Elmaradás: Célok kitűzése és elérése
Első ízben kicsit belekóstoltunk a Mindfullness érzésbe a gyerekekkel. Elmagyaráztam nekik, hogy egyszerűen ez a dolog, annyit jelent, hogy a mindfulness tényleg annyiból áll, hogy nagyon koncentrált figyelmet fordítasz az adott pillanatra.
Ezzel kapcsolatban feladatokat adtam a tanulóknak, amelyek a következők voltak és együtt hajtottuk végre aznap az iskolában:
1. Tudatos evés: Az étkezés egészen más élményt nyújt, ha odafigyelsz rá , nem pedig a társaiddal cseverészel közben az ebédlőben, vagy a tízórai, uzsonna szünetekben – alig érezzük az étel ízét, nem is tudjuk, hogy eszünk. Próbáljunk meg úgy enni, hogy koncentrálunk- hidd el mindjárt finomabb lesz az étel.
2. Gyakorlat: „légző cimbora”: válasz ki egy plüsst a teremben, majd feküdjünk le a nagy plédünkre a hátunkra. A karjaid-lábaid lazítsd el, tedd a plüsst a hasadra. Figyeld meg, ahogy a belégzéseknél megemelkedik a plüss a hasadon, és a kilégzéseknél süllyed.
3. Változtass!: – Moss fogat az ellentétes kezeddel!
A valós Boldogság óra feladat a Mi leszel, ha nagy leszel-távcső volt. Egészen elképesztő gondolatok és rajzok születtek. Valamennyi gyermek a felnőtt énjét képzelte el. Lettek állatorvosok, punk cégtulajdonos, katona, rendőr… Megbeszéltük, hogy ezek eléréséhez még nagyon hosszú út vezet, először is az, hogy meg kell tanulni írni és olvasni.