Elektronikus óravázlat elérhető az alábbi linken:
Boldogító jó cselekedetek

Boldogító jó cselekedetek
Számomra a Szívem kertje mese didaktikus. Helyette a Grimm: Suszter manói mesét meséltem a jó cselekedetekről. A jövőben a témához inkább népmesét vagy egyszerűbb cselekményű mesét mesélek, amit jobban megért az óvodás gyermek.
A zokni párosítós játék nagyon tetszett nekik. Fejlődött általa a színfelismerésük, a gondolkodásuk. A szőnyegen össze-vissza elhelyezett tarka, csíkos, egyszínű zoknikat kellett párosítani.
Másnap megismételtük, annyira szerettek párosítani, még a kisebbek is kitartóan keresték a párokat. Megígérték, hogy ezentúl otthon is sokat fognak segíteni anyukájuknak a zoknipárosításban. 🙂
Csemete liget Napközi otthonos Óvoda
A segítségnyújtas és a másikon való segítség kiemelt szerepet kapott csoportunkban. Boldogságunkat ,,elégedettségunket fokozta a jó cselekedetek halmaza.
Sokat beszélgettünk a gyerekekkel közösen mi számít jó cselekedetnek, amivel nő önbizalmunk, mosolyt csalnak a másik gyerek arcára.Jobb adni, mint kapni, címmel kis mesét kerekitettunk spontán módon a gyerekekkel dramatizalas kapcsán.


A gyerekekkel egészséges finomságot készítettünk, amivel a többi csoportot is vendégül láttuk.
Résztvettünk a cipősdoboz akcióban is.


Decemberben a boldogító jó cselekedetek kerültek a középpontba. Az óvodában készültek a szebbnél szebb könyvjelzők, igyekeztünk örömet okozni társainknak, illetve segíteni a kismadaraknak. Madárbarát óvodaként ez egyébként is szívügyünk. A relaxáció, A szívem kertje c. mese, és természetesen hónap dala sem maradhatott el.
Ez a téma azok közé tartozik ami óvodai csoportban könnyen feldolgozható.

A decemberi jó cselekedeteink az advent, a karácsony ünnepköréhez kapcsolódtak. Az autista csoportban minden évben hangsúlyos a készülődés, várakozás az ünnepre, ez a tevékenységeinkben is meglátszik. A reggeli köszönésünknek a relaxáció utáni része a naptár jelölése is, így minden nap szóba kerültek az előre berajzolt adventi gyertyagyújtások, Télapó, és karácsonyi napok is. Ezzel érzelmileg is hangolódtunk az ünnepekre, a gyerekek boldogan nevezték meg a kiemelt napokat, várták az eseményeket. Előre megterveztük a saját készülődésünket is, pl. berajzoltuk a naptárba, mikor sütünk mézeskalácsot. A kézimunka tevékenysége alatt megneveztük, hogy melyik ajándékot kinek készítjük, megerősítettük, hogy ajándékot adni és kapni is jó érzés, mindenki örül, mi annak, hogy készítünk valami meglepetést, és anya meg apa is nagyon fog örülni ennek. A saját készítésű egyszerű kézműves ajándékokat a gyerekekkel együtt becsomagoltuk, és utolsó tanítási napon kikészítettük, hogy mindenki hazavihesse a családjának. A hazára szánt kis ajándékcsomagok mellett a gyerekek számára is volt meglepetés, a kirakós játékokkal azóta is szívesen játszanak.

Papi Kölcsey Ferenc Általános Iskola Aranyosapáti Tagiskolája
Az állatok számára gyűjtöttünk takarókat, kutyakaját és eljuttattuk az állat menhelyre.

Papi Kölcsey Ferenc Általános Iskola Nyírlövői Tagiskolája
Osztályunk meglepetéssel készült a két község óvodásainak és az alsós iskolatársainknak. Mesejáték előadásával kedveskedtünk a kicsiknek.