Megbeszéltük mi a szeretetnyelv és nekünk mi lehet az. Majd készítettünk egy kis füzetet az öt szeretetnyelvről.
Boldogító jó cselekedetek
A jó cselekedetek bennünket valóban boldogítottak.😊A másodikosaim alig tudták kiválasztani a sok jó cselekedet közül, hogy melyek kerüljenek a mi „jó cselekedet karácsonyfánk” díszeibe.
A decemberi óránkat meditációval kezdtük, majd beszélgettünk. Jönnek az ünnepek, szeretet, békesség, ajándékok. Hogyan lehet jót tenni másokkal? Az anyagi ajándékon kívül mit lehet ajándékozni? Mi a jobb érzés: adni, vagy kapni ajándékot? Itt kb. fele-fele volt az arány.
Ezt követően a hónap dalát meghallgattuk.
A Pozitív ajándék játékhoz egymás nevét kihúzták a gyerekek, titokban tartották egymás előtt, ki kit húzott. Egymásnak készítettek rajzot, levelet stb. Az volt a cél, hogy pozitív és bíztató dolgot készítsenek egymásnak. Volt, aki szerette volna átadni személyesen, volt, aki titokban csempészte oda az ajándékát. Nagyon izgatottan készítették és várták az ajándékot.
Ezt követően egy gyors memóriajátékot készítettek a gyerekek, karácsonyi motívumokkal. Ezt ki is próbálták.
Nagyon jó hangulatú óra volt.
A Boldogságórát beszélgetéssel kezdtük. Milyen jót tettek már másokkal a gyerekek, illetve velük ki tett már jót. Nagyon kedveseket meséltek. Meghallgattuk a hónap dalát, majd elmeséltem a Szívem kertje mesét. Figyelmesen hallgatták Amália történetét a gyerekek, amit megbeszéltünk a mese után.
Mivel sok tanuló beteg az osztályban, így szívecskéket színeztünk nekik, amit emailben elküldtem a szülőknek, akik nagyon örültek, csak pozitív visszajelzést kaptunk. Az egyik kislány készített egy külön képet az osztályban dolgozó kolléganőmnek is , aki szintén beteg volt.
Aki elkészült a szívecskékkel, a munkafüzetben rajzolt virágokat a vázába.
Nagyon örültek a gyerekek, hogy egy lépcsőfokkal feljebb kerültünk a Boldogság Várához.
Decemberben a boldogító jó cselekedetek a témánk.
Megbeszéltük a gyerekekkel miért jobb adni, mint kapni. Megismerkedtek az önzetlen segítségadás fogalmával. Meghallgattuk a Kőleves című mesét.
Feladatul kapták: gondolják végig, hogy kinek szeretnének segíteni a családjukban. A szívbe azt a személyt kellett lerajzolniuk, akinek segítséget szeretnének nyújtani valamiben. Majd az egész képet kiszínezhették. Munka közben többször is meghallgattuk Bagdi Bella Jó emberré csak a szívemmel válhatok című dalát.
Házi feladat volt, hogy a képet adják át otthon annak a személynek, akit a szívbe rajzoltak, és mondják el neki, hogy segíteni szeretnének valamiben.
A tanórákat relaxációval és énekléssel kezdtünk.Beszélgettünk arról,hogy,hogyan okozhatunk örömöt másoknak,hogyan tudunk segítséget nyújtani.A megoldott keresztrejtvényből kiderült,hogy milyen is a valódi jó cselekedet.Feldolgoztuk A kőleves című népmesét,páros munkában dolgoztunk.Játszottunk füllentőt,mesebeli segítőket.Mindenki elkészítette a jótetteit.A tanórákat énekléssel,meditációval zártuk.
Gabriella Mónika Kőszeginé Szűcs
Több éve már, hogy a Tisza-parti Általános Iskola beiskolázási programjának egy állomása a boldogságóra. Ebben az évben az óvónénik hozták el a gyerekeket az iskolánkba, hogy barangoljanak boldogságórán. Az óra fókuszában a jó cselekedet állt. Az órát egy labdás játékkal kezdtem, ahol kötetlenül beszélgettünk a decemberi ünnepekről. A karácsony az öröm, a szeretet, a békesség, a család és a jó cselekedetek ünnepe. Megkérdeztem a gyerekektől, hogy szoktak-e jót cselekedni. Természetesen igen volt a válasz, és sorolták a segítőkész, együtt érző példáikat. Mire lesz szüksége egy jótevőnek? -hangzott el a kérdésem. A táblán lévő rajzot kellett kiegészíteniük az óvodásoknak, figyelő szemekkel, kérést meghalló fülekkel, segítőkész kezekkel, gyors lábakkal, okos fejjel és szeretetteli szívvel. Ezután egy rövid mesét meséltem el nekik, amit én írtam és figyelő szemekkel kellett meghallgatniuk. A mesében lévő három jó cselekedetre hívtam fel a figyelmet. (madáretetés, ceruza kölcsönadása padtársnak, rendrakás, zoknikötés mindenkinek, hogy az erdőben senkinek ne fázzon télen a talpa). A bölcs bagoly jóságos süteményeivel és egy karácsonyi memóriajátékkal zártam le az órát. Az 1.b és a 3.b osztály jó cselekedete az volt, hogy ajándékot készítettünk az óvodásoknak. Öröm volt számomra, hogy az óvodások annyira jól érezték magukat az iskolában, hogy maradtak volna még boldogságórán. Ez a boldogságórás barangolás úgy érzem elérte a célját, hiszen az érzelmi nevelésre mindenkinek szüksége van. Az óvoda és az iskola közötti átmenetet is nagyban segítjük ezekkel az órákkal.
A témát sikerült átadnom a csoportban lévő gyerekeknek bár kevesen tudtak hozzászólni a feldolgozás során.
Két gyermek összeveszése jó kiindulási pontot adott a téma megkezdéséhez. Irányított kérdésekkel rávezettem a gyerekeket, hogy mi lett volna a helyes viselkedési forma. A gyerekek jó ítéleteket adtak a jóról és a rosszról. Többen meglepően őszintén elmondták, hogy otthon milyen rossz dolgokat tettek. Felolvastam a témához tartozó mesét is. Színezés közben meghallgattuk a témához kapcsolódó dalt. Relaxációt most később tartottam, mert a két gyermek összeveszése abban a pillanatban megoldást kívánt, s ebből tudtam gördülékenyen a témát bevezetni.
A novemberi témát követve tovább folytattuk az adventi készülődést. A tavalyi évhez hasonlóan idén is kedveskedtünk a szépkorúaknak. A Makói Óvoda több csoportja műsorral és kedves üzenetekkel örvendeztette meg a nyugdíjas klubokkal, otthonokat. A mi csoportunk sem volt ez alól kivétel. A Nők Klubjába látogattunk el, ahol egy kedves, hópelyhes műsorral alapoztuk meg a hölgyek ráhangolódását a téli ünnepkörre.
A gyermekkel nagyon sokat készültünk, hogy minél ügyesebben tudjunk szerepelni. A szívem tele szeretettel és büszkeséggel. Nagyon szeretetteljes, bensőséges műsort tanultak meg a gyermekek, amit természetesen a klub tagjai is csodálattal hallgattak.
A babakötvény átadón idén a mi csoportunk színesítette a műsort, ahol szintén nagyon ügyesen szerepeltek a gyermekek.