téma feldolgozása mesével ( kb. 8 perc)
Bezzeg Andrea: Boldogvár meséje
5.A foglalkozás lezárása ( kb. 5 perc)
A célok elérésének a jelét kiszínezhetik a gyerekek. ( Mf. 41.old.)
6. Foglalkozást lezáró éneklés: ( kb.2 perc)
Bagdi Bella: Erősség dalok: Lelkesedés
Eszközök: zenelejátszó
7.A téma továbbadása:
A szülőket megkérem, hogy otthon is foglalkozzanak a témával, beszélgessenek arról, hogy mik a családjuk célja az új esztendőben?
Ezek közül egyet válasszanak ki és rajzolják le egy lapra, s hozzák el az óvodába, hogy megbeszélhessük.
Célok kitűzése és elérése
A célok kitűzése és elérése a gyerekek számára kedvenc téma.
Nagyon szeretnek arról mesélni, hogy mit szeretnének megtanulni és mit szeretnének csinàlni. Már naguktól is tudjàk a gyerekek, hogy bizony néha áldozatokat kell hozni céljainak eléréséhez.
❤ Boldogságóra❤
Január- célok kitűzése és elérése.
Célok azért jók az életünkbe, hogy értelmet adjanak a mindennapjainknak.
Beszélgetések során rátértünk arra is, hogy nem szabad elsőre feladni semmit. Újra és újra kell próbàlkozni, amíg nem sekerül.
Boldog Dóra kitalálta, hogy a Boldogvár meséjét csak különböző feladatok teljesítése után tudják a gyerekek meghallgatni. Egy borítékot hagyott itt nekünk, melyben különböző feladatok voltak a gyerekek számára. Így hát célunk volt, hogy ezt a részt is teljesítsük
SIKERÜLT .
Csoportunk célja az Évszak tündérek és a 12 hónap meséjének eljátszása közösen.
Óvodánk 6 csoportjának ebben a témában egy olyan mesét mutattunk be melyben kiderült, hogy céljaink eléréséért néha olyan dolgokat kell megtenni, ami számunkra kellemetlenséggel járhat. Majd közös zenés tornával zártuk a programot.
Januárban a célok megvalósításáról sokat beszélgettünk. Nagyon sok érdekes célt tűztek ki a gyermekek. A hosszú távú célok között volt aki állatorvos, óvónéni, kukás autó vezető, mentős, rendőr szeretne lenni ,ha majd nagy lesz . Megállapodtunk, hogy a testi ,lelki egészségünk a legfontosabb, ha arra vigyázunk akkor minden megvalósulhat. l Egészséghetet tartottunk, egészséges ételeket fogyasztottunk, ünnepeltünk, meditáltunk és sokat mozogtunk e cél érdekében
Tavasszal iskolánk egy színvonalas bemutató keretein belül mutatta be tanulói sokszínűségét.
A tanulók meghatározták, hogy melyek azok a legfontosabb célok (1-3), amelyeket egy éven belül el szeretnének érni. Majd átgondolták, megtervezték, hogy milyen részcélkitűzések megvalósulása vezetheti őket sikerre. Mindezt egy egyéni terv formájában egy A/4-es kartonra elkészítették. A célokat kifüggesztettük az osztályteremben, hogy nap mint nap látva sarkallja a tanulókat a megvalósításra.
Maci csoport
Add körbe a varázs ecsetet!
Nagyon tettszett a gyerekeknek ez a játék. Először nehezen tudták a szájukat tartani, hogy ne árulják el magukat vagy egymást, de többszöri játék után ügyesen próbálták az ecsetet körbe juttatni úgy, hogy az arcuk se árulja el őket. Beszélgettünk róla, hogy együtt milyen ügyesek vagyunk milyen nehéz feladatot is meg tudtunk oldani.
Az új év lehetőséget teremt az új célok kitűzésére. Beszélgettünk a már elért céljainkról, aztán újakat fogalmaztunk meg, melyet szeretnénk elérni.
I. A foglalkozás elején egy kiválasztott tanuló felolvasta a „Mese a sasfiókáról” című mesét, , megbeszéltük a tanulságát. Értelmeztük Mark Twain emberi ambíciókkal kapcsolatos gondolatát.
II. A tanulókkal ezután az újévi fogadalmakról beszéltünk.
Korábban sikerült-e betartani ezeket a fogadalmakat?
Most milyen elhatározásaik vannak, milyen célokat fogalmaztak meg a naptári évre?
III. A tanulók kisebb csoportokban, barátaikkal, társasjáték-terveket készítettek.
Az elkészítéshez azt a szempontot adtam meg, hogy a kiindulópont és a CÉL között mindig legyenek olyan akadályok, gátak, amiket a „játékosoknak” le kell küzdeniük.
Az óra végén a csoportokból egy-egy tanuló bemutatta a tervezetet. Az idő rövidsége miatt nem a produktum volt a fontos, hanem azok a gondolatok, melyek a játék készítése folyamán a gyerekekben felmerültek.
Mivel minden kis manócska egész évben nagyon ügyes, boldog, vidám kisgyermek volt, ezért megígértem nekik hogy el fogunk látogatni a postára.Első célunk az volt, hogy mindenki rajzoljon egy csodaszép képet a Mikulásnak. Mikor ez megvalósult, elővettem a csoda borítékomat, és ebben minden egyes rajzolt beleraktam. A borítékot megcímeztük. A lezárt levelet elvittük a közeli postára, ahol a mosolygós, kedves postás nénik bélyeget ragasztottak a borítékra és feladták a levelet a Északi sarkra. Mivel a levelünk eljutott a címzetthez, ezért a napján meglátogatott bennünket és mindenkinek hozott sok, szép ajándékot.