A karácsonyi üveggömbök fénye és csillogása ideális lehetőség jócselekedeteink megjelenítésére is.

Szentendrei Barcsay Jenő Általános Iskola
A karácsonyi üveggömbök fénye és csillogása ideális lehetőség jócselekedeteink megjelenítésére is.
Szentendrei Barcsay Jenő Általános Iskola
A decemberi témához mi is igazodtunk, s advent idején a Jócselekedetekről beszéltünk. Igyekeztünk meglepni egymást figyelmességgel, segítséggel, lehetőleg titokban maradva.
Szerencsi Szakképzési Centrum Tokaji Ferenc Gimnáziuma és Szakgimnáziuma
Közös karácsonyi készülődés az óvodásokkal
A pedagógia ágazat 10.D osztálya decemberben a gyakorlati órák keretében meséket válogatott a karácsonyi hangulat megalapozásához, kézműves tevékenységhez keresett ötletet. A készülődés ebben a hónapban már hagyománnyá vált, a 10. évfolyam meglátogatja az óvodás gyerekeket, és kézműves foglalkozást visznek magukkal, egy apró ajándék készül, egy karácsonyfadísz vagy egy mesefigura. Köszönjük a Tokaji Óvodának, hogy örömmel fogadnak bennünket és ezen a délelőttön vendégeskedhetünk eben az intézményben. December 12-én került sor erre a látogatásra, 24 tanuló két óvodai nagycsoportban töltötte a gyakorlati óráit. Ebben a tanévben az örömszerzéshez egy mesét is kerestünk. A Karácsony az erdőben című mesét adták elő tanulóink, amelyben az erdő állatai meglepetést készítenek a mindig alvó mackócsaládnak, akik így már nem maradnak le a szeretet ünnepéről. A csillogó gyermekszemek és folyamatos figyelem is mutatta, hogy a meséléssel a két csoport közötti oldott légkör megalapozódott. Az adventi készülődéshez igyekeztünk ezzel a mesével hozzájárulni. A mese zárszavát egy nyuszi mondja ki: „Karácsony van, s ez örömünnep. Ez a legszebb mindenkinek. Ez a szeretet ünnepe, legyél te is részese.” Mi egy borítékból készült figurával tettük még tevékenyebbé ezt a délelőttöt. A mesében szereplő állatok közül a rénszarvas figuráját készítették el a középiskolások és az ovisok közösen. Az előkészített sablonok összerakása gyorsan ment, egy kis ragaszatás és minden ovis gyerek kezébe került az állatfigura. A valódi ajándék a közösen eltöltött idő volt, a foglakozás alatt megismerkednek egymással a nagycsoportosok és a jövőbeli óvodapedagógusok. Előkerültek a kedvenc játékok és beindult a nagy csevegés. Az ismerkedést még az udvaron is folytathattuk kis ideig, nem csoda, hogy nehezen tértek vissza tanulóink a tanórákra, részesei voltak az adventi készülődésnek, élményt adtak, és mosolygós ovisokra emlékezhetnek.
Derecskei Bocskai István Általános Iskola és AMI
„Időt kell szakítanod embertársaidra, tégy valamit másokért, ha még oly apróságot is – valamit, amiért fizetséget nem kapsz, csupán a kitüntető érzést, hogy megtehetted.”
Albert Schweitzer
Decemberi boldogságóránkat ezzel az idézettel kezdtük, majd beszélgettünk arról, hogy miért érdemes gyakorolni a jócselekedeteket, miért jó jót tenni, és ki mit tud tenni másokért. Saját élményeken keresztül megállapítottuk, hogy másokon segíteni az is egy boldogságfokozó stratégia.
A jó cselekedetek gyakorlása fejleszti az önbizalmunkat, az optimizmusunkat és a hasznosságunk érzését.
Városunk csatlakozott a „Jónak lenni jó!” Alapítvány adománygyűjtő akciójához, mi is úgy gondoltuk szeretnénk részt venni ebben a nemes kezdeményezésben. Szülők és gyerekek gondosan csomagolták ajándékaikat a derecskei rászoruló családoknak. Együtt vittük át a művelődési házba, ahol az intézmény vezetője és munkatársai vették át tőlünk tartós élelmiszerrel, játékkal és ruhákkal töltött dobozainkat.
Zenéléssel és egy nagy öleléssel köszöntünk el tőlük.
A gyerekek és családjaik boldogan adtak, tiszta lélekkel, másokra is figyelve öltöztették díszbe a szívüket.
Hiszünk abban, hogy az ünnep önmagunk felemelése, ezért elhatároztuk, hogy minden alsós osztálynak meglepetéssel is kedveskedünk.
Iskolánk az idei évben csatlakozott a boldogságóra programhoz.Jelenleg a szakiskolában az értelmileg akadályozott gyerekeknél három osztályban erkölcstan óra keretein belül foglalkozunk az adott témákkal.a karácsony előtti időszak igen nehéz ezen tanulók számára.Diákjaim közül sokan nevelőszülőknél vagy állami gondozottként élnek.
Az óra elején megbeszéltük a jó cselekedet fogalmát és példákat gyűjtöttünk hozzá.
Az óra fő részében a gyerekeknek feladatuk volt, hogy soroljanak fel 10 dolgot amit jobbá tehetik mások illetve egymás életet.
Az óra végén meghallgattuk a hónap dalát.Eközben átadtam a gyerekeknek készített ajándékomat.Ami a mi iskolánk keramikus műhelyében készült, szakoktatói kollégáim segítségével.Amiért én nagyon hálás vagyok, és nagy örömöt okozott a tanulók számára.
DERECSKEI BOCSKAI ISTVÁN ÁLTALÁNOS ISKOLA ÉS AMI
„Időt kell szakítanod embertársaidra, tégy valamit másokért, ha még oly apróságot is – valamit, amiért fizetséget nem kapsz, csupán a kitüntető érzést, hogy megtehetted.”
Albert Schweitzer
Decemberi boldogságóránkat ezzel az idézettel kezdtük, majd beszélgettünk arról, hogy miért érdemes gyakorolni a jócselekedeteket, miért jó jót tenni, és ki mit tud tenni másokért. Saját élményeken keresztül megállapítottuk, hogy másokon segíteni az is egy boldogságfokozó stratégia.
A jó cselekedetek gyakorlása fejleszti az önbizalmunkat, az optimizmusunkat és a hasznosságunk érzését.
Városunk csatlakozott a „Jónak lenni jó!” Alapítvány adománygyűjtő akciójához, mi is úgy gondoltuk szeretnénk részt venni ebben a nemes kezdeményezésben. Szülők és gyerekek gondosan csomagolták ajándékaikat a derecskei rászoruló családoknak. Együtt vittük át a művelődési házba, ahol az intézmény vezetője és munkatársai vették át tőlünk tartós élelmiszerrel, játékkal és ruhákkal töltött dobozainkat.
Zenéléssel és egy nagy öleléssel köszöntünk el tőlük.
A gyerekek és családjaik boldogan adtak, tiszta lélekkel, másokra is figyelve öltöztették díszbe a szívüket.
Hiszünk abban, hogy az ünnep önmagunk felemelése, ezért elhatároztuk, hogy minden alsós osztálynak meglepetéssel is kedveskedünk.
Magyar Tannyelvű Alapiskola és Gimnázium
Magyar Tannyelvű Alapiskola és Gimnázium
Az 1. osztályban az ölelés mindig fontos.