A bodogságórán Bosnyák Viktória: Puszedli és Habcsók című meséjét ismerhettük meg. A könyv az öt szeretetnyelvet ismerteti meg a gyerekekkel. Mindenki azt a feladatot kapta az advent időszakára, hogy derítsék ki, hogy a barátaik mire vágynak. Elismerő szavakra? Minőségi együtt töltött időre? Ajándékra? Segítségre vagy csak egy ölelésre?
Egy játékkal gyakoroltuk is a szeretetnyelvet, amikor a zene elhallgatott, meg kellett érinteni, ölelni vagy dicsérni a hozzájuk legközelebb álló gyereket.
Boldogító jó cselekedetek
Ezt a témát Karácsony közeledtével dolgoztuk fel.
A karácsonyi ünnep kapcsán megbeszéltük, hogy ez a szeretet ünneppe, és hogy a szeretetünket többféleképpen is ki tudjuk fejezni, aminek a legismertebb formája az ajándékozás, de ezen kívül van még más mód is van rá például, hogy kedvesek vagyunk egymással, megöleljük egymást, vagy segítünk a másiknak, jót teszünk a másikkal, felvidítjuk a másikat.
Ezután elmeséltem Bezzeg Andrea: Szívem kertje című történetét, majd megegyeztünk abban, hogy ezen a héten mi leszünk egymás jóságos kismanói és segíteni fogjuk egymást, majd elkészítették a szívecskéiket, amin nyomon tudták követni jó cselekedeteiket. Minden nap udvarra készülődés előtt megbeszéltük ki, milyen jót tett a másikkal. Sok mindenben segítettek egymásnak, (megvigasztalták egymást, segítettek egymásnak öltözni, szíveket rajzoltak annak a gyereknek, akiket szeretnek és odaadták egymásnak a ceruzát, tollat, játékot. )Akinek kigyűlt három jó cseledet az elnyerte a „Jó szívű” címet és egy kis ajándékot kapott.
Forrás: Bagdy Bella, Prof.Dr. Bagdy Emőke, Tabajdi Éva: Boldogságóra
A Boldogító jó cselekedetek témakörnél mindenki egy szívecskébe rajzolta azoknak a gyerekeknek a jelét, akiknek már segített valamiben. Meglepően sok társuknak nyújtottak már segítséget öltözésben, leves szedésben, játékba hívással.
A munkafüzet feladatlapján a kismadaraknak segítettek az odúhoz eljutni.
Színes madarakkal díszítettük iskolánk udvarát, a madarak hátára idézeteket írtunk.
Nem haragszom rád, mert…..
A gyerekek összegyűjtötték, miért szeretik, tisztelik egymást.
Pápai Erkel Ferenc Ének-Zenei Általános Iskola
A hónap során azt tanultuk, hogy másoknak segíteni, örömet szerezni minket is boldogabbá tesz. Közös projektünkben „jócselekedet-napokat” tartottunk, ahol mindenki vállalt egy kis jótettet a közösségért vagy otthon. Segítettek az iskolai Qr-kódos élő Adventi naptár elkészítésében. Vetettünk Luca-napi búzát.
A decemberi Boldogságóra keretében a jótettek, az önzetlen segítségnyújtás és az emberség témáját jártuk körül. A foglalkozás során egy különösen megható és mély mondanivalójú filmet néztünk meg közösen a csoporttal: A jövő kezdete (Pay It Forward) című alkotást.
A film komolysága és érzelmi mélysége mély benyomást tett a tanulókra. A vetítés után közösen beszélgettünk a látottakról – ki hogyan értelmezte a történetet, milyen érzéseket váltott ki belőlük, és milyen tanulságokat tudtak levonni. Szó esett a bátorságról, az elfogadásról, a változás lehetőségéről és arról, hogy egy-egy jó szándékú cselekedet hogyan indíthat el pozitív változásokat a világban.
A tanulók megosztották saját élményeiket is a jótettekről – kitől kaptak már önzetlen segítséget, és ők kinek segítettek. A beszélgetés során többen is megfogalmazták, hogy szeretnének hasonló „jócselekedet-láncot” elindítani az iskolán belül.
A foglalkozás végén alkotó tevékenységre is sor került: minden tanuló készített egy „Jócselekedet-kártyát”, amelyre ráírta, kinek és miben fog segíteni a közeljövőben. Ezeket a kártyákat közösen a faliújságra helyeztük el.
Az ünnepi hangulatot erősítve egy különleges kézműves tevékenységet is beépítettünk az órába: a tanulókkal karácsonyi fenyődíszeket varrtunk. A közös alkotás nemcsak a kreativitást segítette kibontakozni, hanem erősítette az összetartozás és az ünnepre való ráhangolódás élményét is. A díszeket a tanulók hazavihették vagy felajánlhatták valakinek ajándékként – ezzel is gyakorolva a jótettek szellemiségét.
Szeretetemberkék 4. osztály
A negyedikesek igazán kitettek magukért decemberben. Az osztályban jó cselekedet tündér vidította fel azt, aki elszomorodott. Különösen figyeltek egymásra. Gyönyörűen feldíszítették a termüket, varázslatos kis kuckót alakítottak ki a könyvtárból.
A szeretet ünnepét ők is nagyon várták. Pihenés volt számukra a mese után ezeket a hangulatos rajzokat elkészíteni. Fogadjátok őket szeretettel! Boldog ünnepeket kívánunk!
Élménymanók 1. osztály
Mi is lehetne szebb ünnep, mint a szeretet ünnepe! A picik egész decemberben izgatottan várták előbb a Mikulást, aztán a karácsonyt. Dalok, versek, mesék, a feldíszített terem adventkor ünnepi hangulatot teremtett. A karácsonyi csillag meséje nagyon tetszett a gyerekeknek. Örömmel rajzoltak, miközben ünnepi dalokat dudorásztunk.
A diákok neveit felírtuk cetlikre, melyd minden tanuló húzott egy nevet. Ezt két körben játszottuk. A kihúzott személy számára első körben 1 napig, második körben egy hétig kellett titkos segítséget nyújtani. A tanulók nagyon találékonyak voltak, segítettek az iskola táska cipelésében, ebédnél megterítettek egymásnak, apró meglepetéseket, édességeket hagytak a másiknak.