Jó cselekedetek gyakorlása éppen jótevő manókká változott az osztály. A legügyesebbeket oklevéllel jutalmaztunk.
Boldogító jó cselekedetek
Szeged és Térsége Eötvös József Gimnázium , Általános Iskola Weöres Sándor Általános Iskola
Megvitattuk, mire lesz szükségünk a jó cselekedetekhez.
Ahogyan haladtunk végig, kiszínezték az kis emberalak megfelelő részeit.
Téli időszakban fontos a madarakról, erdei állatokról való gondoskodás. A témával kapcsolatban telt a hetünk. Madáretetőbe gondoskodtunk az élelemről, daraboltunk almát, szórtunk ki magokat. készítettünk madáretetőt.
Jót cselekedni otthon is lehet, pl.: segíteni anyának zoknit párosítani.
Gyulai Implom József Általános Iskola
4 éve ünnepeljük a Boldogság világnapját. Rajzpályázattal, Boldogság kihívásokkal, Szívküldivel, műsorral, tánccal-zenével, Szeretetvonattal…
600-an együtt, pirosban, BOLDOGSÁGBAN!
Amikor kedvesek és nagylelkűek vagyunk valakivel, akkor elfogadóbbak és megértőbbek leszünk. Felemelő érzés segíteni, mi is jobban érezzük magunkat, jobbkedvűek leszünk.
Segítségnyújtáskor új kapcsolatokat, barátságokat szerezhetünk.
Kiknek van szüksége a segítségünkre? Mit tehetünk másokért?
Karácsonyi jócselekedetek listája – Tépj le egyet és valósítsd meg!
Macskák világnapja
Óra célja:
• A macskák világának megismerése
• Állatvédelem és felelős állattartás fontosságának tudatosítása
• Kommunikációs és kreatív készségek fejlesztése
Óra menete
1. Ráhangolódás, beszélgetőkör
Halász Judit: Tíz kicsi cica című dalát hallgatjuk meg.
Körbe ülünk, és mindenki elmondhatja, van-e macskája, vagy találkozott-e már macskával.
– Mit tudtok a macskákról?
– Mit esznek? Hogyan viselkednek?
– Miben különböznek más háziállatoktól?
2. Új ismeretek nyújtása
– Videó: Rövid, 2-3 perces ismeretterjesztő videó macskákról: macskafajták, testbeszédük, érzékszerveik, vadmacska vs. házimacska).
3. Játékos mozgás
– „Macska és egér” játék: Egy tanuló lesz a cica, a többiek az egerek, akiknek át kell szaladniuk a cica elől egy meghatározott területen.
4. Kreatív feladat
– Macskás kézműves tevékenység: Rajzoljatok cicás képeslapot a Macskák világnapja alkalmából.
5. Összefoglalás
– Mi tetszett a legjobban az órán?
– Rövid bemutató: a gyerekek megmutathatják egymásnak a kész munkáikat.
Kiállítást készítettünk a Boldogság Napra Mi tesz téged boldoggá? címmel.
Nem csak kapni jó, hanem bennünket is boldoggá tesz, ha másoknak adunk. Mézeskalácsainkkal a családtagjainknak szereztünk örömöt.
Szeptember 30. A népmese napja
1. Ráhangolódás
A földön szétszórt színes papírok, mindegyik hátulján egy képdarab. Alkossatok csoportokat a színek szerint és rakjátok ki az asztalra a kapott képet! Kit ismertetek fel a képen?
( A képeken egy-egy meseszereplő látható: Hófehérke, kiskakas, Piroska, Misi Mókus)
2. Előzetes ismeretek felidézése
Mi a közös bennük? (kitalált személyek, meseszereplők)
Hol találkozhatsz velük? –mesékben
Mit jelent ez a szó, MESE? Mit tudunk már a mesékről? Beszélgetés a mesefajtákról, a mesék keletkezéséről.
Mi minden van a mesékben? Miért fontos a mese?
3. Kalandozás a Mesék birodalmában
Lépjünk is be egy kedves varázsigével! (Kicsi mese, nagy mese, nincs lehetetlen semmise.)
A.,
Igaz- Hamis állítások a mesékről a táblán.
Ha hamis, a varázstollunkkal eltűntetjük egy varázskoppintással.
B.,
Elveszett tárgyak és meseszereplők keresése a betűrengetegben.
Digitális táblán betűhalmazban vízszintesen és függőlegesen szavak bújtak el. Keresd meg őket és a varázstollunkkal rajzoljuk körbe!
C.,
Az asztalon lévő varázsborítékban találtok egy titokzatos papírt, amelyen mesejelenetek láthatók. Írjátok a képek alá a mesék címét!
4. A Mesefa elkészítése
Egy levél formájú lapra rajzold le a legkedvesebb mesejelenetedet!
Az elkészült munkákat felrakjuk a Mesefára
Október 15. Az ölelés világnapja
1.Célkitűzés
Az ölelés szerepének megismerése a mindennapi életben.
2. Ráhangolódás
Mikor öleltél meg utoljára valakit? Milyen érzés volt?
Rövid beszélgetés a személyes élményekről.
Röviden elmondom az Ölelés Világnapja történetét
3. Ölelés, mint kommunikáció
Rövid beszélgetés, mit üzenhet egy ölelés (támogatás, szeretet, vigasztalás, öröm stb.).
4. Páros munka
Találjatok ki a padtársatokkal egy mini történetet, ahol az ölelés fontos szerepet kap!”
Néhányan bemutatják a történetet.
5. Reflektálás
Közös megbeszélés: „Mikor esne jól egy ölelés a legjobban?”
Házi feladat: Amikor hazaérsz, minden családtagodat öleld meg sok szeretettel!
Az óra folyamán a gyerekek készítettek karácsonyfadíszt, melyre pozitív dolgokat írtak, amivel egymást megajándékozhatták. Nagy örömmel készültek az ajándékok, és a fogadtatás is mosolyt csalt az arcokra. Feladatként kapták, hogy apró meglepetésekkel, figyelmességekkel lepjék meg egy-egy osztálytársukat.